Booking av rute funnet på Matrix

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrt, 22. mars 2019.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Prøde å søke, men fant bare noen gamle tråder som ikke gir svar. Fant en tjeneste, men den gav hinsides pris, så jeg prøver meg her.

    Når jeg har funnet en reise med stop over fra OSL-EWR-Stop over 27 timer-JFK-SFO-CPH-OSL til en ok pris, hvordan kan jeg få bestilt denne egentlig?

    Plutselig ble booking av bonusreiser så mye enklere enn "vanlig reise". Har jeg reist for mye på EB billetter? :eek:
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    TerjeBj liker dette
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Det var med Bookwithmatrix jeg fikk hinsides pris. Prøvde Berg-Hansen, men man må kanskje ringe inn for å få riktig bookingklasse og da pris?
     
  4. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør gå greit ved å ringe, ja. Ellers fins det kanskje moglegheit for å sende inn screenshot til ein agent hjå dei, eg har aldri nytta dei.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis long-haul segmentene er med SAS så kan du også ringe SAS for å bestille det. Jeg har selv gjort det flere ganger når jeg skal legge inn enten stop-over eller innenrikssegmenter med American (AA) istedet for United.
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med at de tar gebyr for dette? Når det er snakk om stop over og billetter betalt med penger, gjelder 24h regelen fortsatt?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå greit hvis det ikke kan bookes på nett. Jeg booket i hvert fall en rute jeg fant på ita matrix på tlf uten å betale.
     
    mrt liker dette
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, men du må ofte minne de på det ikke lar seg booke over nett.
     
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk alle sammen! Fikk booket samme rute som jeg fant på matrix.

    Ringte til SAS, traff på en umotivert mannlig svenske. Spurte om jeg kunne booke en reise til OSL - SFO tur retur med stopover i New York. «Neeeeeeeei, det er inte mögligt......» Jeg spør pent om han ikke kunne prøv å se hva systemet sier. «Jooooooooo, men det vil inte gå igjennom» La oss prøve, prøve kontrer jeg så hyggelig jeg bare kan. Så han spør hvor jeg skal fly fra (husker ikke det er snakk om OSL - SFO), men jeg er bestemt på å ikke la slike små detaljer ødelegge. Vi jobber oss gjennom ruten, leg for leg og plutselig våkner han til live og snakker med interesse: «jaja men sann». Prisen er litt høyere enn det Matrix og vi ble fort enig om at ruten ikke kunne bookes på nett og servicegebyret forsvinner.

    Det jeg lærte idag: matrix gir reelle reiser med reelle priser. Noen SAS konsulenter har muligens fått for lite opplæring(?). Det hjelper å ha alt klar og møte dem med en hyggelig tone og ikke minst. Ingen gebyr hvis det ikke kan bookes på SAS sine nettsider.
     
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker alltid ITA matrix når jeg skal finne frem til neste TP run (Mileage run). Ofte er det 9-10 flygninger på samme booking og da er det umulig å booke på hjemmesiden til BA. Jeg har aldri betalt et booking gebyr for å bestille på telefonen. Hjelper kanskje litt at jeg er gullmedlem da:) Men prisen fra ITA er nesten alltid samme som BA gir meg.

    Når jeg bestilte min neste tur på BA i April tok det ca 1 time totalt på telefonen. Fikk en morsom kommentar fra agenten etter han hadde priset opp flygningene. Han hadde konvertert prisen han gav meg i NOK til Pund og det første han sa til meg når han kom tilbake etter jeg ventet på telefonen var : «Amazing price! How did you do that?»:D:p
     
    Kristian and mrt like this.
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat nå var målet ikke den aller beste pris, men akseptabel pris med *A og lengst mulig stopover. Timebar visningen var helt super til dette formålet.
     

Del denne siden