Har noen erfaringer fra det siste året med C-klasse på TAP? Reiser en del til Rio og flyr vanligvis Lufthansa, men er litt nyskjerrig på om TAP har oppgradert flyene sine i det siste. Har noen prøvd?
Jeg kjenner noen som har fløyet TAP, fra Oslo-Miami via Lisboa. Kan meddele at vedkommende ikke var fornøyd med TAP. Hverken mat, seter, lounge (Lisboa) eller service. Mulig han var uheldig, eller bare vant til å fly Qatar Airways. Skader vel ikke å prøve én vei? Hvordan er prisene i forhold til Lufthansa?
Prisene er ganske like Lufthansa, men hvertfall for noen år siden var standarden en god del lavere. Ulempen med Lufthansa er at de gir litt dårlig med poeng så lenge man ikke kjøper litt dyrere business billetter, mens TAP gir full opptjening (SK) for alle billetter. Får vel bare teste en vei og se.
@mofser8 Da kan jeg forstå at du vil prøve mtp poeng. Én vei skader vel ikke. Tror man overlever biz, selv med TAP Har fu vurdert Evt. Andre allianser? Mtp pris/ poeng??
Plutselig, ut fra det blå dukker det opp TAP reklame i facebook... Er neppe tilfeldig... Er ikke sikker på om jeg liker denne utviklingen. Fb graver i safari cachen min ser det ut til.
For å gå helt off topic, så er dette en helt vanlig, og mye brukt markedsføringsform. (Og ja, det fungerer som pokkern! ) Nettstedseieren implementerer et script på sin nettside, som samler inn IPadresser, og igjen kjører strategisk reklame mot deg i andre kanaler som feks FB, nettaviser etc. Sånn tilbake til topic
Det er jo topic "TAP"... Men dette er ikke insideflyer som gjør, det er facebook, evt med hjelp fra google.
Akkurat nå er hard produktet litt så som så, setene kan best sammenlignes med de gamle C setene til Lufthansa. Soft produktet er veldig enten eller, enten så gir de super service ellers så føler du deg til bry. I starten av April så signerte TAP en kontrakt med Airbus om oppgradering av kabinene i hele flåten. På langdistanse skal TAP også over til 1-2-1 i business. http://www.tapportugal.com/Info/en/about-tap/tap-group/the-new-tap http://www.airbus.com/presscentre/p...tugals-a330-and-a320-family-passenger-cabins/ De starter med fornyingen i tredje kvartal i år, så mitt tips er å holde seg til Lufthansa et par måneder til og så heller prøve ut TAP litt på slutten av året.
Har ikke prøvd TAP på LH men på SH innad i Europa har jeg hatt gode opplevelser. Litt som gamle SAS business, og vesentlig bedre enn det jeg har opplevd hos Lufthansa på SH.
For å gå litt off topic igjen for å justere litt på IP-innsamlings teorien (skrev et essay for noen år siden nettopp om hvordan Facebook støtter dette.) Det er i grunnen litt mindre skummelt enn det kan virke som, litt avhengig av hva man definerer som skummelt selvfølgelig, men det er mindre skummelt enn mye annet som foregår. Facebook støtter at firmaer viser reklame basert på sine egne cookies. TAP legger igjen sine egne cookies når du besøker siden deres (som kan inneholde så mye info som TAP vil at de skal inneholde), og så kan de senere, igjennom Facebook, velge å rette reklame mot brukere avhengig av hva som ligger i akkurat denne cookien. Hva reklame på nettet angår er dette egentlig en mye mer "above board" måte å reklamere på enn veldig mange andre metoder som involverer alt ifra onde tracking-cookies til IP-tracking, avanserte browser-profiler, etc. Fordelen med å gjøre det på Facebook sin måte er at det også er veldig upraktisk å blokkere first-party cookies, mens blokkering av third-party cookies har blitt ganske vanlig.
Takk for bra svar (og beklager litt sen oppfølging fra meg). Jeg reiser ruten ofte, så da har jeg valgt å gå for LH en vei og LX tilbake denne gang. Skal teste ut TAP så fort jeg får sjansen på et oppgradert fly
Hei skal fly til LIS med TAP, bud til biz fra 150Euro. Er det verdet det med A320? Får ein ny bookingklasse og fleire poeng? Er jo PlusGrade samme som SAS brukte før.
Du får i alle fall ledig midtsete og skikkelig mat og drikke. Flyturen er på 4 timer. Du får sikkert flere poeng.
Ikke TAP, men fikk nylig bud gjennom hos Ethiopian som også bruker plusgrade, fikk kun poeng for opprinnelig klasse.
Tolker punkt g. som at akseptert bud gir ny klasse. Har flydd Biz mellom OSL/CPH og LIS flere ganger det siste året og vært fornøyd hver gang. Fikk også A321LR ved en anledning, som hadde skikkelige biz-seter (men da er du avhengig av litt flaks ved equipment change)
Fløy OSL-LIS med TAP i Business for et par dager siden. Som du sier, blokkert midtsete, god mat og godt utvalg av portugisiske viner. Meny ble delt ut rett før avgang fra Oslo. Nøtter og drikke servert rett etter avgang. Varm lunsj ble servert litt senere på vei ned mot Lisboa.
Jeg fløy med TAP OSL-LIS i business for en god stund siden. Mener jeg fikk 3600 eurobonuspoeng for turen (en vei).
Takk for svar, blir nok og oppgradere returen. Skal plukke opp leiebil der nede så kan ikkje smake så masse på vin. Er i undekant av 4000 poeng fra diamond, så eco ned og biz heim så er ein vel i boks gode 4mnd før ein treng.