Var kun én ledig bonusbillett på innenriksturen jeg skal ha med junior på. Booka den på meg selv. Tenker nå booke med cash for junior… får jo ikke booka kun for barn. Om jeg booker han som voksen vil alt gå smooth da? Andre alternativ? Han er forøvrig 11 år.
Hadde en liknende problemstilling i sommer. Junior reiste på ferie med bestefar men skulle fly tilbake med meg. Utreisen var grei siden de fløy sammen, og for min egen del hadde jeg booket T/R i SAS Plus for å få best mulig pris og poeng. Men for å få junior hjem igjen var jeg usikker på hvordan booke det. Han er for liten til å fly uten assistanse ("jeg flyr alene") og nettsiden hadde ikke noe alternativ for å knytte han til min booking. Ringte inn til kundeservice, og de var superhjelpsomme. De sa de kunne booke for meg, og strøk glatt bookinggebyret siden det ikke var mulig å gjøre på nett. Deretter fant de en billett til han ved siden av meg i Sas Plus til kr 300, mens den billigste barnebilletten jeg hadde funnet på samme fly var kr 1500 Til slutt la de inn et notat i hans booking der det står at han flyr sammen med meg og referanse til mitt bookingnummer.