Har så smått begynt å planlegge neste tur som blir til SFO eller LAX høsten 2019. Har nådd nivå 4 på SAS Fly Premium og ønsker derfor å booke C (til GO priser). SAS legger jo ut sine bonusseter 330 dager før avreise men jeg tenker at hvis jeg venter til det er 330 dager igjen til hjemreisen (for å kunne bestille t/r) så vil alle billettene til USA være borte.. Kan jeg booke en vei når disse billettene legges ut (og betale 60% av t/r), booke hjemturen når disse billettene legges ut og deretter "slå disse sammen" og kun betale 100% totalt? Eller finnes det andre triks for å få til dette..?
Spørsmålet var om jeg kunne booke hver for seg, slå de sammen og dermed kun betale 100% pris, ikke 120%. Fikk (endelig) svar fra SAS Chat. De sier Nei =(
Ah... leste ikke den delen jeg da... men syns jo ikke 20% gale om du på død og liv ikke klarer å vente 14 dager og bestiller samtidig. 2019 er leeennnnngge da!
Hva med å bestille én vei, vente til du ser passende retur billetter, kansellere utreisen og bestille alt i en fei? Funker det, eller vil ikke nødvendigvis bonussetene du slapp bli gjort tilgjengelige igjen umiddelbart?
Handler ikke om å ikke klare å vente, men jeg ser at C billetter til SFO og LAX (og forsåvidt NRT) blir raskt borte så jeg tror ikke de vil være tilgjengelig for reisen bort hvis jeg venter til billettene hjem blir tilgjengelig.. (Men, nei. 20% er ikke mye å betale. Mulig det er løsningen). Utfordringen her er vel at det ikke vil være noen billetter tilgjengelig for hjemreisen fordi det vil være mer enn 330 dager til avreise.
Jeg tror ikke du har noen garanti for det, men kan du ikke bare booke om returen i stedet for å kansellere?
Dette går helt fint, gjorde dette nettopp selv. Du må mest sannsynlig betale 150 NOK per pers i gebyr, siden endringen må gjøres over telefon. Chatten kan man aldri stole på.....