Booking med SAS: Færre alternative flyvninger?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fly med oss, 19. juli 2014.

1. Fly med oss

Fly med oss Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg planlegger en tur til Japan i januar/februar, og regner med jeg snart kommer til å booke. Må fly med SAS da jeg har noen vouchers jeg må få brukt opp. Når jeg prøver meg på utreise på noen tilfeldige datoer i januar, får jeg bare opp ett alternativ dersom jeg ønsker å fly OSL-CPH-NRT (hvilket jeg selvfølgelig gjør):

13:40 - 14:50 SK1469 Oslo - København (Terminal 3)
    15:45 - 10:40 SK983 København (Terminal 3) - Tokyo, Narita International (Terminal 1)

Dette blir litt for snever connection for meg. Jeg ser jeg også får samme resultatet ved å søke på flyvninger i august i år. Tidligere har jeg alltid fått flere alternativer for strekningen OSL-CPH.

Noen som vet hvorfor SAS har gjort denne endringen?

Last edited: 19. juli 2014
  2. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Har du noe mer empirisk bevis på dette enn ett søk? :) Type, det kan være så enkelt som at de tidligere flightene er fulle. eller at der er en snag i bookingsystemet (spør gjerne på wideroe.no, eller søk der og :) )

3. Fly med oss

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har søkt på tilfeldige datoER, skulle det stått. Fikset nå.

4. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Og resten av mitt innlegg - har du prøvd wideroe.no og hva gir de deg av resultat? Evt spør på chatten der.

5. Fly med oss

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Det hjelper ikke så mye når jeg ikke kan booke hos Widerøe. Jeg kan fint ringe til SAS og spørre om de kan gjøre en booking med tidligere tilslutningsfly, men bare lurte på om noen her inne vet hvorfor SAS har gjort endringer i antall treff når man søker etter en reise.

6. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan uansett søke på f.eks. Wideroe.no for å se om det finnes alternative tilslutningsfly. Min erfaring er at sas.no ikke er spesielt godt egnet til å søke etter alternativer (og jeg har søkt mer enn en gang). Det kan vel også tenkes at de kan akseptere vouchere fra SAS? Sjekk med chat'en deres. De er som oftest kjappere enn å kontakte SAS.

7. Herlov

Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    3,492
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har booket samme connection når jeg skal på helgetur til Tokyo i mars. Er det noen som helst sjanse for at innsjekket bagasje kommer med Tokyo-flyet?

8. Martin Foss

Martin Foss Senior Medlem

Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Gjorde kjapt et søk på OSL-NRT på 6. februar. Får kun opp 13:40-avgangen fra OSL som valgbar connection, eller en routing via Shanghai.
    Et søk på OSL-CPH på samme dato, avslører at det går flere fly før 13:40, som fint lar seg booke om en bare skal til København.

9. Fly med oss

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det går nok veldig bra, er bare meg som liker å ha litt ekstra tid i tilfelle jeg finner ut at jeg vil handle litt på Kastrup.

10. Fly med oss

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Tja, liker ikke Widerøes nettsider :( Jeg ringer til SAS til uka tenker jeg.

11. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    I....dont....even....! :O Du och jag, vi måsta snakka om dethär! Wideroe.no er jo best site ever :)

12. Fly med oss

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Har du prøvd å søke på en reise fra OSL? Først skriver man OSL og velger Oslo lufthavn OSL fra en nedtrekksliste hvor også RYG og TRF figurerer. Etter å ha satt i gang søket blir man så møtt med en ny side om at det finnes flere alternative avreiseflyplasser, og nok en gang lister de opp OSL, RYG og TRF og at man må velge før man går videre. Dette er bare så sykt irriterende at jeg unngår wf.no hvis jeg kan.

Men dette ble veldig OT.

13. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Om jeg har? Jeg pendlet Tromsø-Oslo ett helt år via ungdomsbillettene til SAS jeg booket på wf.no - før jeg gikk over til en annen bookingportal. Jeg bruker mer enn gjerne 1 sekund ekstra på bookingprosessen om jeg får den gode oversikten, den gode fleksibiliteten og den gode servicen jeg får hos widerøe. Trygge er de også. Hvis noe kuker seg vet jeg de fikser biffen, uansett. Hvis jeg lurer på noe spør jeg på chatten. Nesten som 1881. Responstiden på kundeservicen deres er uslåelig, ikke bare på chatten men også via mail og tlf.

De er den beste reisebyråsiden jeg vet om, og anbefaler den til alle. At oslo lufthavn med OSL blir til muligheter via rygge og torp under bookingprosessen er å få det jeg kaller "robertaashangup" (til info er det et kallenavn, ikke et ekte navn så ingen er hengt ut, kun en fiksjonell karakter). Hvis det er så utslagsgivende for deg stiller jeg meg enda overrasket over din vektlegging av kvaliteter hos et reisebyrå, og undrer meg om du kanskje ikke vet nok om wf.no :)

LN-MOW and Flight Cancelled like this.
  14. Fly med oss

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Er heller ikke mulig å booke f.eks. SAS Plus, må booke Go for så å kontakte de og be om pris på hva det vil koste å endre billetten. Hvis de ikke gir en OK pris så må man avbestille den opprinnelige billetten innen 24 timer. Klønete.

Men helt greit at noen liker sidene. Jeg synes bare wf.no er irriterende og holder meg unna hvis jeg kan.

15. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Til info, ingen har sagt du skulle booke noe på wf.no. For å nå chatten og spørre noen som faktisk kan besvare på ditt originale spørsmål, så går du inn til wf.no og trykker den lille snakkeboble-greia i høyre øvre hjørne. Tar deg ca 10 sekunder. Så spør du om det du lurer på, og vips er du klokere. Men om det er mer viktig å mislike wf.no og bruke tid på å skrive det her, enn å få svar på det du lurer på - så for all del. Har iallefall prøvd å hjelpe deg :)

16. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Wideroe.no irriterer meg også til en viss grad, spesielt i forhold til at de altfor ofte kommer opp med rutealternativer som innebærer overnatting (selv om det finnes andre, nesten likt prisede alternativer tilgjengelige). I tillegg har du den problematikken som Fly med oss nevner med både booking av Plus + nedtrekksmenyen. Jeg kjenner til avansert søk-funksjonen, men det er av og til litt pes med å finne de rimeligste alternativene (frem og tilbake). Men nå er jeg ingen søkeekspert. Har man en helt enkel reise, f.eks. TOS-OSL, så er det naturligvis uproblematisk.

Det er ikke lenger i mine øyne verdens beste reisebyrå på nett (blant annet fordi de ikke selger alle selskaper, i tillegg til de andre tingene jeg nevner), men de var det tidligere. Jeg brukte stort sett utelukkende dem tidligere, men nå kun en sjelden gang. Nå er det vel bare å springe i dekning...

17. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor? Du kommer ikke med noe nytt og innholdet er lite givende.

18. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Wow... Sakligheten er fortsatt på plass, ser jeg. Det er en gang slik at mitt inntrykk er at man av og til må søke dekning når man er uenige med enkelte debattanter.

Jeg får vel legge til at wideroe.no er betydelig bedre enn sas.no (men jeg synes det fungerte bedre før).

Beklager forøvrig at jeg har belemret folk med mine inntrykk... Det kommer sikkert til å gjenta seg.

Last edited: 20. juli 2014
  19. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Like saklig (iallefall ærlig) som at du skal gnelle om denne dekningen din ;)

Og hvorfor du senere redigerte bort den delen som var usaklig hos deg høyner således usakligheten til en ny høyde. Men nok om det, my case is proven.

Last edited: 20. juli 2014
  20. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Sånn. Da er setningen på plass igjen.

Del denne siden