Min samboer har booket en flyreise 16 april. I dag fikk hun mail: "Hei, Vi har måttet booke deg om til mandag 17/4 kl 16:30 i steden for den booking du hadde. Håper det ikke skaper problemer for deg" Er dette greit?! Merkelig måte å gjøre det på. Dette er er et veldig lite flyselskap det er snakk om. http://www.bergenair.no/
Vel, deres visjon er jo; "Norges mest fleksible flyselskap". Da regner de vel med at det gjelder begge veier Nei, det er ikke greit å bli booket om med bytte av dag
Hadde faktisk ikke hørt om selskapet engang. Men nei, jeg synes ikke det er greit i det hele tatt. Her bør hun få full refusjon om hun vil eller kanskje det beste - nye billetter med annet selskap om nødvendig.
Litt dårlig formulert av meg om det er "greit" eller ikke. Jeg tenkte egentlig mest på om det var noen opplagte krav på kompensasjon hun har på grunn av byttet. Eller om hun kan belage seg på: "Ok, hvis du ikke vil fly på mandag, så får du bare pengene tilbake. God tur uansett hvordan du har tenkt å komme deg hjem"
Jeg antar at det står noe om dette i betingelsene (den "lille skriften") for billetten(e) hun har kjøpt hos selskapet, men ja - jeg er redd for at det svaret hun vil få er det du selv skriver.