Bryllupsreise ala Solheim

Tråd i 'Reisebrev' startet av sunshine, 19. aug 2019.

  1. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig var det klart for årets sommerferien og som tittelen viser, bryllupsreise. Første ting først. En stor takk til medlemmene på dette forumet for kunnskapen dere innehar. Uten denne kunnskapen hadde ikke vi hatt mulighet til å reise FIRST og heller ikke kunne gjennomført drømmereisa. I tillegg sendes det en stor takk til de som oppdaget muligheten med SQ F i 380 for oss eurobonusjegere.

    Når jeg først begynte å lese på flyprat og deretter insideflyer, var veien til F ikke uoppnåelig virka det som. Selv om det er mye å sette seg inn i, så er det virkelig verdt det. Det trengs noen kort, mange timer for å lære seg hvordan man best mulig skaffer seg poengene som trengs. Jeg begynte å drømme om å reise i first og virkelig nyte det gode liv i lufta. Ideen ble selvfølgelig lufta til frøkna i huset. Madamen mente at en lærer og en stuer ikke flyr first, det holder lenge med business. Men jeg satte et lite mål om å fly first innen jeg var 30.

    Det må sies at jeg har jobbet som stuer i over 11 år (9 av årene som student/førstegangstjenesten/ videregående), både i SGH og WGH. Og vi har hatt veldig mange fine reiser på ID turer gjennom årene. Vi har også prøvd business med flere selskap (SK, TK, LH og DE). Men siden ID reise er basert på ledige seter og en del andre parametere, så har vi hatt noen nedgraderinger og ikke fullt så mange oppgraderinger. Men vi har aldri blitt stående igjen rundt omkring i verden, slik flere av kollegaene mine har opplevd. Så alt i alt, ganske flink til å finne løsninger de gangene det kunne ha gått skikkelig skeis. Vært en del close calls og noen turer på klappsete (blant annet en tur til EWR med SK på klappsete over vingen, resten av følget fikk C billetter). Heldigvis er alle parter som er med på turene klar over at det ikke nødvendigvis må gå bra hver gang.

    Så over til planlegging av denne turen. Etter frieriet mitt i London i desember, så bestemte vi oss for å ha bryllupet i juli. For de som ikke har gjennomført planlegging av et bryllup før, det er en del ting som skal på plass før man gjennomfører denne dagen og utallige lister blir laget. I tillegg tar det litt tid å finne reisemål og reisevei. Hvor skal vi og hvordan skal vi reise? Vi bestemte oss for at Bali var et sted vi ikke har reist til før og mange synes at denne plassen byr på masse forskjellig. Så målet ble bestemt. Og til min store overraskelse fikk jeg bestemme reiseveien til Bali, og fikk så og si frie tøyler. Eneste betingelsen var at hjemturen ikke skulle ta altfor lang tid.


    Så var det virkelig bare å sette inn støtet for å finne en rute hvor mulighetene for å oppleve mye bra, både i lufta og på bakken, var tilstede. Og siden jeg hadde hatt en tur med LH F i januar, ville jeg gjerne få til en tur med frøkna. I og med at vi var i mars før vi fikk booka lokalet (Elingaard Herregård for de som er kjente i Fredrikstad) så begynte vi å nærme oss juli og datoen vår. Så jeg regna med at utvalget av award seter var mindre og kanskje litt vanskelig å få til en optimal reise. Men etter mange timer på AF, EF, United sine sider, SK sine sider, fant jeg en rute som vi kunne ha reist. Den var OSL-LHR-PEK-BKK-DPS-BKK-FRA-VIE-OSL hvor CA F og TG F og alt annet i C. Men så dukket det opp info om at man kunne få SQ Suites (old config) på PEK-SIN og dermed ble TG C med a350 bytta ut med Suites og en kjapp økonomitur med SQ før Bali. Så etter den forandringen var reisa OSL-LHR-PEK-SIN-DPS-BKK-FRA-VIE-OSL.


    Som alle vet, LH slipper F billetter fra 14 dager og nærmere avreise. Så jeg fulgte med FRA-PEK en lang stund før 14 dager før, for å se om det var “sikkert” at det ble sluppet 2 seter. Det var ikke mange dagene hvor det ikke ble sluppet seter, når det var mange ledige seter på denne ruta. Jeg begynte nesten å miste håpet torsdagen før både bryllupet. Men så våkna jeg på fredagen til meldinger om ledige seter på FRA-PEK og i tillegg hadde LH åpna en del seter på OSL-FRA. Så når klokka ble 9 gikk jeg tur med bikkja og slo på tråden til Tallinn og reisen ble da så optimal som turen kunne bli. Ruta ble OSL-FRA-PEK-SIN-DPS-BKK-FRA-VIE-OSL hvor vi fikk LH F, SQ F, TG F.

