Brukernavnet på tur til Berlin

Tråd i 'Reisebrev' startet av Brukernavnet, 30. juni 2022.

  1. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    For ikke å snakke om denne skjønnheten i retro livery :)

    20220701_153247.jpg
     
    Darkcho, Kristian, paron and 13 others like this.
  2. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Tilbake på Senator lounge. Digg med dusj og klesskift, og varmmaten virker til å være bedre her. Ikke all verdens utvalg, men kjøttbollene var faktisk ganske gode.

    I følge flightradar24 er det D-AIUI som skal ta meg til Berlin om ca 2 1/2 time. Flyer er per nå på FCO, hvor det ankom ca 2 timer forsinket. Det burde strengt tatt ta av snart hvis mitt fly skal kunne gå på tiden, men så langt er det lite aktivitet på radaren..

    Lange køer til service desk i alle loungene, så det ser ut til å være mange som får planene sine endret. Skulle kanskje tatt toget likevel? o_O

    Edit: This just in: Flyet takser mot rullebanen på FCO i dette øyeblikk. Der det er fly er det håp :cool:
     
    Kristian, Upsaker, Flymunda and 5 others like this.
  3. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Omsider ombord på LH200, ca 2 timer forsinket. Denne gangen på 4A, kan jo håpe på en fin innflyvning til BER i kveld :)

    20220701_203743.jpg
     
    Darkcho, Kristian, paron and 10 others like this.
  4. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    20220701_213350.jpg

    Ombord på LH200 fikk vi servert en pastrami, tok en rødvin til denne. Slettes ikke dårlig servering for en såpass kort tur (ca 40 min), men det oppleves litt travelt. Omtrent ferdig å spise før rødvinen var på plass. Hyggelig crew.

    Setenaboen kom trillende i en Porsche like før boarding completed, og hun så ut til å være deltaker i VM for de som har det travelt. Konstant på telefon og laptop, bortsett fra å gafle i seg maten i imponerende hastighet. Fikk nesten litt dårlig samvittighet for å ha tid til være på ferie, selv om klokka tross alt var 22 på fredagskvelden :rolleyes:

    20220701_215557.jpg

    Sola gikk ned før vi landet på BER. Fra gate gikk jeg ned i kjelleren til S9-toget som tok meg til Alexanderplatz. Litt klatt med stengt U-Bahn stasjon der hotellet ligger, så det ble en liten gåtur på slutten, men fremme ved hotellet rundt midnatt.
     
    Earl, RoadKing, Darkcho and 11 others like this.
  5. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Etter en god natts søvn var det tid for 'Tour de Berlin Mitte' på lørdag formiddag

    Starter med en sen frokost på en tilfeldig uteservering

    20220702_115321.jpg

    Deretter rundt i byen litt på måfå ved hjelp av apostlenes hester og U-bahn med 9-Euro ticket. Er innom bl. a Brandenburger Tor, Reichstag, Checkpoint Charlie og Alexanderplatz.

    20220702_122520.jpg

    20220702_131348.jpg

    Avslutter sightseeing med en lunsj ved Speer

    20220702_151109.jpg

    Deretter et par timer på hotellet før ferden gikk videre til Tempodrom og konsert med Olafúr Arnalds

    20220702_221236.jpg
     
    Earl, paron, RoadKing and 12 others like this.
  6. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderte en løpetur på morgenen i dag før hjemreisen, men i dag er det ekstra varmt og klamt allerede tidlig på morgenen. Kan også kjenne litt i beina at det ble 18 000 skritt på brostein og asfalt i går.

    Endte i stedet opp med å ta en rolig frokost på et Bäckerei ikke langt fra hotellet. Er nå på S9 på vei til flyplassen, tenkte å spørre om det er mulig å komme med flyet 11:45 i stedet for 12:45. Vil helst unngå evt stress i passkontrollen siden flyet til LHR ser ut til å gå fra B-gates.

    20220703_082240.jpg

    20220703_092409.jpg
     
    Earl, paron, RoadKing and 11 others like this.
  7. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke sjans å komme med tidligere fly, allerede flere på venteliste for det aktuelle flyet.

    Innsjekk på BER var smooth sailing, eget område for First og Business, og null kø i priority security (brukte dog litt tid på å finne den). Et lite stykke å gå fra security til lounge.

    Her er det helt fint. En miks av varmt og kaldt både til å spise og drikke. Det er et annet tidspunkt på døgnet nå, men tenker utvalget av mat her er like bra som Senator A på FRA. Ganske rolig, så gikk fint å finne en plass med litt utsikt

    20220703_114116.jpg

    Allerede en liten forsinkelse på flyet inn fra FRA, som skal ta meg dit, men hvis det ikke blir verre går det nok greit. Ble litt stresset av at boarding til LHR begynner 5 min etter vi skal lande på FRA, men ser nå at det er satt opp med boarding 1 time før avgang. Satser på det ikke er for mye kø i passkontrollen.
     
    Earl, paron, RoadKing and 9 others like this.
  8. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Flyet som skal ta meg til Frankfurt er på vingene, men avgang utsatt med 45 min ift opprinnelig plan.

    Da er det etter planen 30 min på FRA fra vi lander til flyet til LHR går, inkludert passkontroll. Agenten i loungen sier "Computer says OK", og høres ut som det er flere som skal reise samme rute. Krysser fingrene for at det går veien og at de evt holder igjen litt til vi kommer oss frem.

    Hvor lenge før avreise kan man egentlig endre / kansellere en SAS Plus Pro billett? :p
     
    Earl, paron, RoadKing and 7 others like this.
  9. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Ombord på LH187, fortsatt borading. LH910 skal ta av 15:00.

