Buy/gift Dividend Miles: 100% promo til 25. mai!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Henning, 03. mai 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Viser seg gang på gang at det lønner seg å ha is i magen når det gjelder DM. Holdt på å ryke på sist måneds 75% bonus for nesten samme pris, men her kommer det altså nok en runde med 100%

    Er heller ikke særlig bekymret for devaluering i første omgang, om Nord-Asia skulle stige til feks. 120K (random tall) er det fortsatt god valuta så lenge man booker i F.

    Hoi!
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er verdien av dette for en som har null miles fra før? Hvor kommer jeg for 100 000 miles feks? Og må dette fortsatt ringes inn, eller kan reisen bookes på nettet?
     
  4. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    For 100K kan du feks:
    1) Reise i first class fra Europa til Nord-Asia: Japan, Kina, Taiwan, Sør-Korea, Hong Kong pluss en del land i Sentral-Asia.
    2) Reise i business class fra Europa til Nord-Amerika.

    Sjekk uttakstabell her :)

    Kanskje vi etterhvert får en oppdatert DM-guide for bruk innen One World?
     
    Darkcho liker dette
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Takker og bukker. Forstår det slik at både AA og BA har lett tilgjengelig søking og booking via sine sider?
     
  6. janarne101

    janarne101 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har søkt etter ledige plasser på BA sine sider. Må dessverre si at det er lenge mellom ledige seter.

    Finnes det et annet sted man kan søke som er mer brukervennlig? Eller legges det ganske enkelt ut færre seter på Oneworld enn det gjøres på Star?

    På ANA sine sider kan man jo mer eller mindre fråtse i seter til BKK, ICN eller MNL. På BA sidene er det nesten umulig å finne noe, og da særlig F seter.

    Noen med gode ideer her? Kunne vært greit å slippe å gå tilbake til "vanlig" kjøp av billetter etter å ha kjøpt DM miles siden høsten 2010.

    Jeg er mildt sagt frustrert over den sammenslåingen!
     
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Deler ikke din erfaring med lite seter på BA sine sider. Gjorde et random søk på LHR-HKG i oktober,november og desember.Kom tilbake med pleeenty ledige seter på BA og CX fra LHR(BA) og AMS,FRA(CX). Det samme gjaldt NRT og PEK....
     
    Last edited: 04. mai 2014
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Januar 2015 er vidåpen på BA iallefall til NRT....
     
  9. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, men BA F er dårligere enn CX/JL/QR/QF/MH og er i tillegg dyrere pga fuel surcharge (selv om USDM nå en periode ikke belaster det). Jeg har blant annet sett etter MH First i høst/vinter, som er helt umulig. Må booke et år i forveien for å få tak i det.
     
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det som var litt rart....når jeg søkte LHR-HKG - var det ikke mange setene på CX -allermest BA. Men da jeg søkte LHR-PEK - var det plutselig ledig på CX via HKG og Dragonair videre til PEK , som ikke var ledige om du søkte LHR -HKG...
    Var ikke det merksnodig.....?
     
  11. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som kan rapportere om tilgang til BA og CX når man kontakter US Airways...? DVS er setene synlige for agentene...?
     
  12. janarne101

    janarne101 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har forsøkt på AA sine sider ut herfra i juni i år. Da fant jeg seter som jeg ikke finner på BA sidene.

    Ikke til MNL som jeg trenger, men til BKK, HKG, ICN og SIN. Med BA og AY. Koster 105 000 på biz.
     
    Bizflyer liker dette
  13. janarne101

    janarne101 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Er jo ikke så veldig interessant å søke ut fra LHR heller. Jeg må jo ut fra OSL.

    Orker ikke maset med å bestille egen billett t/r LHR. Da er det jo heller ingen garanti å komme videre hvis det blir delay.
     
  14. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ahaaaa.... jeg søkt utfra LHR -sikkert derfor :D
     
  15. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig det er et dumt spm, men er dette t/r?

    -B
     
  16. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det er t/r ja... :)
     
  17. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    ...og det var ikke et dumt spørsmål :)
     
  18. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-LHR med BA vil være inkludert i billetten. Den er da gjennomgående, slik at du blir booket om gratis hvis det skulle være forsinkelser.
     
  19. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan lønne seg å søke ut fra LHR i første omgang, og når du har funnet seter, så søker du OSL-LHR (som vanligvis har mye ledig). US-agenten setter det sammen til én billett for deg.
     
  20. janarne101

    janarne101 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Det var det jeg gjorde med ANA søket før. Der kan man jo søke inntil 12 legs samtidig.

    Når jeg prøvde det på AA sine sider, ble det lagt til miles leg for leg. Så det ble mange miles hvis man skulle bestille online med AA miles.

    Da kan jeg jo forsøke å finne leg for leg OSL-MNL via HGK eller NRT, skrive ned eventuelle positive resultater og ringe US etterpå. Noe mer tungvint enn ANA, men det er resultatet som teller. Time will show.
     
    Bizflyer liker dette

Del denne siden