Bonustur med Norwegian til Galway og Dublin.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 21. aug 2019.

?

Er du aktivt medlem av Norwegian Rewards?

  1. Nei fysj, jeg samler bare kosemerker hos Grethe Roede.

    6.5%
  2. Ja! Tjooooser Ruuuuler!

    23.9%
  3. Nei, fullt fokus på Lifetime Gold på meg!

    58.7%
  4. Heller øl en Rewardpoeng altså.......

    13.0%
  5. Søstern til Wiolenze har fått eget alternativ her!

    4.3%
Multiple votes are allowed.
  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel den kjedelige sannheten. At Export Strenght er den eldste oppskriften som blir produsert i dag. Og at den ble utviklet rett og slett for at øllet skulle holde seg ferskt fram til destinasjoner i hele det britiske imperiet.
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293
    Det fantes mange gode historier i alle fall. Og en litt kjedeligere forklaring. Samt at Nigeria skal være landet som konsumerer nest flest pints med guinnes på St. Patrics day. Og et par andre historier om den Nigerianske amasadøren som ikke skal gjentas her.
     
    Eddie47, jgroneng and RoadKing like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293
    Hotellet i Galway, var ikke noe jeg vil anbefale, uten at det var noen tragedie. Det oppsummerer vel også Generator, Dublin. tilhørende kjeden som vel startet i Berlin, var det helt greit for en ganske billig penge på Expedia. Men hadde trengt litt mer lydisolering og bedre madrasser for å få en grei score fra meg.

    Plasseringsmessig helt greit, på den røde linjen på trikken, og med flybuss alternativ ikke langt unna.

    Men jeg velger noe annet neste gang.
     
    paron, RoadKing, Stuttfeiten and 4 others like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293
    Turen hjemover gikk også greit. Norwegian har til og med klart å fikse et Norsk ølmerket ombord. ( Og en for meg uprøvet Norsk gin.)

    Buss 747 og 757 er dedikerte flybusser som koster 12 Euro per person, tur retur. går rett utenfor terminal 2 der Norwegian lander, og slipper av på terminal 1 der SAS lander. ( 40 min, dør til dør for oss)

    Du kjøper billett på automat ved perongen som OGSÅ kan være et 3 dagers / 7 dagers kort til all offentlig transport i Dublin.

    Utover det, går det rutebuss som tar vesentlig lengre tid, egne og dyrere private busser og du kan ta en taxi for 50euro +.

    Ellers har Dublin det som ser ut som et greit offentlig transportsystem, med dedikerte lanes både for buss og trikken.

    Drosjer i sentrum er overlevbare, om en ikke vil bruke app basert transport som også skal være bra.

    Vi endte opp med å gå alle steder.
     
    Kristian, Upsaker, Earl and 9 others like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293
    Innsjekk på app, så automat og til slutt dobbeltkontroll ved bagasjedropp. Lite folk og få fly ut på kvelden i terminal 2 gjorde at vi suste igjennom. Plukket med en flaske Whiskey og brukte litt for lang tid i en restaurant i forhold til at Norwegian ville tidlig avgårde fra gate og at det var overraskende langt å gå til gate i den gamle delen av flyplassen denne kvelden.


    Ombord hadde et par funnet våre seter og synes det var ganske teit av vi ville sitte både på en rad med bedre beinplass og ved vinduet. Men flyvertinnen som kom bort, fordi vi ble stående, som absolutt siste reisende ombord ordnet raskt opp.

    Tactical booking fungerte på 1 av 2 flyvninger for oss. Så på vei ut flyttet vi den unge damen i midtsetet til midtgang. På veien hjem, med halvfull fly hadde vi 3 seteren på rad 14 for oss selv etter at noen andre måtte flytte seg tilbake til egne seter.

    Om det er innafor eller ikke? Tja.....
     
    Kristian, Earl, paron and 6 others like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293
    Hyggelig Norsk crew ombord denne kvelden, som stort sett hadde solgt all mat unntatt tapasbrettet på vei ut, noe som var greit nok for min del, som en snack til en dårlig øl.

    På ølfronten slår SAS Norwegian fullstendig og knusende.

    Og med det er det vel bare å si at Dublin og Irland burde være på reiselysten til alle som liker hyggelige mennesker godt uteliv, regn og grønn natur. Eller for de som vil teste om Norwegian eller Ryanair for den del er overlevbart.
     
    Kristian, Upsaker, Earl and 10 others like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,201
    Likes mottatt:
    869,822
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen .. gleder meg til neste Dublintur
     
    anders82 and RoadKing like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen grunn til å motstride det, men de skal ha for at de faktisk tilbyr noe annet enn kjedelige Carlsberg, Heineken eller Tuborg!
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    MeToo! :) :) :)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Supert referat @ccurrahee , en fornøyelse å lese. Det slår meg at du har skrevet mye mer vettugt om Dublin som reisemål enn undertegnede og de andre to herrene på vår tur :)
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293

    Helt og fullstendig enig. Sas skal ha for at de forsøker å ikke alltid servere billigst. Kuben, utskjelt som den er, er også et sånt forsøk. Det er bare at Mikeller samarbeidet er så mye mer vellykket.
     
    RoadKing, Stuttfeiten and anders82 like this.
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det overrasker deg vel ikke så veldig det? Med fare for å fornærme to utmerkede turkamerater så er @ccurrahee en bedre rapportskriver enn meg hvert fall
    @Eddie47 er derimot drivende dyktig
    Men ja, mye gode tips her. Det er notert til neste Dublin-tur. Og da blir det Howth og
     
    RoadKing, Avixlo and Eddie47 like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å begynne nedtelling :)
    Vi klarer sikkert å rapportere mer seriøst om vi tar oss bitte litt sammen ;)
     
    Kristian and anders82 like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,919
    Likes mottatt:
    57,703
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje ..
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det @holmen sa... Jeg har vel mine tvil. Når @Eddie47 begynner å klage på antall skritt og vi må stoppe for påfyll så tror jeg nok det blir så som så. Eller når han flørter med tyske flyvertinner :)
     
    Kristian, drsyk, Avixlo and 3 others like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Men dæven så gøy :)
     
    Kristian, drsyk, Stuttfeiten and 2 others like this.
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Eddies flørt var et av mange høydepunkt :)
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,201
    Likes mottatt:
    869,822
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skal det rapporteres mer seriøst?
     
    anders82 liker dette
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293
    Word:D
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Sorry, jeg tenkte meg ikke om, ble bare revet med, syns @ccurrahee er så flink :oops:
     
    Kristian and Eddie47 like this.

Del denne siden