Det er vel den kjedelige sannheten. At Export Strenght er den eldste oppskriften som blir produsert i dag. Og at den ble utviklet rett og slett for at øllet skulle holde seg ferskt fram til destinasjoner i hele det britiske imperiet.
Det fantes mange gode historier i alle fall. Og en litt kjedeligere forklaring. Samt at Nigeria skal være landet som konsumerer nest flest pints med guinnes på St. Patrics day. Og et par andre historier om den Nigerianske amasadøren som ikke skal gjentas her.
Hotellet i Galway, var ikke noe jeg vil anbefale, uten at det var noen tragedie. Det oppsummerer vel også Generator, Dublin. tilhørende kjeden som vel startet i Berlin, var det helt greit for en ganske billig penge på Expedia. Men hadde trengt litt mer lydisolering og bedre madrasser for å få en grei score fra meg. Plasseringsmessig helt greit, på den røde linjen på trikken, og med flybuss alternativ ikke langt unna. Men jeg velger noe annet neste gang.
Turen hjemover gikk også greit. Norwegian har til og med klart å fikse et Norsk ølmerket ombord. ( Og en for meg uprøvet Norsk gin.) Buss 747 og 757 er dedikerte flybusser som koster 12 Euro per person, tur retur. går rett utenfor terminal 2 der Norwegian lander, og slipper av på terminal 1 der SAS lander. ( 40 min, dør til dør for oss) Du kjøper billett på automat ved perongen som OGSÅ kan være et 3 dagers / 7 dagers kort til all offentlig transport i Dublin. Utover det, går det rutebuss som tar vesentlig lengre tid, egne og dyrere private busser og du kan ta en taxi for 50euro +. Ellers har Dublin det som ser ut som et greit offentlig transportsystem, med dedikerte lanes både for buss og trikken. Drosjer i sentrum er overlevbare, om en ikke vil bruke app basert transport som også skal være bra. Vi endte opp med å gå alle steder.
Innsjekk på app, så automat og til slutt dobbeltkontroll ved bagasjedropp. Lite folk og få fly ut på kvelden i terminal 2 gjorde at vi suste igjennom. Plukket med en flaske Whiskey og brukte litt for lang tid i en restaurant i forhold til at Norwegian ville tidlig avgårde fra gate og at det var overraskende langt å gå til gate i den gamle delen av flyplassen denne kvelden. Ombord hadde et par funnet våre seter og synes det var ganske teit av vi ville sitte både på en rad med bedre beinplass og ved vinduet. Men flyvertinnen som kom bort, fordi vi ble stående, som absolutt siste reisende ombord ordnet raskt opp. Tactical booking fungerte på 1 av 2 flyvninger for oss. Så på vei ut flyttet vi den unge damen i midtsetet til midtgang. På veien hjem, med halvfull fly hadde vi 3 seteren på rad 14 for oss selv etter at noen andre måtte flytte seg tilbake til egne seter. Om det er innafor eller ikke? Tja.....
Hyggelig Norsk crew ombord denne kvelden, som stort sett hadde solgt all mat unntatt tapasbrettet på vei ut, noe som var greit nok for min del, som en snack til en dårlig øl. På ølfronten slår SAS Norwegian fullstendig og knusende. Og med det er det vel bare å si at Dublin og Irland burde være på reiselysten til alle som liker hyggelige mennesker godt uteliv, regn og grønn natur. Eller for de som vil teste om Norwegian eller Ryanair for den del er overlevbart.
Ingen grunn til å motstride det, men de skal ha for at de faktisk tilbyr noe annet enn kjedelige Carlsberg, Heineken eller Tuborg!
Supert referat @ccurrahee , en fornøyelse å lese. Det slår meg at du har skrevet mye mer vettugt om Dublin som reisemål enn undertegnede og de andre to herrene på vår tur
Helt og fullstendig enig. Sas skal ha for at de forsøker å ikke alltid servere billigst. Kuben, utskjelt som den er, er også et sånt forsøk. Det er bare at Mikeller samarbeidet er så mye mer vellykket.
Det overrasker deg vel ikke så veldig det? Med fare for å fornærme to utmerkede turkamerater så er @ccurrahee en bedre rapportskriver enn meg hvert fall @Eddie47 er derimot drivende dyktig Men ja, mye gode tips her. Det er notert til neste Dublin-tur. Og da blir det Howth og
Det @holmen sa... Jeg har vel mine tvil. Når @Eddie47 begynner å klage på antall skritt og vi må stoppe for påfyll så tror jeg nok det blir så som så. Eller når han flørter med tyske flyvertinner