    [​IMG]

    Så kom avreisedagen. I og med at bryllupet var i Fredrikstad hos svigers, så starta turen derfra. Første stopp Jessheim, søstersen bor der og morsan overnatta der etter bryllupet var ferdig. Vi skulle hente dem og ta dem med til Gardermoen. Søstersen skulle på jobbreise til Litauen og morsan skulle hjem til Stjørdal. I tillegg skulle typen til søstersen ta med seg bilen vår fra Gardermoen slik at den sto i garasjen dems mens vi var borte. Veldig kjekt med garasjeplass nærme Gardermoen.

    Innsjekk på LH C/F skranken gikk smertefritt og koffertene ble sendt hele veien til Bali. Vedkommende bak skranken hadde aldri hatt HON pax før, noe hu syns var veldig gøy. Vi fikk LH F konvolutten, alle boarding kort, og kunne starte på reisa vår. I og med at søstersen og morsan også hadde litt tid på Gardermoen så var vi med dem helt til flyet vårt skulle starte boarding, Ikke store vitsen å stikke innom loungene på Gardermoen når man har FCT og TPR å se fram til.

    IMG_4438.JPG IMG_4440.JPG


    LH 861
    D-AIRT
    Airbus 321
    Sete 1 A og C


    Her ble det boarding noen få minutter seint grunnet litt forsinka fly inn. Vi ble heldigvis fortalt når vi kom ombord om at vi skulle lande på rute slik at det ikke skulle bli noe problem for oss som hadde connections. Eventuelle forsinkelser ville bare ha sunket tiden vi hadde i FCT og det var det som var vår bekymring. Ikke store begivenhetene på veien ned til Frankfurt. Serveringen var lunsjmat som var helt grei, hverken mer eller mindre. Gikk ned et par øl på veien. Jeg brukte deler av turen til å forklare fruen at det blir litt gåing når vi lander da vi ikke fikk remote parking. For på FCT skulle vi, hadde jo 2:10 og da rekker man mye.
    IMG_4446.jpg

    Det fine med å sitte på rad 1 er at man kommer seg fort ut av flyet og kan begynne vandringen bort til FCT. Denne dagen var skikkelig varm i Frankfurt, da vi kom ut av terminalen slo varmen skikkelig inn. Heldigvis er det ikke lange ferden bort til FCT, så vi overlevde gåturen. Kjapp velkomst, gjennom security og rett bort til badekaret via baren. Måtte jo bestille en flaske med Louis Roederer på veien til badekaret. Deilig å kunne slappe av her før turen går videre. Så tok vi turen bort til restauranten, man blir da sulten av gåinga og badinga. Selv om det blir nok mat på turen over til Beijing, så frister det med maten på FCT. Jeg bestilte BLT burger og frøkna bestilte en biff. Begge var godt fornøyde med valget, selv om det nærma seg boarding hadde vi greit med tid. Etter at maten var spist gikk vi bort til soafen og bordet vårt, her ble det litt mer drikke før vi ble hentet og kunne starte selve boardingprosessen i FCT. Neste gang skal vi ha lengre tid i FCT, er veldig kort med ca 2 timer.
    IMG_4450.JPG IMG_4451.JPG IMG_4459.jpg IMG_4461.JPG


    LH 720
    D-ABYH
    Boeing 747-8
    Sete 3 D og G


    Det å ta heisen ned fra FCT og ned til avgangshallen er spesielt, du får en følelse av å være litt konge. Kjapp sjekk av pass og boardingkort og ut i bilen. Her ble det en liten skuffelse, men vi var 4 fra FCT som skulle på denne flighten og dermed ble det en minivan. De to andre var dressfolk, og vi forstod at de skulle på jobb når de landa. Men uansett deilig å ble kjørt helt bort til flyet, heis opp og inn i flyet med oss. Her ble vi møtt av 2 veldig hyggelige damer. Champis, Laurent-Perrier, og nøtter ble servert. Veldig gøy å se på ansiktsuttrykket til fruen når man finner setet sitt og det er noe spesielt å finne setet sitt i F-seksjonen. Det var nesten fullt belegg i F på denne turen, 7 av 8 seter var tatt. Selv om det var nesten fullt, vi led absolutt ingen nød på serveringsfronten. Her var det meget god service og vi hadde ingenting å utsettte på Frauleinene.
    IMG_4465.JPG IMG_4469.JPG IMG_4473.JPG IMG_4474.JPG IMG_4475.JPG IMG_4476.JPG IMG_4477.JPG IMG_4478.JPG

