Business Class til Sør Amerika

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av camillacamilla, 23. des 2019.

1. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er fullt klar over det, men glemte å nevne det!

Kan legge til at du kan fly LIM-PTY med Copa, også hoppe på Turkish PTY-IST istedenfor på vei hjem.

Andre lignende ruter er:
    Turkish: IST-GRU-EZE, EZE-GRU-IST.
    KLM AMS-EZE-SCL, SCL-EZE-AMS.
    Ethiopian ADD-GRU-EZE, EZE-GRU-ADD.
    Air China: GRU-MAD-PEK.
    Qatar: EZE-GRU-DOH

Alfred and trygveat like this.
  2. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Ville også satset på AVIANCA C. Bedre enn Lufthansa sin business.... mer privat liv og bedre mat med avianca

alf

Lnbre liker dette
  3. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fløy Avianca i Business fra BOG til LHR i juli i år og synes de leverer helt på bunnen i Star Alliance.

-Hinsides rot i check in der du må betale utreiseskatt som ikke ble visstnok betalt når billetten var kjøpt. De spør også hva man skal gjøre ved destinasjonen. Vær forberedt på at din bagasje kan tas også ut til tilfeldig uttømmende sjekk med narkohunder og du kan bli ropt opp og tatt til et rart kontor for å svare på mange spørsmål. Bogota er narkotransitt flyplass og det er veldig bra at politiet der tar jobben sin på alvor. Jeg har fløyet via BOG et par ganger og har kun opplevd dette 1 gang men kjenner flere fra USA, UK og Norge som fløy i C og ble tatt til kontroll, selv om de var diplomater.
    -Ingen priority boarding i BOG
    -Om bord ingen som ønsket oss velkommen og jeg sa at jeg ikke ønsket middag kl 0100 siden take off var 2350 fra BOG men i stedet ønsket jeg denne servert som lunsj kl 1200 lokal tid siden landing i LON var ment å være ca kl 1400 lokal tid, men fikk et nei at jeg må spise det nå eller bare glemme.
    -Ingen smil fra cabin crew og jeg så dem aldri gå rundt og dele ut vann fra 2 til 7 time av flytiden. Jeg tror de sov for den ene gangen jeg ringte og ba om vann så så de veldig sure.

Hard product var ikke til å skryte av. Ikke det mest behagelige sete jeg har ligget på. Turkish og Lufthansa er bedrei C på ruter til BOG etter mitt syn.

flying_all and Ursa like this.
  4. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter denne og sier at da er Turkish tingen i C til Sør Amerika.

5. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Du var nok litt uheldig, så forferdelig er ikke avianca og Lufthansa sin business er dårligere etter min mening pga hardprodukt (stol, skjerm, underholdning, privatliv). Her scoret avianca høyere alle dager jeg har flydd desse to

Alf

6. camillacamilla

camillacamilla Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har flydd med Ethiopian Airways?:)

De tilbyr C til Argentina.

7. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Støttes. Men det spørs nok hva man legger mest vekt på.

Alfred liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du kan blant annet lese om det her

9. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    De flyr vel via GRU til EZE?

(Melkerute deluxe spør du meg... med først via ARN, så til ADD, så ADD GRU, GRU EZE o_O)

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,205
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke noe vettugt å bidra med, men skulle likt å se antall svar om trådstarter het petterpetter i stedet for camillacamilla :p:p

Last edited: 26. des 2019
    dahlmath and kjeeli like this.
  11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Antyder du at trådstarter fikk mange svar kun fordi hun er jente?

Jeg vet ikke med resten her, men kjønn er for meg irrelevant hvis det er noe jeg kan bidra med.

Daniel fikk da vel så mange svar på sine spørsmål i
    https://insideflyer.no/forums/threads/førstegangs-bonusjeger-trenger-kjappe-tips.14695/

Så langt jeg har sett er det ikke kjønn som styrer antall svar, men om det er et tema folk har tid og eller kunnskap om. Og litt flaks (sånn med tanke på tid). Mitt engasjement går litt opp og ned. Har jeg noen timer i lounge er det gøy å gå inn og lese alt som er av nye tråder, Har jeg dårlig tid sjekker jeg kun varsler på svar.

Storbaba and Travellingalf like this.
  12. camillacamilla

camillacamilla Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for mange svar!

Er det noen som har tips til fjellturer som er verdt å besøke i Sør-Amerika?

13. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy Avianca 787 C LHR-BOG i natt med connection videre i Avianca A320 C. LHR-BOG er nattflight på 11 timer. Er ikke en sildetype, men reverse herringbore-setet er greit å sove i med en god stor pute. Hadde sett frem til å oppleve Avianca C, men det er det klart dårligste C-produktet jeg har opplevd. Ganske fravær av service, vann med kullsyre som må ha stått åpent i lang tid, appelsinjuice langt under frist price og maten kunne kanskje passert på en dårlig Y (særlig frokosten og brødet som var svampete). Bare fløyet Lufthansa C interkontinentalt en gang, og med ledig sidesete, men det var langt over. Ta Avianca for en god natts søvn, men ikke for å oppleve C. Avianca A320 C var imidlertid bra for en kort tur videre. Rad 1 har masse beinplass. Flyplassen i Bogota er også effektiv og fin for transit.

Skal fly Turkish 787 hjem, og gleder meg til det.

14. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Tror pinadø jeg skal skifte fra Hanen til Høna:).

jgroneng liker dette
  15. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Blåser litt liv i denne tråden igjen etter at jeg var av samme interesse som trådstarter(Jul og nyttår i Søramerika) Fant en rute som ikke ble nevnt. Fikk booket TAP i C OSL-LIS-GIG(Rio) Derimot First ser litt mer utfordrende ut med mindre noen har noen gode strategier?

16. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    En rute som var relativt ok å få da vi fløy i november, er LH F, muc-mex evt fra-mex. Herfra var det greit å få transfer videre med Copa. Alternativet er vel FRA-BOG. LH har vel strupet litt inn i det siste, så er bare å monitorere. Vi fikk booket muc-mex en uke før avreise.

Andyfly liker dette

Del denne siden