British Airways sin Sleeper Service

Tråd i 'Reisebrev' startet av OttoL, 13. jan 2016.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Hei hei alle sammen. Tenkte å kjede dere med en liten rapport som inneholder dårlig plasserte sleivspark, elendig humor og lite gjennomtenkte kommentarer. Skulle du likevel føler for å kave deg gjennom hele rapporten så setter jeg pris på kommentarer :)

    Vel vel. Sparebørsen ristes og det ble en liten helgetur til New York. Upper deck i BA sin 744 på veien til NYC var fenomenalt, men selve upper deck hos BA er dekket godt fra før så lar den ligge for denne gang.

    Forrige gang jeg fløy fra østkysten sov jeg i knapp en time, så tenkte å prøve BA sin sleeper-service for å se om det kunne være til noen hjelp. Tanken her er at du spiser det du er kar for i BA sin lounge på JFK, for så å legge deg rett ut i BA sin stol rett etter takeoff. Lyset i kabinen dimmes rett før take-off, og går ikke på før det er knappe 90 minutter igjen til landing.

    Selve Terminal 7 på JFK utenfor New York er rimelig sleten. Det er ikke fast-track, ikke at det har så mye å si i de fleste tilfeller. Det er lavt under taket og det er tydelig at det ikke har skjedd så mye annet enn endring av butikker de siste 30 årene. Loungen er i og for seg helt grei, med massevis av sitteplasser. Derimot ligger den milevis bak BA sin lounge på YYZ som frem til nå er den beste loungen jeg har besøkt. I loungen til BA på YYZ gikk det en kar rundt og sjekket at alle hadde det bra, de som jobbet i loungen på JFK var mer interessert i å snakke sammen og se videoer på en av de ansatte sin mobil.

    Uansett. Om du har klart å lide deg gjennom mine versjoner av I-landsproblemer, så kan jeg garantere at det ikke tar slutt med det første. Derimot kan jeg imidlertid friste med litt bilder:

    Skiltet hinter at en kan dinere i nærheten.
    [​IMG]

    Et høyst adekvat sted å dinere, og likeledes var maten særdeles udmerket. Høye biffer og de herligste drinker ble fortært.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Noen bilder fra selve loungen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vi visste allerede da vi kom til JFK litt over 20 at avgang klokken 23.10 bare var å glemme. Estimert avgang var 00.30, men det er rart med det når man reker rundt i hvilket som helst drømmested at man til slutt blir lei og helst vil hjem. Det første som skjer når man kommer hjem er at en vil tilbake. Eller så er det bare meg. Uansett. Opprinnelig var avgangen satt opp med BA sin 77W, men plutselig viste det seg at de istedenfor skulle sende G-YMMT som er en maskin uten F. Siden avgangen var såpass forsinket har de tydeligvis booket om alt av F og halve CW-kabinen, for blant de som er high born var det i beste fall halvfullt. Nuvel, siden jeg er en rakker i å slipper smygere var det vel kanskje like greit at jeg valgte vindussetet foran husets hersker, slik at min lille glipp gikk upåaktet hen.


    Mot gaten.
    [​IMG]

    I loungen sa de over høytalerne at flighten ”was now boarding”. Urett ble imidlertid begått da det viste seg at vi i CW måtte stille oss i kø i hele 5 minutter
    [​IMG]

    Etter langt om lenge og lenger enn langt slapp vi imidlertid om bord.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Som nevnt var det ikke akkurat fult hus og stormende jubel.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Ole, Islending, Aussie74 and 4 others like this.
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Som seg hør og kunne vi velge mellom hvorvidt vi ønsket en frokost eller om vi ønsket å bli vekket rett før landing. Ikke at det hadde noe å si for min del, siden de klarte å rote vekk dette kortet.
    [​IMG]


    Rett etter take-off.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Og med det gikk jeg inn i drømmeland. Sov veldig urolig, men fikk noen timer på øyet. Våknet opp rundt halvannen time fra mål. Fikk ikke så mye ut av kartet, utenom at det var elendig kvalitet på skjermen.
    [​IMG]

    Frokost. Terningkast 5
    [​IMG]

    In flight entertainment. Meget oppegående bok.
    [​IMG]

    Det holdt med en strafferunde denne gangen, og var ganske så snart godt plassert på bakken.
    [​IMG]

    Alt i alt leverte BA nok en gang på aller høyeste nivå hva gjelder service. Sleeper service fungerer egentlig utmerket. Det er mørkt rett før man tar av, lite herjing i kabin og egentlig ganske så rolig stemning. Skal jeg til NYC igjen vil jeg absolutt styre inn mot denne ruten igjen. Dog er egentlig ruten såpass kort at en egentlig klarer fint å sitte bak kabinen også. I denne omgang var derimot CW noen hakk billigere enn DU sin Premium cabin, så her var valget enkelt.

