Booke Star Alliance-billetter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Cacadoo, 27. mars 2019.

  1. Cacadoo

    Cacadoo Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg forsøker å få oversikt over ledige bonusbilletter med Star Alliance.
    Det kommer feilmelding: Unable to process the request. Services are not available. Please try again later. If the problem persists please contact us for further information.
    Hvor kan jeg se Star Alliance bill ellers? Vet dere om dette er et kjent problem?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og velkommen til forumet!

    Antar at det er SAS sitt eget søk du har forsøkt? Mulig de har noen problemer nå, det er noen dager siden sist jeg har forsøkt.

    Du kan prøve https://awardfares.com/ eller United (Saver Award) sin søkemotor også. Begge deler vil i alle fall gi deg en god indikasjon selv om du ikke kan bestille fra noen av de sidene.
     
  3. Cacadoo

    Cacadoo Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Awardfares fikk jeg ikke opp noe på uansett hvordan jeg søkte, så mulig jeg gjør noe feil. Men kan man booke direkte via den siden også?
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forsøkte noen raske søk på SAS sine sider nå og har ikke noen problemer med å få resultater.
     
  6. vetleh

    vetleh Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hm, sjekket siden på Awardfares, for å bestille bonus-business billetter, men er det slik at det ikke kan bestilles langt frem i tid? Ønsker jo å planlegge en tur til et gitt tidspunkt litt lenger frem i tid annet enn 2 uker frem?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bestille billetter et lite år fram i tid. 330 dager før er det ikke uvanlig at endel om ikke alle selskaper legger ut billetter. Men det kommer billetter med ujevne mellomrom senere også.

    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-330

    Er en tråd å lese seg opp på, både på søkeprosess for å finne ledige billetter, og regler for bookingene med EB poeng ( som jeg regner med at du skal bruke).

    Det tar nok litt tid og krefter, men det å bruke litt tid på å forstå systemet vil kunne gi deg veldig fine turer. Lykke til.
     
  8. Superbruker

    Superbruker Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Vi har hatt 2 turer på biz fra svg- osl -bkk i slutten av november. Aldri vært problemer med ledige bonus på Thai. Nå har jeg sjekket mulige ruter men finner kun eco. Noen som har kjennskap til dette?
     
  9. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Thai ser ut til å ha gjort noen endringer på når de slipper bonusseter til partnere (dog ikke noe offisielt så vidt jeg kan se). Der de før pålitelig slapp seter 330 (?) dager før, ser de nå ut til å slippe seter i C/F kun 90 dager før. Så det er masse ledig til f.eks. BKK frem til midten av august (med unntak av fellesferien kanskje), men bom stopp fra 18. august. På FlyerTalk rapporteres det om lignende mangel på seter fra Thai for andre programmer også, så tror ikke det kun er Eurobonus..

    Håper det er en midlertidig greie, men man vet jo aldri...
     
    pineapple_juice liker dette
  10. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ville se på SAS Award billetter til New Zealand og reise med SQ. Får opp en melding som sier at for å bestille flyvninger med SQ må jeg kontakte SAS Sales & Service. Er det slik det er eller gjør jeg noe feil? Andre sider som kan benyttes for poeng reiser?
    Et spørsmål til: Når man betaler flyvninger med poeng, tjener man da opp nye grunnpoeng på denne reisen selv om den ikke er betalt med penger?
    På forhånd takk for svar!
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen opptjening av poeng på vanlige bonusbilletter.
     
    Ludo1000 liker dette

Del denne siden