    Take off var litt etter avgangstid, ikke at det var noe problem for oss. Vi koste oss skikkelig uansett. Flytid var på ca 8:50. Servering startet rett etter at fest setebeltet skiltet hadde blitt tatt bort. Først ble det servert en laksetartar, denne ble det ikke tatt bilde av. Men den var veldig god. Vi valgte å ta forskjellig viner til dette. Jeg gikk for en 2016 Cuvee XVI, Weingut Augustin og frøkna gikk for en 2017 Dhroner Hofberger Riesling. Begge var godt fonøyde med valget, men for frøkna var den rieslingen en skikkelig vinner. Vi fortsatte med denne vinen til kaviaren. Vi hoppa godt over vodkaen, nok av god drikke om man ikke skal leke seg med vodka på starten.
    IMG_4488.JPG

    Til forrett tok vi begge soya and og salaten. Beste anda vi ha smakt. Vi gikk over på rødvin fra og med denne retten. Jeg gikk for 2011 Chateau La Tour Carnet og frøkna gikk for 2013 Essentia Loci. Begge var gode og jeg holdt meg til den jeg valgte for resten av serveringa. Til middag gikk vi begge for Tenderloin of beef. Veldig god biff med bra tilbehør. Så tok jeg ostefatet. Til slutt tok jeg is til dessert. Veldig god dessert. Vi ble skikkelig mette og skulle kanskje ikke ha spist middag på FCT, men man prøver jo det meste på tur.
    IMG_4494.JPG IMG_4495.JPG IMG_4500.JPG IMG_4502.JPG
     
    Last edited: 19. aug 2019
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Så var det tid for å fikse senga, bytte til pysj og legge seg ned for å prøve å få seg noen timer på øyet før frokosten.Men først må man gå gjennom underholdninga for å se om det er noe man har lyst å se på. Her følte vi begge at Lufthansa mangler noe. Det er klart, man finner jo alltids noe å se på, men vi følte at det kunne vært bedre. Men jeg fant da en film og la meg godt til rette for å se/sove. Fikk 2-3 timer på øyet før jeg satte meg godt opp og bare så på film. Ellers var det perioder med mye turbulens. Frokosten ble servert og igjen ble vi ganske så mette.


    Flyturen med Lufthansa First er kort og godt det man ønsker. Det er god service, mye god mat og drikke, senga er god, skjermen er bra men utvalget kunne vært bedre. Vi følte også at temperaturen inne i kabinen var ok, hverken for varm eller for kald men ganske bra. Vi kan trygt si at vi kommer tilbake til LH F, men neste gang skal det bli en lengre tur.
     
  3. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Beijing
    IMG_4521.JPG
    Ankomst PEK var helt grei. 747-8`n landa bra og parkerte på rett parkering. Rett på innsiden av gangbroen sto to ansatte som skulle geleide oss gjennom neste steg på reisa. De tok håndbagasjen vår, strengt tatt ikke nødvendig men de hadde så lyst til å trille kofferten min og bære veska til fruen. Immigrasjonen var ikke noe problem. Vi hadde 8 timer til rådighet her. Planen var egentlig en tur til byen, men formen vår tilsa at dette ble mindre fornuftig. Bryllup tar på, 2 korte netter før turen vår gjorde at vi var ganske trøtte når vi ankom Beijing. Klokka inni kroppen var tross alt midt på natta. Vi tok turen til Air China First Class Lounge. Hadde lest at det var muligheter for å legge seg her for å sove, men disse var closed due to security reasons. Så vi tok litt mat og drikke i loungen, prøvde oss på nettet, men det var ca like dårlig som loungen og ekstremt ustabilt. Fant oss en massasjestol hver og satt der en god stund. Deretter gikk vi til hotellet inne i terminalen og la oss der i 3 timer. Rom med dobbeltseng var egentlig ganske deilig i 3 timer, så ble det litt søvn igjen. Deretter gikk vi til loungen igjen for å få i oss noe mat og drikke igjen. Nå var det litt flere folk i loungen, men fant oss et bord. Jeg hadde tenkt å ta meg en dusj her, men det var bare 1 dusj som funka i loungen og null kø system og engelskkunnskapen til de som jobba der var heller dårlig. Hver gang jeg prøvde å spørre om det var ledig, fant han ansatte ett skilt hvor det stod at dusjen var opptatt. Men til slutt fikk jeg dusja. Etter dusjen fant vi oss noe mat som var grei og drikke som var kald, det ene kjøleskapet med drikke var ikke veldig kaldt. Konklusjonen er rett og slett at man trenger ikke lange tiden i loungen her, men grunnen til at det ble sånn var at vi skulle fly Suites
     
