Booking med SK og UA - Glemt å legge til mellomnavn

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 27. mai 2024.

  1. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    337
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Hei dere kloke hoder, har en liten utfordring jeg trenger et råd for:). Har booket tur til Florida i sommer. SK til EWR og så UA henholdsvis til MIA og tilbake fra MCO. Billetten til reisefølget sin sønn er booket som følger (anonymisert)

    Pass:
    Fornavn / Mellomnavn: Ola Hansen
    Etternavn: Nordmann

    Billett:
    Fornavn / Mellomnavn: Ola
    Etternavn: Nordmann

    I passinfo (Apis) på bookingen er navnet lagt inn som i passet. På nyopprettet EB profil så var han opprettet med samme navn om i passet og da fikk jeg ikke lagt inn EB nummeret. Så nå er Hansen tatt vekk i EB profilen.

    Reisefølget er litt nervøs for at det manglende mellomnavnet kan skape problemer ved innsjekk, hun har dårlig erfaring da hun selv nesten ble nektet ombordstigning i USA en gang på grunn av hennes manglende mellomnavn. Jeg vet at SK ikke bryr seg om mellomnavn men kan UA reagere på dette ved innsjekk i EWR eller på vei tilbake i MCO? Det morsomme er at går jeg inn på United sine side på MyTrip med min booking referanse så er mellomnavnet med her så den henter tydeligvis fra passinfo (?).

    Jeg er nesten tilbøyelig til å la henne betale for navnebytte så hun får ro i sjelen før avreise men da må jeg nok endre tilbake på EB kontoen også. Hard liv å være reiseledero_O. Prøvde å spørre diamant mailen men de var veldig lite hjelpsomme og svarte kun at de ikke kunne uttale seg på vegne av andre flyselskap...

    Takk for innspill og erfaringer!
     
  2. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    389
    Likes mottatt:
    638
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge fornavn og etternavn stemmer med pass så skal det gå fint i følge info jeg fikk fra SAS ved en tidligere anledning. Har hatt mellomnavn utelatt på *booking.
     
    Jensemann liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,360
    Likes mottatt:
    870,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker ikke mellomnavn på mine billetter, og det har aldri vært noen spørsmål .. og jeg har hatt noen flygninger.
     
    Jensemann and Kristian like this.
  4. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    1,389
    Bonuspoeng:
    93
    Det går fint uten mellomnavn. Har gjort det flere ganger med barna.
     
    Jensemann liker dette
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,500
    Likes mottatt:
    5,673
    Bonuspoeng:
    183
    Manglende mellomnavn på flybilletter vil ikke skape problem. Mine barn reiser ofte uten mellomnavn iten problem. Jeg har et langt fornavn og flyselskaper av og til kutte ut siste delen av fornavnet mitt. Det har også gått bra.
     
  6. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    235
    Bonuspoeng:
    33
    Sjekker inn passasjerer som ikke har mellomnavnet i bookingen hele tiden på SAS, helt uproblematisk. Eneste hinderet du møter på eventuelt er at du kanskje må sjekke inn ved skranke fordi systemet reagerer på at det ikke matcher med passet og billetten. I skranken får vi helt fint til å «godkjenne» forskjellen og sjekke dere inn.

    SAS skriver her også at det ikke er nødvendig å ta med alle navnene, men skriver samtidig at man må ha med alle etternavnene: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...oking/how-should-my-name-appear-on-my-ticket/

    Rart at SAS ikke har gratis navneendring på samme måte som Norwegian. Norwegian lar deg rette opp i stavefeil og legge til mellomnavn gratis https://www.norwegian.no/booking/bestillingsinformasjon/endre-bestilling/
     
    Preference, tstone and Eddie47 like this.

Del denne siden