    Slenger med noen bilder fra turen opp til verdens fineste by, Bergen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dett var dett. Bagasjen kom selvfølgelig helt sist, men det har kun skjedd en gang med BA at kofferten min har kommet rullende ut først. Og da fløy jeg ikke engang CE. Jaja, terningen trilles uansett til 6er for BA.

    Hvis du har kommet deg gjennom rapporten setter jeg pris på at du har tatt deg tid til å lese alt av eder og galle jeg har klart å lire av meg. Forsøkte meg på dårlig humor innledningsvis, men halvveis gjennom rapporten kom jeg frem til, etter litt selvransakelse, at det kanskje ikke var så morsomt likevel. Vel vel, en hybrid mellom ekstremt dårlig humor og strømlinjeformet rapportering får heller gå.


    Og til slutt så setter jeg som nevnt pris på kommentarer :)
     
    Ole, Islending, RemiWM and 16 others like this.
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for rapport. Regner med du får dine 25 000 ekstra avios :)
    Jeg tar en kort helge tur til Boston i slutten av januar, gleder meg.
     
    OttoL liker dette
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Flott rapport dette :) tydelig at BA levere et solid og bra produkt. Takk for at du tar deg tid til å dele :)
     
    OttoL liker dette
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Fin rapport! JFK shuttle i CW er bra produkt, men personlig når jeg er på fritidstur liker jeg å booke tidlig JFK avgang så man får full service ombord (før 19.30 eller noe sånt) og heller droppe søvnen/ ta til takke med et par timer, men man kjenner det jo naturligvis dagen etter når man ikke får sovet nok.
     
    OttoL liker dette
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Gøy å lese dette!
     
    OttoL liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fin rapport :)
     
    OttoL liker dette
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Flott rapport og fine bilder :)
     
    OttoL liker dette
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Artig med sleivspark og bra med bilder. Takk for rapporten :)
     
    OttoL liker dette
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fasttrack på JFK??? Jeg har dat gått fasttrack alle ganger jeg har reist derfra, egen diskret fasttrack ved C/F-innsjekk. Bra rapport, og forøvrig er sleeper-servicen fra JFK min favoritt også.
     
    OttoL liker dette
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Fin rapport. Godt å se at BA leverer en bra opplevelse. Har ikke test Sleeper service selv, men har vurdert det før og etter denne hyggelige rapporten så virker det som om produktet absolutt er noe man bør benytte seg av :)
     
    OttoL liker dette
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for kommentar :)

    Kanskje jeg misforstod angående fast track? Var rimelig sliten etter å ha reket gatelangs siden tidlig morgen den dagen. Var uanz så få i kø at det hadde lite å si.

    Men når jeg tenker meg om så måtte crewet gjennom den "vanlige" sikkerhetskontrollen også. En skulle jo tro at de i det minste fikk gå gjennom fast-track, dersom dette skulle være tilgjengelig.


    Takk for kommentar :)

    Anbefales på det varmeste. Nå var jeg kanskje litt heldig med servicen denne gangen, ingen F og i beste fall halvfull CW.

    Jeg må forresten understreke at CW t/r NYC i mine øyne ikke er verdt prisen når den ligger på normalen, altså fra 20k og oppover (gitt at du har en eller annen form for budsjettbeskrankning ellers i hverdagen). WT+ til halve prisen for en tur nesten like lang som Tromsø-Las Palmas i luftlinje fungerer brillefint, og servicen er meget god i den kabinen også. Derimot har BA hatt såpass mange gode tilbud i det siste, at en skal lete lenge om man ikke finner en god deal til NYC.
     
  13. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Kule rapport og masse fine bilder! Me like very much :)
     
    OttoL liker dette
  14. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Åsså utsikt fra flyet ved take-off da gitt. Får jo hjemlengsel. Men sånn som dållar'n er nå, får vi bare lengte litt til.

    Fin rapport.
     
    OttoL liker dette

Del denne siden