Heisann! Jeg og samboer (+ baby på 10 mnd ved avreise) har booket tur til Dubai med LH den ene veien og Turkish på hjemreise (OSL - FRA - DXB || DXB - IST - OSL) Jeg har hele tiden hatt inntrykk om at LH er "on point" når det gjelder business men ble plutselig litt usikker da jeg leste litt mer rundt. Middels service, gammelt fly osv.. Er det noen som har noen erfaringer med 747-400 og business fra LH som kan bekrefte eller avkrefte dette? Hjemover høres litt med ok ut, har hørt at Turkish funker ok med A321-200 i I-klasse. Kanskje er det mer anbefalt å fly Turkish begge veier? Eller er det noen andre måter å komme seg til DXB i klasse I? Selve kostnaden for turen var i og for seg ikke noe kupp heller; 180 000 poeng og 8000,- i avgifter...
For en syk pris ift poeng og avstand Jeg må dessverre meddele at jeg kun har hørt middels(dårlig) om LH biz... Men man vet vel aldri? Konfigurasjonen er jo meget koselig for par, og man kan få meget serviceinnstilte flyverter og maten kan være toppers. Jeg krysser fingrene for en god opplevelse! Turkish A321 er ikke noe å rope hurra for i sammenligning med 747. Jeg hadde nesten betalt reisen i cash for economy for den korte strekningen og brukt så mange poeng på en annen reise i F!
Fordelen med Lufthansa er at de har baby bassinett til barn opp til 83/84 cm. Det har ikke Turkish. Du kan (og bør) forresten booke bassinett så snart du kan. Det pleier å være gratis. Det er forøvrig kun LH som har bassinett til å store barn i *A, bare det burde værre grunn nok til å veøge LH over Turkish
Les gjerne den svært grundige rapporten til @Herlov fra Lufthansa Business: https://insideflyer.no/forums/threads/osl-fra-sea-yvr-lufthansa-amtrak-a321-b747-emdf59ph-c.7385/
The Points Guy skrev en fordelaktig anmeldelse av Lufthansa business for to dager siden: https://thepointsguy.com/2017/08/lufthansa-748-biz-flight-review/ Var imidlertid en 747-800, men den største forskjellen er vel oppbevaringsrommene under vinduet i toppetasjen. De mangler på 747-400. Vurderer selv LH for neste års bonustur. Fint når man er to som reiser sammen.
Wow, her var det mange gode tilbakemeldinger, mange takk! Jeg skjønner at jeg bør avbestille babyens sete og heller gå for bassinet, han vil jo uansett ikke ha store gleden av eget sete og de øvrige fasilitetene som tilbys Får revurdere Turkish dersom bilder ovenfor er representativt av hva en kan forvente, og heller bytte datoer slik at vi får LH hjem igjen også.
Jeg er helt enig, "problemet" er bare at vi sitter med en CT som går ut i år og at det er uaktuelt å fly langdistanse i coach med baby Det er tross alt (nesten) bare poeng
Lufthansa er ikke best men det er solid og leverer jevnt over veldig bra. Setet er bra (så lenge du kjenner naboen) men 2-2-2 er ikke en personlig favoritt men det er overlevbart. Loftet gir en intim og eksklusiv følelse, er ikke så mange setene der. Maten er også jevnt over bra
@vegardg bildet du har lastet opp er fra en Lufthansa 747-8i, ikke en 747-400. Hovedforskjellen er vel at føttene til deg og naboen "samles" på en 747-8i, noe de ikke gjør på 747-400 som @Herlov viser i sin trip-report som det lenkes til over. Jeg fløy 747-400 med Lufthansa i fjor, og var veldig fornøyd med setene i andre etasje. At betjeningen ikke helt klarte å synkronisere mat og drikke får heller passere hvis man har muligheten til 2. etg på en 747.
Det har du helt rett i - og faktisk en grunn til å velge 747-400 fremfor 747-8i (med mindre man får fly i snuten på 747-8i ). Tok bare det første jeg fant for å vise at det er klasseforskjell på C-kabinen til Lufthansa widebody sammenliget med C-kabinen til Turkish narrow. Fløy 747-400 til Seattle i januar og hadde en topp tur begge veier.
Turkish bruker 777-300ER (77W) på IST-DXB, noen ganger A333. Alt er ganske nye fly (bedre seter enn avbildet ovenfor) men IST er en busy, overcrowded flyplass med dårlig service. Dere kan få equipment change og bussgate. Med baby ville jeg valgt LH via FRA. lufthansa.com/no/en/Flying-with-baby
Du benytter vel CT så kostnaden blir vel bare 90k poeng, jeg syntes ikke dette er så halvgalt poengmessig. Avgiftene er jo tilsvarende som Asia i first men det er det jo ikke så mye å få gjort med. Når det kommer til kabinene har jeg bare prøvesittet LH C klasse men jeg syntes at denne virker ideell for 2+1. Uansett mye bedre å fly én kort og én lang flyvning, enn to halvlange i narrowbody. FRA-DXB er jo ikke lange turen uansett, selvom tidspunktet med ettermiddag/tidlig kveld ikke er mitt favoritt tidspunkt å fly med små barn. Dette er min mening da selvfølgelig God tur