  4. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    SQ 807
    9V-SKI
    Airbus 380
    Sete 2 C og D

    IMG_4525.JPG IMG_4528.JPG
    Heldigvis kunne vi boarde tidlig på Suites og det gjorde vi ved første anledning. Her ble vi møtt av noen skikkelige hyggelige damer og et par menn som ønsket oss skikkelig velkommen. Ulempen med å boarde tidlig var at de ikke kunne servere alkohol, ville jo gjerne ha litt Krug og Singapore Sling. Men det ble cola på meg. Men heldigvis var det mange andre ting jeg kunne studere mens vi satt her å venta. Det å gjøre seg kjent med Suites er jo veldig spennende for oss som aldri har reist sånn før. Etter en stund kom de bort og tok bestilling av hovedretten vi ønsket oss. Det var faktisk full kabin på denne flighten, såvidt jeg fikk med meg. Men her var det så mange ansatte at det virkelig ikke var noe problem. Som en bisetning kan jeg jo nevne noe som tydeligvis kom som en overraskelse på fruen. Som så mange andre så har fruen min sett Sex og Singelliv filmene, her flyr de tydeligvis old suites (selv om jeg har sagt at vi skal fly med dobbeltseng og suites så gikk de først inn når vi satt i flyet). Og så kommer det fra hu jeg deler suites med “jeg har alltid ønsket å fly sånn her”. Nok en ting man kan ta med seg.


    Etter avgang kom Krugen til oss begge. Det var skikkelig god champis. Nå koser vi oss skikkelig på tur.
    IMG_4557.JPG

    Så over til serveringen. Første vi fikk var Singapore Chicken and lamp Satay. Dette var en veldig enkel rett, men den var veldig god. Neste rett var en Scallop and mushroom ragout. Jeg gikk for en 2016 Albert Bichot “Les Blanchots” og fruen gikk igjen for rieslingen. Vi er ikke vinkjennere på noe som helst måte, men vi syns at vinene var gode. Neste rett var artisjokk suppe. Denne var virkelig god og vi fortsatte på vinene vi hadde. Neste var en skikkelig enkel men god salat. Deretter var det hovedretten som stod for tur. Her gikk vi begge for biffen. Jeg tok 2014 Albert Bichot “Les Sorbets” og fruen gikk for 2013 Pieropan Amarone. Og som vanlig ble vi veldig mette på denne turen. Men desserten skulle jeg ha, warm white peach basil crumble bar. Skikkelig god dessert.
    IMG_4536.JPG IMG_4537.JPG IMG_4547.JPG IMG_4548.JPG IMG_4549.JPG IMG_4554.JPG IMG_4559.JPG IMG_4561.JPG IMG_4563.jpg IMG_4566.JPG IMG_4569.jpg
    IMG_4573.JPG

    Etter at maten var spist, Krug og Dom P smakt ferdig, så var det klart for å legge seg nedpå. Sengene ble gjort klare og la oss ned for å prøve å få et par timer på øyet. Ingen problem i det hele tatt. Trengte ikke noe mat på slutten av denne flighten, vi skulle jo rett på TPR for en sein middag ved ankomst. Konklusjonen på denne flighten er at den var for kort. Servicen er det ingenting å klage på, maten er god og det er masse drikke man kan nyte.
     

    Attached Files:

  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Singapore

    Ankomst Singapore, her var det bare å følge skiltinga til loungene, gå opp til inngangen, gi fra seg boarding kortet og bare følge etter. Innerst i TPR var det bare oss. Champis ble bestilt og maten ble bestilt, veldig godt med litt mat før man skal ga bort til hotellet. Loungen er veldig rolig og de ansatte er oppmerksomme på om det er noe man trenger, ett lite hint og de kommer bort for å ta bestilling. Etter maten bestilte jeg en Singapore Sling, men han beklaga på det sterkeste at de mangla en av ingrediensene, men at de skulle bruke noe annet. Ikke noe problem tenkte jeg, den var fortsatt god, men dagen etter skulle vise seg at drinken var enda bedre. Var vel på TPR i halvannen time. På vei ut så sa verten ved front desken at vi sees i morgen, så her var det bare å komme innom for frokost noen timer etterpå. Veldig greit å stikke innom dagen etterpå.
    IMG_4613.JPG IMG_4611.JPG IMG_4609.JPG IMG_4586.jpg IMG_4608.JPG IMG_4589.JPG IMG_4593.JPG IMG_4596.JPG

