Hei folkens!
En liten update: Jeg fikk selvsagt ikke sovet noe særlig da hjernen jobbet på høygir gjennom hele natten.
Ventet febrilsk på at klokken skulle nærme seg 06:00, slik at jeg kunne komme meg bort til Lufthansa Service Desk'en. Vi bor som nevnt på Marriott, som teknisk sett er rett ved siden av terminalbygget. Man kan altså gå direkte fra terminalen og bort til hotellet, under tak. Veldig kjekt - da vi kl 22:30 i går kveld ikke hadde spesielt mye
vinterklær på oss.
(Bagasjen fikk vi selvsagt ikke utlevert da flyplassen stengte kl 22.)
Men altså, hos Lufthansa Service Desk, var det ikke mye hjelp å få. Dvs at hun damen som prøvde å hjelpe meg, gjorde nok det hun kunne. (
I de nesten to timene jeg stod der!) Hun sjekket IATA retningslinjene og det var disse de "dessverre" måtte forholde seg til. Selv om jeg selvsagt viste nettsiden fra ambassaden
og hotellets bekreftelse på saliva PCR-test for jentungen ved ankomst. Dette ble også gjort ved gaten ved avgang i går kveld - uten hell selvsagt.
Lang historie kort; så fikk de rebooket oss til i morgen, søndag, istedenfor. Samme flight, samme tid.
MEN - det var helt fullt og vi har ikke fått
bekreftet reisen, men er på
venteliste. Det som er problemet her nå er at SHA+ hotellet vi bestilte er det selvsagt ingen refund på, så jeg måtte booke på nytt. Vi må også ta nye PCR-tester for alle tre, her på Frankfurt, da vår går ut i dag.
I tillegg til alt dette, så har vi egentlig fly til Krabi i morgen (med tilhørende hotellbooking).
Heldigvis kjøpte jeg full-flex på Thai Airways, så den kan jeg få endret på. Noe jeg forøvrig gjorde for litt siden, med avreise den 21. isteden. Hotellet ble kansellert og full refusjon ble gitt, nøyaktig to minutter etter en telefon til Hotels.com (faktisk imponert over akkurat
det).
Så da sitter vi her på hotellet og tvinner tommeltotter. Vi må nå bo her én natt til og "satse" på at vi får bli med på flyet i morgen. Det mest komiske med det hele er at hvis vi formodning
ikke kommer på flyet i morgen kveld. Så er det samme runden
igjen med hotell, uten bagasje (for flyplassen stenger jo kl 22) og jeg må på nytt dra til Lufthansa Service Desk på mandagsmorgen for å få booket om. Denne gang antakeligvis rett hjem - vi orker rett og slett ikke denne usikkerheten lenger.
Skal nå bestille en covid-test for alle tre i avgangshallen i
terminalen, de har en test til €79 for en 12 timers svartid. Vi har jo så "god tid" plutselig, så en 12 timers test burde holde.
Nå gjenstår bare ett spørsmål: må jeg søke Thailand Pass på nytt? Eller skal vi bare satse på at det funker med det vi har?
Endringen vil være et annet SHA+ hotell og ankomstdato.
Phew - ser forresten at dette innlegget ble litt lenger enn antatt. Beklager dette, men da er dere ganske så orientert om ikke annet...
Vis alt...