Booke bonusreise på Lufthansa First?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sobril, 18. mars 2016.

1. Sobril

Sobril Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Håper dere kan hjelpe meg...

Ønsker å booke bonusreise i første klasse med Lufthansa til SFO. Har søkt opp flygninger på United.com, der de kommer opp som tilgjengelige (Saver First). Når jeg så ringer SAS kundeservice får de ikke opp noen førsteklasse-seter på vedkomne flygninger, kun i business og økonomi:confused:

Er det ikke slik at Saver award-setene skal være tilgjengelig for uttak med Eurobonus? Hvor kan jeg evt finne ledige seter hvis ikke United.com stemmer overens med SAS sine systemer?

2. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    978
    Bonuspoeng:
    113
    Som hovedregel slipper ikke LH F-seter før ca 14 dager før til EB-medlemmer. Trikset kan være å booke C ( dersom ledig ) for så å ringe å endre når det nærmer seg....

3. Xflipper

Xflipper Senior Medlem

Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    De kommer dog ikke på United.com heller før 14 dager før. Så veldig rart om du på flere dager har feilet når du har snakket med SAS etter funn på United.com. Mulig noen kan kjøre et søk i expertflyer eller ana for deg??(insideflyer experter)
    Edit: saver award skal være for eurobonus

Last edited: 18. mars 2016
  4. Scandipendler

Scandipendler Senior Medlem

Likes mottatt:
    710
    Bonuspoeng:
    93
    Det har vel også vært et problem at Uniteds søkemotor viser ghost seats, altså seter som ikke lenger er tilgjengelig?

5. Sobril

Sobril Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    :oops:Er mindre enn 14 dager til, hhv 28 & 30.mars. Fikk opp flere flighter, men spurte om flight ut fra Frankfurt via Dallas, samt hjem til München via Chicago. Disse kom opp som Saver Award på United.com, men damen fra SAS fant ingenting selv da jeg ba henne søke opp hver enkelt flygning.

Jeg hadde blitt veldig glad hvis noen kunne søke på Expertflyer for meg på de nevnte datoene:)

6. TWo

TWo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hmm er ikke noe expertflyer ;) men jeg tror det bare er 7av8 ledig i First på LH 438 FRA-DFW 28.03 og 10av 12 ledige på UA DFW-SFO 6014. Ta dette med en klype salt.... Første gang jeg har sjekket på expertflyer...

7. Are

Are EBD InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,867
    Bonuspoeng:
    113
    Spesifiser nøyaktig rute så kan jeg søke det opp for seg i kveld.
    Så kan du ringe Tallinn i morgen tidlig ;)

8. Sobril

Sobril Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk:). Blei veldig skuffa nå når jeg øynet muligheten for å få testet LH first for første gang.

Ruten var:
    28.mars
    OSL-FRA-DFW-SFO (med Lufthansa fra Oslo til Dallas, og United fra Dallas til San Fransisco)
    30.mars
    SFO-ORD-MUC-OSL (United til Chicago, Lufthansa resten)

Bør jeg forresten ringe Tallinn selvom jeg ikke skal bestille CT? Jeg ringte vanlig kundeservice på 05400.

9. Xflipper

Xflipper Senior Medlem

Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Tallinn er kun for CT så vidt jeg vet ;)

10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    113
    Er dere to personer?
    Viss ja, så er dette det eneste treffet jeg får på ANA når jeg søker fra/til Frankfurt:

Skjermbilde 2016-03-18 kl. 18.52.54.png

Som du ser så er dette en miks av Business og First og du vil ikke få tilgang til LH first class lounger på utreisen. Jeg er heller ikke sikker på om du kan gå dit på returen selv om du flyr first class til Frankfurt, men dette kan sikkert noen andre svare på?
    Viss jeg søker fra/til Oslo, så får jeg ingen treff, men det burde ikke være noe problem å få til det via telefon.

11. Sobril

Sobril Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Det er bare jeg som skal reise. Må jeg betale noe for å søke på ANA og Expertflyer? Ikke helt dreven på dette her som dere skjønner...

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ANA er helt gratis (du må bare melde deg inn først). Du kan også bruke ExpertFlyer gratis, men da med en del begrensninger på hva du kan bruke det til.

13. Sobril

Sobril Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    1.png

Søkte på ANA nå, får opp det samme som på United.com. Hva kan være grunnen til at de ikke finner disse setene når jeg ringer SAS? Tror dere det lønner seg å prøve på nytt med en annen kundebehandler?

14. stakar

stakar EBD

Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg brukte CT og ringte til Tallin med en gang jeg fant Saver First på United sin side. Umiddelbart svar at de ikke kunne finne First på min reiserute. Ba de dele opp i legs og da ble alt mye enklere.

I forhold til lounge aksess: Vi ble henvist til First Loungen når vi ankom CPH - MUC (First) selvom vi skulle videre med SAS til CPH.

15. Shanker

Shanker Medlem

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    fra-dfw.JPG ord-muc.JPG Nå har jeg riktignok ikke søkt på connecting flights, men expertflyer viser ledig First på de avgangene du nevner.

16. Sobril

Sobril Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Takker for svar fra alle. Jeg prøvde på nytt i dag, og da gikk det gjennom:D. Førstereis på første klasse, det blir saker!

Islending, Satyv, aryx and 6 others like this.
  17. Xflipper

Xflipper Senior Medlem

Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Spurte du bare leg etter leg da?:)

18. Sobril

Sobril Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, fikk først beskjed om at det ikke var ledige seter, men han fant de til slutt.

19. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Ofte det er bare ledig 1 sete. Om du skal ha 2 må du søke etter 2. Det kan ofte være veldig mye vanskeligere. Ev søke via Boston eller Miami som ofte har ledige seter i F og så videre innenriks i USA.

20. Scandipendler

Scandipendler Senior Medlem

Likes mottatt:
    710
    Bonuspoeng:
    93
    Et litt generelt spørsmål om Lufthansa First og CT til USA: Hvordan er normalt tilgjengeligheten til SFO og LAX? Jeg har fulgt med og gjort noen søk via United de siste månedene, men jeg tror jeg ennå har til gode å finne mer en ett sete i First til disse to ut fra MUC og FRA. Betyr det i praksis at man kan skyte en pil etter en CT i first til vestkysten med Luftwaffe?

Del denne siden