Hei dere! Sittet i to * to timer i kø for å få informasjon fra SAS om hvordan dette med booking av Star Alliance billetter fungerer. Er det noen som kan dette som har mulig å tilby litt brukerstøtte? For det første, - Er alle star alliance flyvninger mulig å bestille med eurobonus poeng? - Hvis ikke; hvordan vet man hvilke flyvninger som er tilgjengelige? - Hva ja: Er disse reisene "fast-pris" i henhold til star alliance poengtabellen? Eller varierer kostnaden, slik de gjør når man søker etter "kjøp med poeng" på Sas.no? - Er det mulig å endre en eurobonus reise som er bestilt med SAS til en Star Alliance reise? Beklager mange spørsmål, men er så frusterende å sitte å vente Takknemlig for evt hjelp!
Det enkle svaret er at alt du spør om står å På forum. det kjipe er at å forstå prosessen er ganske komplisert om du er ute etter å booke en kompleks rute. prisen finner du på sas sin *a tabell for å finne billetter som mest sannsynlig er ledige må du søke på nettsider. Den prosessen er godt forklart i andre tråder. nei, ikke alle flyvninger er åpne for tiden. Oppdatert informasjon finner du på forum hvis du ønsker å booke om en sas EB reise vil den antagelig bli kanselert og utstedt på nytt med ny *a pris.
Kom gjerne med konkret plan / ønske på hva du vil booke så er det flust av medlemmer her inne som kan komme med konkrete tips!
Tusen takk! Ok, here goes: ser for meg at et eller annet kommer til å stoppe planen min her, men jeg prøver Vi har bestilt tur/retur med SAS plus til LA i April (skal egentlig videre til Hawaii, men fant ikke billetter noe sted). Poengene har nå dessverre utløpt, men jeg fikk inntrykk av at det fortsatt er mulig å endre de gitt corona situasjonen. Vi vurderer å endre de til en tur til Kapp Verde i romjulen, spesifikt tenkte vi denne ruten (jeg forstår at Tap er Star Alliance). Noen tanker om dette skal kunne la seg gjøre? Jeg forstår ikke hvordan jeg egentlig skal gå frem, skal jeg liksom sitte i kø i 2 timer kø for å spørre dem hver gang jeg kommer med nytt forslag? Takk igjen!
For reiser til USA med avreise etter 30. november 2021 gjelder normale regler for endring og avbestilling. https://www.flysas.com/en/help-and-contact/faq/?faq-category=corona-eurobonus
Dersom du faktisk har plus-billetter til LA i april foreslår jeg at du beholder dem. Du kan ikke bytte dem til en annen destinasjon, og hvis poengene har gått ut taper du dem. Det er nok veldig, veldig få bonusbilletter i Star ledig til Hawaii nå. Med fulle fly og hundretusenvis av amerikanere som ønsker å dra dit tror jeg ikke du vil få til å booke bonus helt frem - men da foreslår jeg at dere kjøper tilslutningsbilletter. Legg inn en dag buffer i begge retninger, så får dere en fin tur til Hawaii - og rekker også å ta eventuelle obligatoriske covid-tester.
Man skal aldri si aldri, men om dere finner to ledige bonusseter i romjula til og fra Kapp Verde, så er dere veldig veldig heldige. (Muligens større sjanse å finne ledige bonusseter i økonomi.) Mange av oss booker nå bonusreiser i september og oktober 2022. Som nevnt, det er mye nyttige informasjon her som du kan lese mer om. Da får du med deg grunnleggende kunnskap om booking av bonusreiser. Verktøy som Awardfares, Expertflyer og United sin hjemmeside brukes av mange av oss for å lete ledige bonusseter.