    Crowne Plaza Singapore Changi

    I og med at vi hadde 17 timer transfer i Singapore, tenkte vi at det var greit med en overnatting. Etter en god deal på dette hotellet, bestilte vi et vanlig dobbeltrom. Jeg hadde nevnt det i bestillingen at dette var bryllupsreisa vår, sånn i tilfelle de ville gi oss noe ekstra. Ved innsjekk måtte vi en skikkelig hyggelig ansatt, som fulgte oss opp til rommet. Det endte opp med at vi fikk en oppgradering til Suite. Ekstremt hyggelig av dem.
    IMG_4616.JPG IMG_4617.JPG IMG_4618.JPG IMG_4620.JPG IMG_4621.JPG


    Etter en skikkelig god natts søvn, var det rett bort til TPR igjen for en god frokost med champis og Singapore Sling, som var ekstremt god. Så vi koste oss her i et par timer. Vi vurderte en tur til Singapore by, men med den varmen som var 38 grader, følte vi ikke helt for en tur til noe by.
    IMG_4625.JPG IMG_4628.JPG IMG_4629.JPG

    Etter at vi hadde fått en del champis og noen drinker, forlot vi loungen og bevegde oss bort til terminalen hvor flyet til Bali sto klar for boarding.
     

    Attached Files:

  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med både bryllupet og reisen. For en flott komponert reise, og ha en perfekt reise videre. LH F for en drøm. Dette blir bare herlig å få være med på. Takk for at du deler.
     
    Maraug and ArthurDent like this.
  7. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    SQ 946
    9V-SCG
    Boeing 787-10
    Sete 52 B og C


    Så var det siste flight, denne ble gjennomført i økonomi grunnet married segments og lite award billetter. Men for en 2.5 timer flytur går det greit. Selv om det er en brutal overgang fra Suites til økonomi. Det ble servert mat og jeg fikk meg en øl, så det gikk da greit. Ikke så veldig mye som skjedde på denne turen, ganske heftig turbulens ca midt i turen, men ellers bare en transport etappe. Ved ankomst Bali ble det en ganske lang immigrasjonskø, landa etter en del store fly, så det ble ca 40 min venting. Men etter å ha henta bagasjen, tatt ut litt penger, så fant vi sjåføren fra hotellet. Og aller siste kjøretur for dagen ble gjennomført. Etter ca 45 timer på tur, var det ganske deilig å komme fram til villaen vår på 231 kvm, eget basseng og det meste man trenger.
     
  8. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Etter 2 uker på Bali, med veldig mange utflukter under beltet og mange fine opplevelser, var det på tide å ta turen tilbake til flyplassen. Sjåføren vår tok oss fra hotellet og det var 2.5 timer til avgang. Her var det bare å gå bort til Thai C/F innsjekk for å sende koffertene hele veien hjem til Oslo. 2 bagasjelapper på hver kofferter, pluss mange F, Royal Thai og andre prioritetslapper, 4 boardingkort seinere og vi var på vei til loungen. Vi fikk invitasjon til Premier lounge. Her ble det litt øl og noe smått å bite i før tiden var inne for å gå bort til gaten.
    IMG_5552.JPG IMG_5407.JPG IMG_5409.JPG IMG_5413.JPG


    TG 432
    HS-TGP
    Boeing 747-400
    Sete 11 J og K


    Ved boarding ble det rødt lys i lampa, jeg håpte at det var grunnet oppgradering, men dessverre var det på grunn av ødelagt leselys på setene vi egentlig skulle ha, så da ble det rad 11 på oss, helt fremst i andre etasje. Må være såpass ærlig å si at dette business produktet ikke var allverdens. Føltes veldig gammelt ut, angle flat senger, små skjermer og generelt ikke så bra produkt som man ønsker. Hele andre etasje var 100% full, minus de 2 setene vi skulle hatt. Maten var grei og vi kom oss til BKK. Champisen som ble servert var Veuve Clicquot. Første rett var duck dices, potato salad and pommery mustard, andre rett var roast chicken with indonesian style ayam sauce, dessert tok jeg thai dessert. Alt var greit, men ikke noe mer enn det.
    IMG_5415.JPG IMG_5417.JPG IMG_5418.JPG IMG_5419.JPG IMG_5420.JPG IMG_5425.JPG IMG_5432.JPG IMG_5435.JPG IMG_5436.JPG IMG_5438.JPG IMG_5439.jpg IMG_5440.jpg IMG_5441.JPG IMG_5444.JPG IMG_5446.JPG
     
