Hadde booket en flyvning OSL-BCN med SK. På billetten står det klasse I. Det er SAS Plus (siden det er short haul). Har blitt booket om til LH og fått klasse Y. Burde jeg ikke fått Z eller P ? PS: vet det er nevnt i annen tråd men tenkte det var bedre med en egen.
De aller fleste klasser i plus routes til eco hos LH og gjengen. Y er dyr eco og gir faktisk mere poeng enn billig biz.
Jeg husker ikke hvem som skrev det, men jeg tar heller LH Business på de to flightene enn de ekstra EB-poengene.
Y skal gi 1250 poeng pr pers pr leg Osl-bcn blir fort 4 leg t/r. Altså 5000 poeng pr pers. Hadde tatt dette som en positiv bonus for å i det hele tatt fått reist slik situasjonen er nå
Bookingklasse I er business award i hele Star Alliance, trodde man ble booket om til business da, men det kan jo hende LH ikke var ledig i business. Når det gjelder SK codeshare, mappes de øverste bookingklassene til LH biz og resten til eco. Tror det er CDZJ som mappes til biz og YSBPA til eco.
Det var ledig i business hos LH. Så det var ikke utfordringen. Nå får vi jo reist, og det er absolutt det viktigste. Men kunne godt tenkt meg FT og Lounge på OSL.