British Airways utvider status med 12 måneder

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av haakonks, 11. juni 2020.

  1. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Da har British Airways som som kanskje ett av de siste flyselskapene også utvidet status med 12 måneder. :)

    I tillegg til dette reduserer også kravene for å kvallifisere, og gyldighet på vouchers (GUF2, etc.) forlenges.

    https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/tiers-and-benefits
     
    Upsaker, milehigh, Earl and 4 others like this.
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er veldig gode nyheter på en torsdag:):D
     
    haakonks liker dette
  3. GBL

    GBL Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    301
    Bonuspoeng:
    48
    Jepp Måtte komme denne og velkommen var den glad nyhet..
     
    TravelManBiz liker dette
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var virkelig (en av) dagens gladnyhet(er) <3
     
    TravelManBiz liker dette
  5. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ble veldig fornøyd når jeg så denne mailen i innboksen i dag. Gullkortet er sikret frem til juni 2022 nå uansett hvor mye man får flydd til høsten/vinteren, og med redusert krav for opptjening i 2021 så hjelper det også med å tjene opp videre får vi tro :)
     
    TravelManBiz liker dette
  6. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk en mail nå om at mine Avios forsvinner om to måneder. Jeg hadde egentlig trodd at de ville forlenge gyldigheten av disse, men tydeligvis ikke. For å beholde dem må jeg ha "aktivitet" på kontoen min, men er det noen som vet om konvertering av poeng fra min Radisson Rewards-konto gjelder som aktivitet? Hadde booket en flight med dem i fjor sommer for å forhindre dette, men den kansellerte de jo, så da var jeg like langt.
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å kjøpe 1000 avios å blir de utvidet :) Avios varer evig så lenge det er aktivitet på kontoen.
     
    jgroneng liker dette
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde en kansellert billett som jeg fikk refundert i Avios + at jeg konverterte noen Radisson-poeng, så jeg regner med at noe av det kvalifiserer som bevegelse på kontoen...
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det skal være nok. Må bare være aktivitet innen 12 mnd, noe som de nå har utsatt til 36 mnd. Så lenge det er aktivitet innenfor tidsrommet går avios aldri ut.
     
    tmolvik liker dette
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke at det kommer som noen stor overraskelse...

    BA utvider status videre i 12 måneder for Executive Club-medlemmer som har status som går ut mellom 1. juli og 31. desember 2021.

    https://onemileatatime.com/british-...british_airways_vouchers_being_extended_again

    For medlemmer med status som går ut mellom januar og juli 2022 reduseres kravene for rekvalifisering med 25%. Varigheten på eventuelle Vouchers fra BA (GUF1, GUF2, etc. forlenges til 31. desember 2021.
     
    phileas, Kristian, Earl and 1 other person like this.
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er veldig gode nyheter :):D Da er BA gullkortet mitt sikret et år til da jeg har juli 2021 fornyelse. Regner med at jeg kan begynne å fly til USA igjen i løpet av 2022 og da er det greit å ha gullkortet. Flere fordeler å fly med et gullkort på BA enn et sølvkort.

    Men ser ikke ut som jeg får redusert krav til opptjening da dette gjelder de som har rekvalifisering før juli 2022. Men da får jeg heller kvalifisere på nytt rett etter at gullkortet mitt er utgått (mens jeg fortsatt har grace period) og da vil jeg etter det jeg har beregnet ha gullet frem til juli 2024:)
     
  12. IsaacMcGrath

    IsaacMcGrath Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dette er gode nyheter for meg :)
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,151
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg handlet akkurat på BA sin «viatrumf». Litt stæsj til kona til 340kr ga 300 avioser, og gyldigheten av poeng ble forskjøvet med 36 mnd. Rimelig fornøyd med det. Synd ikke FlyingBlue har samme muligheten…:(
     
    Shyneno liker dette
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du har aktivitet på BAEC-kontoen så kan en skyve på varigheten inn i evigheten.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang tid tok det fra du handlet til de dukket opp? Og hvilken butikk handlet du i? Jeg trenger noen raske avios selv.
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,151
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Handlet på Feelunique. Måtte etteregistrere, var på konto 1 mnd etter kjøp. Det er noen av butikkene som er merket med «speedy avios» eller noe sånt. Da skal det kun gå dager før poeng er på konto
     
    Upsaker liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilte et par digitale verk hos Etsy som også har Speedy-ikonet på seg. Krysser fingrene for at det skjer noe innen måneden er omme.
     
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan vel kjøpe noen Avios også eventuelt?
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt, men det var 53$ for 1.000 avios. Har det som backup hvis dette ikke går.
     
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Som en oppdatering på den opprinnelige saken som denne tråden handlet om. Fikk i dag følende mail fra BA, de utvider status igjen :)

     
  21. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    Jeg spør her, for det virker å være godt med kompetanse rundt One World og BA. Jeg skal til Korea neste uke. Flyr Finnair Biz bort og Qatar biz på retur. Som default krediterer jeg til Alaska miles. Men bør jeg heller vurdere BA eller AY? Jeg har 2-3 IC OW flights på biz i året.
     
    Last edited: 24. sept 2021

Del denne siden