Reiste med BA til Boston i august og betalte da også ca 10500,- for business per person. Boston er generelt billig også hos andre selskaper Vi fikk oppgradert til F ene veien med Avios, var helt topp
Ganske god pris det der ja. Selv om det ikke er annonsert på ba.com når du har Norge som avreiseland så er det salg for tiden ja. Hvis man endrer hjemland til UK får man opp detaljer om salget: http://www.britishairways.com/en-gb/offers/sale?source=H01X&hpsource=H01AXTheworldisonsal Så da siden de har salg i UK så drypper dette litt på oss her i Norge også, men litt lavere priser på de fleste flygninger selvom det ikke er annonsert som salg fra Norge.
Er det noen som vet hvor lenge tilbud varer. Hvor mange avios får jeg fra Norge til LAX med blue medlemskap?
Salget som jeg har linket til over sier "Flights to all destinations must be booked between 11:00 GMT 17 December 2015 and 23:59 GMT 02 February 2016." i vilkårene, så det varer til og med 2.2 ut i fra det, men man bør jo være tidlig ute for å få de beste prisene antar jeg. Når det gjelder antall avios fra OSL-LAX så vil det avhenge av bookingklasse og om hvor i flyet du sitter, men hvis vi går ut i fra billigste business så sier BA sin avioskalkulator: OSL-LHR 1085 avios og LHR-LAX 8163...http://www.britishairways.com/travel/flight-calculator/public/en_gb
Stemmer bra får nesten 20k avios per stk. Hadde på hånd billetter med SAS til ORD i biz for to stk. Og vider med united. Måtte da kjøpe billetter biz med cash en vei/pluss den andre veien og eventuelt oppgradere til biz med poeng/OT. Da hadde jeg endt på ca 40 000kr, CT, 160 000 eb poeng. Nå blir det 12 000kr dyrer, men sparere CT og nok poeng til First Norge-USA. Ikke minst så blir turen over langt enklere med kun et stop. Ikke minst så blir det super rått å fly med A380 i biz. Planen var å vente, men da jeg var inne BA sine sider å søke på rimelige billetter direkte fra LHR-LAX så var prisen 2300pound= 29 900kr. Bestilte jeg fra SVG-LHR-LAX var prisen ca 13 000kr. Meget gunstig og jeg får samlet poenge i en konto så får jeg meg en flybillett. Slik jeg forstår så kan jeg bruke de via one world der Qatarairways også er medlem. Overfører jeg poengen til one world før jeg kjøper billett eller trengs ikke dette?
Boston og LA er gode kjøp i dette salget ja - det samme kan man si om Buenos AIres som er møkklang flytur. Veldig ofte kan man kombinere litt med triks og få en lenger flytur om man ønsker det med feks Finnair til samma prisen og man får da flere tierpoints. Edit: Virker som om dette ikke fungerer lengre verken på BA sine eller AA (som forøvrig pleier å være en god side å bestille på)
Ja, er gode priser fra Norge via London og videre til Amerika denne gangen. Ser også på oversikten på ba.com at prisene i pund som de oppgir som salgspris til både Boston og LAX er høyere enn den du får med Norge som avreiseland så her lønner det seg nok å bestille hele reisen fra Norge på en booking. Når det gjelder poengene du får for reiser med BA så kan du samle disse hos enten BAEC eller hos Qatar eventuelt andre Oneworld-partnere som Finnair. Samler du hos BA så tar du dem også ut via BA sine sider for poengreiser, og der kan du finne reiser med både BA og Oneworld-partnere som Qatar
Høres strålende ut. Da blir det kanskje en tur med Qatar i løp av 2016. Er det også slik at man samler Tier til BA ved å bruke andre Oneworld-partnere.
Det stemmer. http://www.britishairways.com/travel/flight-calculator/public/en_gb er bibelen for hva du tjener av både TP og Avios.
Relativt ok priser til steder som EZE i CW nå. Rundt 16 t/r er ikke så halvgale. Mulig bookingfingeren får kjørt seg nå på nyåret..
Er det noe som deltatt i lingnende tilbud hos BA. Vurdere å kjøpe tur retur, men da blir returen min starter 31jan, men er fremme 1Feb. Kvalifisere jeg ennå til dette tilbudet. http://www.britishairways.com/en-no...ios?source=H04X&hpsource=H04AXCollectupto1250
12k, for biz BGO-LHR-JFK, lavest pris da men vist du har flex billett så kan du x2 prisen Men ikkje gale! Er nå eg hater og være nesten konkurs på konto haha.
Ringte BAXC på mandag og i går. Begge dagene sa de at jeg skulle få et svar på e-post om jeg kvalifiserte til 25 000 avios om jeg fløy i januar. Men svaret uteblir så da regner jeg med at det er et tilbud jeg ikke kvalifiserer meg til. Selv om det hadde vært greit om de faktisk sendte en e-post der det stod.
Endelig fikk jeg svar, så nå er MR tur med BA booket 10 500kr. Et døgn i Boston og jeg får 38 000 Avios på konto samt Bronz medlemskap som gjør at jeg kan bestille sete plasser til hele familie en uke før, til sommer. Skulle jeg gjort det nå må jeg ut med 890krx8. Jeg får ogsp 4700 mer avios på neste turen så, om jeg skulle kjøpt avios i steden for å fly de inn så måtte jeg ut med ganske nøyaktig det billetten koster meg i dag.