  9. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Ankomst BKK er noe helt for seg selv. Vi som var i andre etasje kom ut av flyet etter en del andre, men transportmiddelet vårt videre sto klart. Vi var de eneste som hadde first videre, så her ble vi kjørt så langt vi kunne bli kjørt og videre ble vi fulgt helt til inngangen til first loungen. Her ble vi skikkelig godt mottatt og spørsmålet om vi ville ha massasjen med en gang eller vente litt. Vi ville vente litt og det var helt greit, vi ble fulgt bort til en av de private rommene. Her bestitle vi litt champis, serverte Moet her. Etter en liten halvtime kom de å henta oss til spaet slik at vi kunne få massasjen vår. Det var skikkelig deilig med en massasje og atmosfæren i spaet var rolig. Etter massasjen var det rett bort til loungen for mer drikke og litt matt. Når det var tid for boarding ble vi eskortert bort til gaten og rett inn i flyet.
    IMG_5450.JPG IMG_5453.JPG IMG_5458.JPG IMG_5462.JPG IMG_5463.JPG IMG_5464.JPG IMG_5465.JPG IMG_5466.JPG IMG_5467.JPG IMG_5468.JPG IMG_5472.JPG IMG_5475.JPG IMG_5477.JPG IMG_5481.JPG
     
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,090
    Likes mottatt:
    4,794
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer med vel gjennomført bryllup - og ikke minst bryllupsreise! Flott komponert tur :)

    Gjorde dere noe forsøk i forkant på å få oppgradert til F-kabin på 744?
     
    ArthurDent liker dette
  11. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    TG 920
    HS-TUA
    Airbus 380
    Sete 1 E og F


    Det er en god følelse å kunne passere den lange køen i økonomi og bare gå rett opp i andre etasjen for å finne setet. Setene til Thai er veldig store og behagelige. Veldig god følelse å vite at her skal man sitte i 12 timer. Spørsmålet om champis kom og klart vi ville ha det, så da kom det 2 glass med Dom P. Flyvertinnen vår kunne forklare at det var beregnet 11 timer og 5 minutter med flytid til Frankfurt. Men vi var ganske seine ut fra BKK, så vi fikk da greit med tid i flyet. Pysjen ble levert ut, Rimowa kiten var allerede i setet. Så alt var på stell før vi skulle dra.
    IMG_5486.JPG IMG_5491.JPG IMG_5495.JPG

    Etter take off var det klart for litt servering. Første rett var crispy oyster mushroom with tomato salsa. Veldig god og frisk start på maten. Rett nummer to var white sturgeon caviar. Veldig god med noe smått i starten. Vi fortsatte med champis på de to første rettene. Neste rett var Lobster tiramisu. Her gikk vi over til hvitvin, jeg gikk for Montagny Les Coeres 2016 og fruen gikk for “Les Blanchots”. Maten var veldig spennende og god. Til hovedrett hadde vi bestilt mat gjennom Thai First Class pre order. Denne menyen kom på mail og vi hadde 18 hovedretter å velge mellom. Vi gikk som vanlig for biff fra New Zealand, Jeg valgte Chateauu Lynch 2014 og fruen gikk for Mercurey 2014 les vasees. Veldig god mat og drikke. Til dessert var det thai miniature sweets, steamed sticky rice with banana and black beans, lemon pie with raspberry sauce. Maten var skikkelig god og drikke var vel så bra. Men så utrolig mette man blir av så mange retter.
    IMG_5498.JPG IMG_5501.JPG IMG_5502.JPG IMG_5503.JPG IMG_5506.JPG IMG_5507.JPG IMG_5508.JPG IMG_5518.JPG IMG_5519.JPG IMG_5521.jpg IMG_5522.JPG IMG_5523.JPG IMG_5524.JPG IMG_5525.JPG


    Så når maten var ferdig, da var det på tide å gjøre om sete til seng. Mens jeg var å skifta på badet, virkelig stort bad på det flyet her, gjorde besetningen senga klar. Veldig deilig å legge seg etter et måltid og få noen timer med god søvn. Liten ulempe at temperaturen var så høy som den var, skikkelig varmt i kabinen. Men fikk da noen timer grei søvn.


