Jeg har hatt en del flyninger med Brussel Airlines i år, har ikke mottatt noen poeng, så jeg registrert de som missing points i går, i dag fikk jeg en haug med automatisk genererte svar om avslag og alle henviste til reglementet, uten å å si hvilken regel som er brutt... Noen som har peiling på hva det kan være? En av mailene: "Dear EuroBonus Member, 60884**** We regret that we are unable to retroactively register points for our partner flight number/s. Our partner has confirmed that your booking class on SN 2288 20feb15 OSLBRU is not valid for accrual of EuroBonus points. Points are credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions."
Da har du nok reist på de billigste billigste billettene som ikke gir poeng til EB. Hvis bookingclassen på dine reiser ikke vises i tabellen vedlagt er det nok riktig at du ikke har fått poeng.
Y brukes av mange selskaper som en felles betegnelse på økonomiklasse. Selvom det står Y på boardingpasset ditt er det ikke dermed sagt det er Y-klasse du faktisk har kjøpt billett i.
Brussels Airlines selger mye billetter i klassene E, K, L og T som ikke gir EB-poeng, men gir noen få poeng hos Miles and More.
En litt gammel tråd, men det er faktisk ennå verre. Businessclass BRU-YYZ booket gjennom Air Canada, men med Brussel Airlines som operatør. Antall bonuspoeng :0,00 !!!!!
Tillegg til denne gamle Brussels Airlines tråden - IKKENO poeng med oppgradering til business gjennom bid heller - du får billettklasse P - som gir nøyaktig 0 - NULL - poeng EB-opptjening. Styr unna om målet er ekstra grunnpoeng...