business class til New York , hvilket flyselskap jeg skal velge ?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av hifiman, 01. juli 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Glimrende. Da hadde jeg garantert tatt Austrian
     
  2. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Oslo - Dubai - NY med Emirates!! A380, flyr mest sannsynlig over Norge et sted!! =D
     
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    God idé men litt for lang flytid , ellers takk til alle sammen for gode tips, spørsmålet
    til slutt blir vel om jeg bør bestille nå eller sitte på gjerdet å vente
    til det dukker opp et super tilbud , for eks da det var under 10k en gang i biz..
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Shoppet akkurat 2 x t/r OSL/CPH - Chicago i dag som endte opp på 1400 daler t/r, så rundt 11K NOK.

    Begge hadde glimrende routing og to av 4 TATL er allerede oppgradert med poeng til First. Blir ikke bedre enn det...

    Jeg ville ikke ventet på at det skal bli billigere enn 11K ;)
     
  5. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket selskap ? og hva betyr TATL ? :)
     
  6. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    TATL = Transatlantic = Flygninger som krysser Atlanterhavet
     
    Fridtjof liker dette
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    ok...da lærte jeg noe nytt :D
     
  8. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ville sjekket stolene nøye. Dette handler for vår del om komfort (og selvsagt om lengde/høyde). Vi reiste EWR-OSL i juni og oppgraderte til nye SAS business, og det er første gang på en biz flight jeg ikke har sovet ett eneste minutt. Det er vel og bra at setene blir flate senger, men de blir fryktelig smale i fot-enden. Nærmere bestemt ca 40 cm. Føttene stikker da inn under bordet foran, og man kan derfor heller ikke heve knærne og å justere hvilestilling og blodstrøm i bena. Det ga meg en følelse av å senkes ned i en kiste, og jeg likte det svært dårlig.

    Jeg liker SAS veldig godt, og liker å fly med dem. SAS Plus på lang-rutene er et godt produkt som jeg kommer til å kjøpe når anledningen byr seg. Nye SAS biz likte jeg rett og slett ikke i det hele tatt. Søvn-aspektet er viktig for meg med tanke på å kjøpe dyre(re) flybilletter, og jeg sov bedre i tilbakelent sittestilling på SAS Plus enn jeg gjorde i flat kiste på SAS biz.

    Eksempel på flatt-liggende sete med full bredde til bena og uten høydebegrensning (føttene ikke skjøvet inn under bordet foran), dette er Qatar business på en 777:
    http://www.navjot-singh.com/uploads/3/1/7/4/3174873/810895_orig.jpg

    Eksempel på flatt-liggende sete med pinefullt smal plass til bena og med høydebegrensning (føttene er skjøvet inn under bordet foran), dette er Qatar business på en 787:
    http://www.samchuiphotos.com/QR787/11.JPG

    Konklusjon: Det er viktig å ikke bare se ett eksempel på en stoltype og tro at da vet man hvordan det er på alle fly fra vedkommende selskap, da ulike flytyper innenfor samme selskap ofte har vidt forskjellige setetyper.
     
  9. Ingemar

    Ingemar EBG

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Fløy SAS biz t/r Newark i vår (første gang for meg - novise i den sammenheng, I know), og fikk sjekka ut forskjellen mellom gammel og ny kabin. Gammel kabin CPH-EWR og ny EWR-OSL. Veldig kjekt med den nye kabinen, men vil nå si at den gamle absolutt hadde sin sjarm også. Den enormt hyggelige (danske) crewet kan ha farget opplevelsen. Sov faktisk minst like bra i de gamle som i de nye setene. Kunne det hatt med vinen å gjøre?
     
  10. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Har faktisk sjekka men går ikke å få gjennomgående billett. Noen som vet hvorfor?
     
  11. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Routing, mest sannsynlig, ikke den mest naturlige rute:
    Emirates.gif
    Dermed har kanskje ikke Emirates etablert en gjenomgående pris. Eller hva sier dere som er i bransjen?
     
    John in The Tower liker dette
  12. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jo, det går... Men man må trykke på "multiple destinations" så kan man sette opp egen rute....
     
  13. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    image.jpg
    Har prøvd det også....
     
  14. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Okei, det var rart igrunn, for jeg prøvde på det for ca. 1 års tid, å dag gikk det.. :S Synd for dem :p
     
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.singaporeair.com/en_UK/special-offers/flight-from-Frankfurt-to-New-York_54486/

    1859 Euro FRA-JFK r/t med SQ er ikke gærn pris. Ulempen er at man må komme seg til FRA samt overnatte på utreise pga tidlig avgang, men elles en glitrende mulighet for å prøve SQ business som er en av mine favoritter for en overkommelig pris.

    Forøvrig bookes denne i D-klasse, som gir 200% opptjening til EB. Hvis man har tilgang på Krisflyer miles er den mulig å oppgradere til Suites også.
     
  16. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    1851 euro er jo ganske billig tok et priseksempel istendfor direkte fra cph:
    25-30 mars
    overnatting fra rundt 1 200 kr+fly t/r fra Oslo 1514 kr= 2714+billett = 16 850 nok :)
    fra cph direkte = 27 443 nok:eek:
    du sparer hele 10 593 kr :D
     
    Islending liker dette
  17. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor i all verden finner dere disse prisene??
    Eller; misforstår jeg? Er dette en-veispriser?
     
  18. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror de tallene som det vises til i det du siterer er antall poeng man opptjener på de billigste businessbillettene, men jeg kan selvsagt ta feil. Det stemmer i alle fall ganske nøyaktig med antall miles målt etter storsirkelen.
     
  19. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, takk! Jeg må visst bruke lesebrillene mine flittigere :)
     
    TOS liker dette

Del denne siden