    Så når vi var ca to timer unna Frankfurt, var det på tide med frokosten. Her ble det en chicken puff pastry (eller noe der omkring), så var det litt musli før selve frokosten. Så valgt jeg stuffed crepe with cheese scrambled eggs, ham and champignon mushroom og mye anne til. Det var en skikkelig bombe av ett måltid. Her ble det 3-4 kopper med forskjellig kaffe, cappuccino. Og helt til slutt avslutta vi 2-3 glass med Dom P. Thai leverte virkelige varene, besetningen kom å takke personlig for at vi fløy med dem. Servicen var som man forventer i First. Alt er veldig bra.
    IMG_5531.JPG IMG_5533.JPG IMG_5534.JPG
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Helt fantastisk - takk for at du deler!

    PS! Må gjerne dele noen bilder av villaen også!
     
    Baldrick liker dette
  13. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Frankfurt
    Etter at vi landa i Frankfurt, sto en Lufthansa person som skulle følge oss til Senator loungen. Vi gikk garantert gjennom hele flyplassen, til sikkerhetskontrollen og videre til loungen. Her kom vi ikke inn, var de som hadde F ut fra Frankfurt og/eller gullkort. Vi har ikke noe av det, men det ble business loungen på oss. Her ble det en kjapp dusj, noe lett å drikke før vi gikk mot neste fly for dagen.


    OS 128
    OE-LBW
    Airbus 320
    Sete 2 A og C


    Så var det klart for intra Europa business på Austrian. Vi var de eneste i business på denne flighten, 3 rader for oss selv. Vi fikk en ny slot i Frankfurt og vi ble ca 20-25 min forsinka ut fra gaten. For vår det gjorde ikke det noe, fordi vi hadde litt over en time i Wien og vi hadde godt med tid uansett. Dette var morgenflyvning og vi fikk frokost, frokosten var veldig god. Jeg hadde øl og kaffe, litt rar kombo men det gikk da ned. Vi landa litt seint i Wien, men vi gikk ikke til noe lounge for den korte turen. Vi gikk bare rett til gaten og satt der klar til boarding.
    IMG_5539.JPG IMG_5540.JPG IMG_5541.jpg IMG_5542.JPG


    OS 335
    OE-LWQ
    Embraer 195
    Sete 3 A og C


    Siste flight for denne turen var en 2 timers tur hjem til Norge. Boarding var bussgate, og det gikk da smertefrtt. Austrian kjører blokkert sete i biz, noe som gjør at man får 2 seter for seg selv. Men vi satt på AC, da fikk en annen 3D slik at han fikk jobb (ville ikke sitte på rad 1 han). På denne flyvningen ble det servert lunsj, denne var også veldig god. Til drikke ble det 2 øl, og da forskjellige øl, hyggelig med litt kulturelle innslag helt på sluttten av reisen også. Ellers var det ikke mye som skjedde på denne flighten hjem. Men det var en liten overgang å gå fra First til intra europa biz.

    IMG_5544.JPG IMG_5546.jpg IMG_5548.JPG

    Så var denne ferien over, og jeg/vi har ikke blitt mindre bitt av bonusjakt. Jeg har vært bonusjeger i halvannet år, og fått til 2 turer i first. Og jeg må virkelig si at det virkelig er den beste måten å fly (skal prøve privat business jet en gang, så får se hva jeg syns da). Og fruen er veldig fornøyd med turen, veldig deilig å komme fram og ikke være utslitte av reisinga.


    Så skal jeg prøve å gi en liten konklusjon om hva vi har vært gjennom.
    Flyselskap
    Seng: 1. SQ, 2. LH, 3. TG
    Mat: Alle hadde digg mat, umulig å rangere
    Lounge: vanskelig å rangere, MEN LH har FCT med badekar/dusj, veldig god mat, mye utvalg av drikke, SQ TPR har veldig privat, god drikke, god mat, Air China var ikke noe spesilt, TG Royal Silk hadde spaet med en veldig bra massasje, mindre utvalg av drikke, ikke like eksklusiv champis/drikke, grei mat.

    Servicen var veldig bra på alle, vanskelig å skille dem.

    Uansett, FIRST er veldig bra uansett hvordan man vrir og vender på ting. At det kan være variasjoner fra crew til crew er forståelig. Men vi hadde bare veldig bra crew.

    Og en ting er sikkert, det blir flere turer i FIRST, fruen er veldig enig. Så da er det bare for meg å finne nye gode ruter sånn at vi kan nyte det så lenge man kan.
     
