Booke bonusreise på Lufthansa First?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sobril, 18. mars 2016.

  1. Sobril

    Sobril Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    93
    .....
     
    Last edited: 26. jan 2022
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Som hovedregel slipper ikke LH F-seter før ca 14 dager før til EB-medlemmer. Trikset kan være å booke C ( dersom ledig ) for så å ringe å endre når det nærmer seg....
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    De kommer dog ikke på United.com heller før 14 dager før. Så veldig rart om du på flere dager har feilet når du har snakket med SAS etter funn på United.com. Mulig noen kan kjøre et søk i expertflyer eller ana for deg??(insideflyer experter)
    Edit: saver award skal være for eurobonus
     
    Last edited: 18. mars 2016
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vel også vært et problem at Uniteds søkemotor viser ghost seats, altså seter som ikke lenger er tilgjengelig?
     
  5. TWo

    TWo Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hmm er ikke noe expertflyer ;) men jeg tror det bare er 7av8 ledig i First på LH 438 FRA-DFW 28.03 og 10av 12 ledige på UA DFW-SFO 6014. Ta dette med en klype salt.... Første gang jeg har sjekket på expertflyer...
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spesifiser nøyaktig rute så kan jeg søke det opp for seg i kveld.
    Så kan du ringe Tallinn i morgen tidlig ;)
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tallinn er kun for CT så vidt jeg vet ;)
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Er dere to personer?
    Viss ja, så er dette det eneste treffet jeg får på ANA når jeg søker fra/til Frankfurt:

    Skjermbilde 2016-03-18 kl. 18.52.54.png

    Som du ser så er dette en miks av Business og First og du vil ikke få tilgang til LH first class lounger på utreisen. Jeg er heller ikke sikker på om du kan gå dit på returen selv om du flyr first class til Frankfurt, men dette kan sikkert noen andre svare på?
    Viss jeg søker fra/til Oslo, så får jeg ingen treff, men det burde ikke være noe problem å få til det via telefon.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ANA er helt gratis (du må bare melde deg inn først). Du kan også bruke ExpertFlyer gratis, men da med en del begrensninger på hva du kan bruke det til.
     
  10. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte CT og ringte til Tallin med en gang jeg fant Saver First på United sin side. Umiddelbart svar at de ikke kunne finne First på min reiserute. Ba de dele opp i legs og da ble alt mye enklere.

    I forhold til lounge aksess: Vi ble henvist til First Loungen når vi ankom CPH - MUC (First) selvom vi skulle videre med SAS til CPH.
     
  11. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    fra-dfw.JPG ord-muc.JPG Nå har jeg riktignok ikke søkt på connecting flights, men expertflyer viser ledig First på de avgangene du nevner.
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Spurte du bare leg etter leg da?:)
     
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ofte det er bare ledig 1 sete. Om du skal ha 2 må du søke etter 2. Det kan ofte være veldig mye vanskeligere. Ev søke via Boston eller Miami som ofte har ledige seter i F og så videre innenriks i USA.
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Et litt generelt spørsmål om Lufthansa First og CT til USA: Hvordan er normalt tilgjengeligheten til SFO og LAX? Jeg har fulgt med og gjort noen søk via United de siste månedene, men jeg tror jeg ennå har til gode å finne mer en ett sete i First til disse to ut fra MUC og FRA. Betyr det i praksis at man kan skyte en pil etter en CT i first til vestkysten med Luftwaffe?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    SEA er vel mulig, de andre er svært vanskelig.
     
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal ikke være helt umulig, men kan være vanskelig. Finner et sete MUC-LAX 2. april f.eks. Utfordringen er at du ikke kan se eller booke Star awards på LH F mer enn 2 uker frem i tid, så du må nesten ha en annen plan (business f.eks) eller være forberedt på å være veldig fleksibel. LH F finnes ofte til Chicago, så kan man ta siste hoppet på UA, langt fra ideelt men det er en mulighet.
     
    Scandipendler liker dette
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar! Jeg finner saktens et og annet sete i first innenfor toukers-framen, men å grave frem to seter synes å være helt umulig.

    Er CT-reglene slik at dersom man for eksempel bestiller MUC/FRA-SFO/LAX i business, så får man ikke oppgradert til first når reisen er påbegynt - det vil si at det blir umulig å få first på returen dersom denne er mer enn to uker senere enn utreisedato?
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk ikke med meg at du snakket om to seter i LH F, men nå er et tilfeldigvis 2 ledige i mitt eksempel MUC-LAX 2. april.

    Nei, du kan ikke endre noen ting som helst etter at utreise er påbegynt, dette er standard EB regler som også gjelder CT.
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tror dessverre det er umulig ja :(
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Man må i tilfelle fly noe annet enn LH på returen.
     
    Scandipendler liker dette

Del denne siden