    Enten så går det bra eller så går det over :rolleyes:

    20220703_125352.jpg
     
    Earl, paron, RoadKing and 9 others like this.
  10. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Bånn gass fra A30 til B33, inkludert passkontroll tok det under 20 min (lang kø på første passkontroll man kommer til, men litt forbi var det automatiske porter med mindre kø)

    Desverre holdt det ikke, gate var stengt :( Fikk melding om at jeg var rebooket til i morgen tidlig, men det holder ikke når jeg skal videre i kveld.

    Gikk rett opp på Senator Lounge på B-gates og traff en hyggelig dame som reddet dagen og sikret siste sete på neste flight til Heathrow :cool:. I dag er det gull å være *G

    Nå på gate, 11 stk på standby

    Senator Lounge på B-gates virket som et veldig hyggelig sted å slå ihjel et par timer, men tar ikke sjansen på å bli for sen til dette flyet, så får spare det til en senere anledning.
     
    Earl, Sonictravel, runguru and 11 others like this.
  11. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Ombord på LH914, denne gangen plassert på 1C. Føles litt utsatt nå under boarding, tydeligvis plass til mange folk i en A320

    (Fikk et kjapt bilde av cockpit litt tidligere)

    received_764381591409622.jpeg
     
    Earl, Sonictravel, paron and 10 others like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Kult at du så inn - de pleier å være kjappe til å hvertfall delvis lukke døren mens passasjerer er på vei ombord.

    Og ja, 1C er litt røft. Sitter ofte der selv på OSL-LHR eller LHR-OSL.

    Med SAS. Som jo har mye norske passasjerer.

    Vi (ja, er norsk selv) er blant de minst høflige som finnes. De fleste andre i verden, og særlig briter, beklager så veldig mye når de slår deg rett i ansiktet med en stor jakke eller håndbaggasjen.

    Men nordmenn: "Alle" har ryggsekk, og ingen forståelse av at den stikker ut fra ryggen deres og treffer folk rett i ansiktet når de snur seg i en trang midtgang. Samt absolutt ingen evne eller lyst til å si at de beklager etterpå.
     
  13. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Det beste man får er kanskje et "uffda" :rolleyes:

    Men god benplass underveis og først ut av flyet trekker selvfølgelig opp. Går for 1A på siste leg fra LHR.
     
    Earl, Kristian and Eddie47 like this.
  14. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    På LH914 fikk vi en bønnesalat med pastrami. Dette var "Heimat Düsseldorf", ganske likt som det som ble servert på vei til Berlin på fredag. Desserten var kliss lik. Glemte selvfølgelig å ta bilde, begynner å bli bortskjemt nå :)

    Av de fire LH Biz måltidene jeg har hatt de siste dagene er nok laksen fra SVG-FRA vinneren.

    Ellers ikke så mye spenning underveis, fikk et glimt av en BA A380 i det vi kom inn for landing. Sikkerhetssjekk for transfer, men her var det null kø, så var inne i T2A i løpet av kort tid.

    Ruslet over til T2B og var først en tur innom United for litt kylling og ris. De var i ferd med å stenge ned (kl 18), så flyttet over til Singapore loungen for litt nudler og snacks. Er på vannvogna i dag pga bil på flyplassen, så har ikke testet baren, men så langt er United vinner på utsikt, og Singapore på resten.

    Oppdaget jo nå at man også kan bestille servering til bordet her i tillegg til buffet, men er såpass mett at det får bli neste gang.
     
    Earl, Sonictravel, paron and 5 others like this.
  15. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    EI-FPG (CR9) er på god vei over Nordsjøen, lander på Heathrow om ca en time. Ser ut til at det kan bli avgang ca på tiden med mindre det er problemer med handling her på LHR.

    Kanskje en liten tur til Air Canada før jeg rusler tilbake til T2A?
     
    Earl, Sonictravel, Eddie47 and 4 others like this.
  16. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Tror faktisk AC er dagens vinner av stil og utsikt

    20220703_184458.jpg
    20220703_184521.jpg
    20220703_184705.jpg
     
    Earl, Sonictravel, paron and 8 others like this.
  17. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å vært innom alle T2B-loungene ruslet jeg tilbake til T2A ca. 20 min før planlagt boarding. Gate var fortsatt ikke annonsert, så gikk en kjapp tur opp i LH lounge. Det var det folksomt både i biz- og senator-delen, så var glad jeg hadde tatt turen til andre siden.

    Ikke lenge etter ble gate annonsert: B32, go to gate. Det var omtrent så langt unna som man kan få det på T2, så da var det bare å ta turen tilbake igjennem tunnellen.. Når vi så kom dit viste det seg at dette var bare tull, riktig gate var A24, som er enda litt lenger unna enn LH lounge.. :rolleyes: Så totalt ble det fire turer gjennom tunnelen, og passerte lett 10k skritt denne dagen også. Heldigvis ikke unger på slep ;)

    Jeg flyr stort sett innenlands eller til CPH med SAS, så kan omtrent ikke huske sist jeg fikk servert noe mer enn muffins og sjokolade i SAS Plus. Men i dag var det også en kyllingsalat. Den var ok, hverken mer eller mindre. Men veldig hyggelig crew som var på tilbudssiden hele turen, sånn som det ofte er med Cityjet.

    20220703_204809.jpg

    LH sin servering er noen hakk over SK, ingen tvil om det.

    Men, mye fin utsikt på siste leg, så legger ved et par bilder av det:

    Concorde
    20220703_203514.jpg

    20220703_214722.jpg

    Takk for turen til alle som har fulgt med :)
     
    Earl, Sonictravel, RoadKing and 10 others like this.
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen og takk for at du delte med oss!
     
    Brukernavnet liker dette
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!
     
    Brukernavnet liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen! :)
     
    Brukernavnet liker dette

Del denne siden