  14. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for turen:D
     
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjorde vi. Etter at vi mottok mailen om pre-order av mat gjorde jeg er forsøk på å skaffe oss seter der nede i snuta. MEN det var noen conditions som måtte oppfylles for at det skulle være mulig:
    *bestille før 48 timer før avgang, det er mulig
    *kosta 45 dollar per pers, såvidt jeg husker, ingen store problem
    *billettene måtte være utstedt av Thai for at det skulle være mulig å oppgradere, og i og med at dette er SK billetter var det ikke mulig. Vi boarda ganske seint på denne flighten og det så ut som de aller fleste setene var tatt der nede i F-zonen.

    Så det ble ikke oppgradering på oss. Vi prøvde også å få oppgradering på SIN-DPS, prøvde meg på bryllupsreise kortet. Men etter noen telefoner fram og tilbake var dette ikke mulig. Så at det var noen ledige seter, men men vi klarte oss.
     
    sday liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for fint reisebrev!
    Det var lite First class da jeg var på bryllupsreise.. dette så riktig så bra ut.
     
    Shyneno liker dette
  17. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,670
    Bonuspoeng:
    93
    Som flere sikkert har ønsker om, så kommer det noen bilder av villaen vi bodde på. Når man reiser til Bali, så har man mange valg og områder hvor man kan bo. Det er Nusa Dua med sine 5-stjerners hotell med strandlinje, her ligger alle kjente og ukjente kjeder med hotell. Og man kan bo i Ubud, Uluwatu og andre steder. Mange kjører nok flere forskjellige hotell når man er på Bali. Men vi kjørte en "vi har base på hotellet også tar vi forskjellige transportmidler rundt". Så vi valgte dette hotellet for hele oppholdet: Nusa Dua Bayview. Hotellet ligger ca 5 km fra stranda på Nusa Dua. Vi betalte ca 19 000 for hele oppholdet på 13 netter, det var frokost inkludert hver dag og 4 flasker vann hver dag. I og med at vi var på bryllupsreise så fikk vi også dette inkludert: transport tur retur flyplassen, frokost servert på rommet (valgte det 3 dager) også hadde vi floating breakfast i bassenget vårt 1 gang.

    Som navnet tilsier, så har man utsikt ut over deler av Nusa Dua området og nordover mot flyplassen. I og med at hotellet ligger litt utafor områdene som er populære (Nusa Dua med opparbeidet hager og frodige området) så er det er litt annerledes rundt hotellet. Frokostmenyen bestod av 2-3 indonesiske retter, og en engelsk og en amerikansk meny, mange forskjellige tilberedningsmetoder for egg, 3 forskjellige fruit bowls, forskjellige juicer. Vi ble ikke lei maten vi fikk til frokost. Det fine var at vi kunne bestille frokostserveringen til de tidspunktene vi ville, mellom 08 og 1030, så lenge vi leverte ønskene fra en satt meny før kl 23 kvelden før.
    IMG_5274.JPG
    Inngangspartiet, begge etasjene tilhører villaen.
    IMG_5279.JPG
    Lite oppholdsrom. Her er det mulig å ha noen timer med sol på ettermiddagen. Bildet er tatt fra stuedøra.
    IMG_5280.JPG
    Hagen ut fra stua. Bassenget er øverst
    IMG_5278.JPG IMG_5277.JPG
    Stua med litt sitteplasser, 60 tommer smart tv.
    IMG_5283.JPG
    Kjøkken med fryser og kjøleskap.
    IMG_5282.JPG


    IMG_4633.JPG
    De kan pynte senga ved velkomst. Soverommet var på ca 30 kvm med masse klesskap, kommoder og nok en smart tv på 60 tommer. Badet var på ca 15 kvm med badekar, stor dusj og masse plass.
    IMG_4632.JPG
    Soverom nummer 2, totalt var det 3 soverom på villaen og 2 bad.
    IMG_5389.JPG Uteplass med bassenget med 1.35m dybde. Masse plass å boltre seg.

    IMG_5366.JPG IMG_5387.JPG
    Fikk med oss soloppgangen ved bassenget vårt. Veldig fint å se på at sola står opp.
    IMG_4708.JPG Det ble servert nok frokost. Floating breakfast er ganske digg,

    IMG_4690.JPG IMG_5269.JPG IMG_4659.JPG
    Indonesisk rett til frokost.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Det var bryllupsreisen sin det! :)
     
  19. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som enfantastisk bryllupsreise!

    Gratulerer!
     
  20. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,384
    Likes mottatt:
    12,106
    Bonuspoeng:
    183
    Wow- gratulerer..
     

Del denne siden