Buenos Aires med BA

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Robert H, 11. mars 2016.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vurderer en tur til Buenos Aires i uke 40, og ser at BA har billetter i Club til ca. 17500. Hva mener dere - er ikke det en ganske god pris? Bør jeg alternativt vurdere andre selskaper, eller andre ruter enn OSL-LHR-EZE? Jeg har aldri flydd business med BA, kun med QR.

    Har QR Gold, men vurderer overgang til BA eller noen andre etter 6-7 mislykkede oppgraderingsforsøk med QR - jeg har kanskje havnet på en eller annen "no-no-list" etter plyndring av peanøttreservene og gurglevannbeholdningen de siste turene.
     
    Hamburgersmauet liker dette
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Det er billigt. Sør Amerika er kostbart og sist gang en eller annen stilte spm om det samme mener jeg å huske at prisen var noe høyere, men da med AA.
     
    Robert H liker dette
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    BA er superbra det. Du finner nok flere tester eller reisebrev om BA opplevelser.
     
    Robert H liker dette
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en god pris til Buenos Aires! BA er bra, men et er klart, når man er vant til å reise med Qatar, som du er, blir det meste annet en nedtur. ;)
     
    Flighter and Robert H like this.
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy den ruta med BA i høst. Helt topp og one-stop. Til den prisen er det gull.
     
    Robert H liker dette
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Nå merker jeg at jeg snart ikke klarer å la være å bestille denne turen, selv om unnskyldningen for å reise er rimelig tynn.
     
    Bjoern In America and Fnate like this.
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he... kan uansett være fint å prøve noe annet, og etter reisebrev fra flere her inne tror jeg at det (med litt flaks) kan bli en veldig fin opplevelse å prøve vennlig, avslappet og cool britisk service :)
     
    Herlov liker dette
  9. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Billig! Hopp på. Hvilken maskin er det?
     
    Robert H liker dette
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Etterhvert som kvelden i går gikk sin gang, ble jeg mer og mer ivrig, og etterhvert så forventningsfull at jeg måtte finne noe å roe ned reisefeberen med :) Det hjalp heldigvis ingenting, snarere tvertimot. Til slutt fant jeg ut at det var en glimrende ide å slutte å vurdere om turen kan forsvares overfor hjemmefronten, sjefen og meg selv. Et eller annet sted i hjernen var det tatt en beslutning om at alle disse avveiningene og fram-og-tilbake diskusjonene egentlig ikke har noe for seg - nå er det på tide å gi gass og kjøre på! Og jeg likte den følelsen så godt at jeg lett skjelvende fant fram kredittkortet og tastet euforisk i vei før motangrepet kom. Johooo- turen er i boks, og i slutten av september er jeg på vei!

    Ifølge Seat Guru (fant ikke noe informasjon på billetten), ser det ut til å være en Boeing 777-200 mellom London og Buenos Aires. Ser nå at jeg heller ikke har bestilt noe sete, men at det kan gjøres mot et gebyr på 900-et-eller-annet, hver vei. Det var litt pussig - trodde ikke det skulle koste nesten 2000 ekstra i Club å reserve sete? Er det en god ide å spandere det, eller skal jeg møte opp glad og fornøyd og håpe det beste?
     
    Hamburgersmauet and Fnate like this.
  11. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Dersom du ikke har noen status hos Executive Club, kan du velge sete gratis 24 timer før avreise når du sjekker inn online. Har du f.eks. Bronze kan du velge sete gratis 7 dager før avreise. På Manage my booking vil du finne eksakt info om flytype - og SeatGuru hjelper godt på vei. Flyr du 747 tilbake f.eks. er det en no-brainer - velg Upper Deck. Lykke til, blir nok en finfin tur!
     
    Robert H liker dette
  12. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei @Hilde, og velkommen til InsideFlyer!

    Takk for svar :) Jeg har dessverre ikke status hos BA, men er Gold hos QR, dvs. Sapphire i One World. Hjelper det, tro? Eller bør jeg bare klinke til og betale med en gang for å kunne velge sete allerede nå.. hmm..

    Gleder meg stort, ja - og mye tyder på at sjefen på jobben ikke synes dette var en like god ide som jeg det jeg mente, så kanskje blir det bare tur og ikke noe jobb.. desto bedre..
     
    Hilde liker dette
  13. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk :)
    Ifølge oneWorld sin beskrivelse av Sapphire, så skal du ha "Access to preferred or pre-reserved seating (where offered)" - det høres jo ut som du skal ha mulighet til å velge sete på forhånd. Sapphire tilsvarer jo Executive Club Silver, som har gratis valg av sete ved booking. Dersom du har lagt inn QR-detaljene dine i bookingen og det likevel dukker opp med pris på setereservasjon, ville jeg ha ringt British Airways, tror jeg.
     
    Robert H liker dette
  14. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj - det var gode nyheter. Jeg skal ta en telefon, tvinner tommeltotter og tær, og håper det ordner seg :) Har du (eller noen andre) tips til gode seter?
     
    Hilde liker dette
  15. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Håper det går bra da :) Selv har jeg aldri fløyet 777 business class, så vil anbefale Seatguru, eventuelt om andre her inne har noen tips. Siden det er 2-4-2-konfigurasjon på flyet ville jeg personlig gått for A/B eller J/K-seter, hvertfall.
     
    Robert H liker dette
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    På 2 klasse 777 er det bakerste A/K i hver delkabin som er best. Spesielt 5 A/K selv om det er litt tynt med vinduer der.
     
    Robert H liker dette
  17. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for godt forslag - jeg er ikke akkurat en pratsom nabohelt, så jeg vil nok forsøke å få et mest mulig privat sete, type A eller K.

    Takker så mye - kanskje ikke så viktig med vindu på en nattflyging, men hadde likevel vært stas å kunne kikke litt ut. Men her er det vel snakk om en klassisk avveining: Hva er viktigst - å kunne titte ut eller unngå at noen titter inn?

    Med 2. klasse mener du Club? Det er helt innafor, siden det er deg - men fra salige Trond Kirkevaags figur Jacob Wincke-Lanche (http://www.nrk.no/kultur/heisann-montebello_-1.2607) kunne det lett havnet uttafor ;)
     
    Hilde liker dette
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok han mener to klasser, som i at flyet har to klasser - økonomi og business ;)
     
    Fnate, RoadKing and Robert H like this.
  19. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha... selvfølgelig - jeg misforstod (jeg er ganske god til det), men det hadde vært gøy om vi ble enige om å kalle biz for 2. klasse, og forsåvidt er jo det også helt korrekt :)
     
    Fnate liker dette
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he, at jeg aldri har kommet på dette. Det er jo sååååååååååååååååååååååååååååå sjef. Jepp. Herfra er business 2. klasse.

    Men det jeg mente var altså at det til BA flyr en 777 med 3 klasser. Ikke 2 (det var feil).

    5A/K mangler et vindu, men det betyr ikke at det ikke er vindu. Det betyr bare at du får litt kink i nakken om du forsøker å stri-myse ut av det hele turen. Jeg pleier å løse dette ved å ha med en flaske olivenolje, som jeg med jevne mellomrom smører inn hele overkroppen med underveis. Så ber jeg om håndklær dyppet i varmt vann, og draperer disse mykt rundt nakken og tar meg en rundtur i kabinen.

    Deretter setter jeg meg ned igjen, åpner window shade og strimyser ut i nye 3 timer for å se på blankt hav og artige cumulus skyer.

    God jul
     

Del denne siden