Bruker alle companion ticketen sin?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ragna Rekkverk, 03. mai 2017.

1. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Spør mest fordi jeg ikke klarer å komme på noe skikkelig formål å bruke den til?
    Jeg vil aller helst maxe utbyttet av en CT. Likevel, så er jeg mer ferieorientert enn flyorientert, så jeg ville måttet reise til et sted der jeg både fikk litt "utbytte" for CT i form av antall timer og serviceklasse samt et reisemål som var av interesse.
    I tillegg har jeg allerede prioritert ferietur for å sikre kvalitetstid med både Leon Latex og ungene, og ved enhver anledning jeg finner (dvs alle skoleferier og langhelger) så bestiller vi turer til hele familien. Alle skoleferiene frem til og med vinterferien 2018, er fullbooket.
    Og hva gjenstår da liksom? Jeg tror ikke sånne tretten timer ombord i fly, for så og snu på flyplassen er min greie. Og hva annet fornuftig kan man bruke CT til?

2. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, det kan være vanskelig å velge det rette stedet.
    Jeg tenker at det kan være greit å bruke den som en oppgradering på den turen man allikevel kommer til å ta - så får det være at «verdien» ikke blir like høy i antall poeng.
    Opplevelsen blir gjerne nesten like god, og da er utbyttet godt uansett, eller?

3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du vil ha smak av luksus og utteling for CT, men ikke vil fly så lenge/langt, så kan vel en kort rute med LH F til ADD eller DOH på helge tur være tingen. Trodde også denne var snill når det gjeller poeng bruk 60k i F per pers om man bruker CT.

Har du flere CT, og er mer en to og har nok med poeng så er det mulig å ta en familie tur i C til en god del destinasjone om man er tidlig ute.

Last edited: 03. mai 2017
  4. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med New York City i LH F? God tilgjengelighet og overkommelig lengde på flyturen :)

5. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    113
    Langhelg i New York er vel en annen mulighet..? Mye å finne på der en 2-3 dager! :)

Edit: @IMartin tenkte det samme som meg og var litt raskere ute! :)

Ursa liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    CT og fler enn 2 i F? Fat chance.

Bruk det på biz til f.eks usa, annet selskap enn sas.
    Bruk det på biz til en storby i asia og ta separate billetter derfra til en eller annen beach destinasjon.

7. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Er det fy-fy å bruke en CT på SAS-business til f.eks. San Fran?

8. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,058
    Bonuspoeng:
    93
    Lykke til med å finne bonusbilletter til SFO i SAS business...

Guden liker dette
  9. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    113
    Nei!

10. Chornelius

Chornelius Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for lykkeønskningen! Men det er altså en utfordring? Lettere til LA?

11. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Der er generelt vanskelig å finne award-seter med SAS i biz

12. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Vi bruker allerede en CT i biz med SAS til Chicago i år, Men sånn 60.000 poengstur i F til DOH var jo en ide som er fullt gjnnomførbar. Takk for gode tips!

Fredrik81 liker dette
  13. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har du ikke nevnt hvilken type CT du har? De fleste her går vel ut fra at du har Amex Platinum, og dermed kan bruke CT i hele Star Alliance. Men om du (som meg) kun har Premium-CT så funker den kun i SAS sitt rutenett, og i verste fall classic-CT som kun funker i Europa.

Om du har Premium-CT vil jeg tro en langhelg til Tokyo en trist februar/marshelg er en fin tur for å se kirsebærtrær i blomst :) Miami er vel soldestinasjon, men for å dra på Disney World kan det jo være verdt ei langhelg utenom rushet i fellesferiene.

PS: grunnen til at man ikke finner award-flights til USAs vestkyst er pga det sannsynligvis er den eneste plassen i verden som har så sterk økonomi at flyselskapene selger biz-billetter i fullpris. Det er også grunnen til at man "aldri" finner award flights dit heller. Det var i hvert fall det jeg ble fortalt på Flyertalk da jeg spurte.

Last edited: 04. mai 2017
    Chornelius liker dette
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Ser du har fått svar fra andre :), håpløst å få tak i.

Chornelius liker dette
  15. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Tokyo er alltid fint, men kirsebærtreblomstring i november? (Med forbehold om at smiley betyr ironi)

Ursa liker dette
  16. Kimpe

Kimpe Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Merkelig å høre. Har brukt både CT og poeng på Business med SAS. Neste er nå med kona til LA i slutten av Mai i Biz... Også hatt til SFO, IAD og EWR...

Mulig jeg er litt Fetter Anton da. :)

Kim

17. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har faktisk sløst bort 2 CTer de siste 2 årene, brukt innenrisk begge gangene. Er avhengig av å reise med noen og det er ikke alltid like lett å finnen noen som er like fleksibel på avreisetidspunkt og sted som meg.

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Intet er bedre. Flott! :)

Kimpe liker dette
  19. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Har latt er par av dem gå fløyten, det er rett problemer med å finne tid nok når man helst skal ha med seg sin bedre halvdel også. Stunttur til Tokyo i LH F i romjula alene er ikke så populært har jeg selv erfart :D

20. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får 50% om det kun er en person, så du må ikke ha med deg noen. Med andre ord heller F tur til Asia alene når man svir av CT enn innenriks med reisepartner.

Del denne siden