Bryllupsreise tips?

Tråd i 'Reisemål' startet av elgaaen, 24. aug 2016.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei kjære medreisende.

    Skal gifte meg 4. Mars neste år og planlegger og reise på bryllupsreise allerede 6. Mars.

    Noen som har noen tips?

    Foreløpig har vi tenkt på følgende:

    2 Uker: Hawaii eller rundreise USA
    10 Dager: Miami og Florida Keys
    7 Dager: Dubai feks

    Det viktigste er at det er varmt og godt der vi reiser:)
     
    Stuttfeiten liker dette
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Ref rundreise USA så er det ikke varmt overalt der.. ;) Men Miami og Keys er nok ok (og selvsagt Hawaii). Ellers så anbefaler jeg Malaysia og Vietnam for strandliv og varme! :)
     
    elgaaen liker dette
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    En uke på cruise ut fra Miami eller Ft. Lauderdale og så en uke fordelt på Key West og Miami Beach:)
     
    Robamu and Kjakan like this.
  4. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Kombo Florida og Bahamas? Bare unngå hurricane-season. Frøkna har totalt falt for Atlantis (sogner til Marriott hvis jeg ikke husker feil), så siden jeg har fått bestemme ferie i år er det hennes ønske til neste år.
     
  5. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    En av mine kollegaer tok sin bryllupsreise med seiling i Karibien. Dette overrasket meg veldig siden jeg vet at han på det tidspunktet var frilans musiker og IKKE tjente mye. Jeg tror faren eller svigerfaren hans er kaptein slik at de kunne leie båt rimelig... Det er den råeste bryllupsreisa jeg har hørt om.

    Har ellers vært på Filippinene i år og kan anbefale en tur i Underground River på Palawan-øya, eventuelt nordsiden av Palawan hørte jeg var vanvittig fin. Øya er støtt på topp 10 fineste øyer i verden, og føles litt mindre stresset og masete enn Cebu som jeg var i først.

    Men Filippinene er ikke akkurat landet man drar til om man vil i kule lounger he he :) Puerto Princesa har 4 gates og et styr uten like med innsjekk. Jeg så 5 mennesker før meg i køa og det ble brukt ca 20 minutter før vi kom til meg :p

    Cebu og Bali føltes litt likt. Anbefales, men bare pass på at hele sørøst-Asia har dette fæle selgermaset hele tiden i byene. Om du klarer å gå i "ignore"-modus får du vanvittig mye for pengene, folk er gode i engelsk, og været er kanon.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hawaii stemmer jeg for, men prøv da å få lagt inn flere steder/øyer enn bare Honolulu og Oahu. Ett annet alternativ er Sør-Afrika eller ett annet land i Afrika som tilbyr safari. Ingenting slår det.
     
    elgaaen liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Roadtrip med en Harley Davidson i sørvest USA. :cool:
     
  8. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med Maldivene med stopover i Dubai?

    image.jpeg image.png
     
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Solgte Harleyen min i vinter, samboeren min satt ikke på en eneste gang på 2 år.. Digg nok det altså, men får nok ikke gjennomslag;)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Du leier en touring maskin, da sitter du som en dronning bakpå til gubben. Frua har aldri klaget :).
    Mener dessuten å minnes at du i en av postene dine på Air Canada turen i sommer nevnte at du ikke var stor av vekst. Da kan det hende du vil slite med å håndtere en voksen Harley. Bedre å sitte på da :).
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo kjipt, har hun vært med å landeveien i sørvest? Hvis ikke, så aner hun ikke hva hun går glipp av :).
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kombinasjonen Cape Town og roadtrip med påfølgende safari blir i alle fall aldri feil. Mange forskjellige ruter man kan kjøre og flere safari-destinasjoner selvfølgelig, men området rundt CT er jo også en destinasjon i seg selv om man ikke ønsker å kjøre altfor langt. Og da kan man f.eks. fly til Johannesburg og reise på safari i nærheten.
    Kjenner at jeg får lyst tilbake igjen bare av å skrive dette! :)
     
    SASlovah4evah and RoadKing like this.
  13. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Nå vet jeg ikke helt hvor eventyrlystne dere er, men hvis sol, varme og passe eksotisk stemning er kriterier så vil jeg varmt anbefale Jamaica. Litt tricky å komme seg dit, men avslappede karibiske vibber, utsøkt mat og hotellmuligheter i absolutt alle priskategorier gjør at det kanskje er verdt å sjekke ut - eventuelt i kombinasjon med andre karibiske øyer.

    Veldig varierte muligheter på aktivitetsfronten, fra destilleribesøk til snorkelturer til båtleie til kaffeplantasjer til sightseeing i Kingston.
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    personlig ville jeg nok aldri ha lagt igjen en halv årslønn på resorts på Maldivene eller overprisede Hawaii :)

    En virkelig perle av en bryllupsreise vil kunne være 5 dager på Kicheche Valley Camp i Maasai Mara, Kenya og deretter 9 dager på Seychellene. En kombinasjon som er vanskelig å slå :D

    Alternativt er jo jeg en blodfan av Bali hvor man kan kjøre akkurat det løpet man måtte ønske. Laidback på privat beachfront villa i Canggu og deretter et lekkert hotell i Ubud før man avslutter på en cliffside villa i Uluwatu... Unikt! Fantastisk mat! En lokalbefolkning hvis humør og service man skal lete lenge etter!

    Alternativt dra langt avsted til Fiji og ta 2 ukers øyhopping på Yasawa Islands beste resorts.
     
  15. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    St. Maarten i Karibien, kanskje kombinert med SJU - San Juan, Puerto Rico.
    Jeg vet ikke hvor lenge DY flyr OSL-SJU direkte på "vår-parten", men et absolutt brukbart alternativ.
    I SJU ville jeg ha bodd på El Convento, i SXM hadde jeg leid en bil og putret litt rundt.
     
    mhsalv and elgaaen like this.

Del denne siden