Booke CT selvbetjent og ringe inn endring vs. å ordne hele greia i Talinn?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TRD_Lars, 24. mai 2019.

  1. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis jeg skal bestille meg bonustur med CT selvbetjent er jeg så godt som tvunget til å søke med utgangspunkt fra Oslo til destinasjonen jeg ønsker å reise til, alt annet gir et svært begrenset utvalg. Deretter regner jeg med at jeg kan ringe inn og få hektet på et ekstra leg mellom Oslo og Trondheim for mitt vedkommende. Vil jeg på noe vis komme billigere ut av dette enn om jeg bare ringer inn til Talinn og får dem til å fikse hele prosessen i en operajson der? Jeg mener det kom opp noe om ulik gebyrstruktur avhengig av om man ordnet billettene selv eller bestilte over telefon?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ordnet selv, ringt inn om Trondheimsleg og akkedert på gebyret da det ikke lar seg ordne online. Evt ringt og bestilt hele greia og akkedert. Helt klart et sas it problem. Så mange flights som det er mellom trd og osl nekter jeg å tro at det ikke er billetter som gjør det.
     
  3. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Endte opp med å bestille per telefon, og dama tok på eget initiativ kontakt med manageren sin og fikk strøket bestillingsgebyret. Fikk jo opp vesentlig dårligere ruter i den selvbetjente løsningen enn man får om man stykker opp turen.

    En annen ny sak var at jeg ikke kunne lese opp en liste over flights jeg ønsket å bestille. Før har jeg pleid å notere ned eksakt hvilke fly jeg skal ha, leg for leg, og fått dem til å sette opp denne ruten. Nå måtte man bare oppgi fra/til byer og ta det som kom ut av søket. Jeg måtte f.eks. spesifikt be henne om å søke CPH-HKG i stedet for OSL-HKG for å få en rute som ikke krevde at jeg tok en ekstra fridag for å reise om morgenen.

    Men totalt sett berges hele opplevelsen av at de i Tallinn er såpass serviceinnstilte at de jobber litt ekstra for å omgå en del hindringer i systemene.
     
    LL_Air liker dette

Del denne siden