Bye bye Norway - Hello Thailand (with a twist)

Tråd i 'Reisebrev' startet av spacecosmos, 17. des 2021.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Gå og spør om setet er ledig- og om unnskyld hun kan vaske av setet først.
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,479
    Bonuspoeng:
    183
    Her har du høve til å dra nokre skjemt. Har su ikkje nokon artige triks i ermet? Tek dei av øyreklokkeme kan du gå bort og late som om du snakkar i telefonen og dra nokon skikkelige grovisar?
     
    SayWhat, themichael, holmen and 3 others like this.
  3. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    @milehigh @Sunnfjordingen :D :D

    MEEEEEN, tror dere ikke sannelig at hun er klar med sin TREDJE pakke med potetgull nå da! Vi snakker altså ikke de søte små kioskposene, men de "Maarud" posene. o_O

    20211219_182431.jpg

    Nei, dette er på grensen til mobbing. Noe jeg i utgangspunktet ikke liker. :oops: Tror jeg går meg en tur i terminalen istedenfor jeg... :)
     
    Flymunda, snekkerjan, Kalsnes and 9 others like this.
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
  5. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Da fikk jeg tatt en spasertur og sjekket ut Maple Leaf loungen. Åpningstidene er altså som følger:

    20211219_185002.jpg
     
    Flymunda, SayWhat, Earl and 7 others like this.
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Kjenner jeg får halsbrann bare av tanken....
     
    spacecosmos and themichael like this.
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,411
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Glad for at jeg leser dette først i dag. Blir jo stresset av å følge med, men utrolig godt å se at ting ordner seg :)
     
    spacecosmos liker dette
  8. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Yes! Dette har vi ventet på! :D

    20211219_215649.jpg
     
    geddi, Arvid1410, Flymunda and 45 others like this.
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg føler absolutt med deg her og merker at pulsen stiger når jeg bare leser det :mad:. Lounge dragene burde vært mye mer proaktiv med å kaste slike folk ut av loungen. Det blir kanskje en Karen-rant inniblant, men jeg tror de 98% i loungen som oppfører seg pent blir ganske takknemlig for det.
     
    SayWhat and spacecosmos like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,684
    Likes mottatt:
    32,570
    Bonuspoeng:
    293
    Du store min. Glad det ordner seg, de beste ønsker for reisen!
     
    spacecosmos liker dette
  11. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hipp hipp! Tenkte bare å gi en liten status fra flyet:

    Alt bare bra. :D

    PS! Det kommer forresten en OMG!! - PART 3. Men mer om det senere... :p
     
    Grooo, SayWhat, Earl and 9 others like this.
  12. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,411
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjetter at potetgulldama sitter på setet ved siden av deg og fortsetter å slafse i seg minst en pose med knas per time...
    Slike folk er ikke lett å takle for oss med misofoni :p
     
    Jeanette, Kalsnes and Flyrlavt like this.
  13. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Cliffhanger!!!!
     
  14. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde det bare vært det, så hadde dette kanskje blitt en OMG!! - PART 2,5. Men slik var det altså ikke. Men noe verre, i mine øyne i alle fall...

    OMG!! - PART 3
    Etter sofaen i loungen var godt oppbrukt av oss i ca fem timer, og nabosofaen med mor og datter sin potetgull-fetisj, beveget vi oss rolig bort til Gate B22. Stemmer, i mellomtiden har det altså vært en gate change og vi fikk vår kjente B22 fra fredagen. Vi gikk bortover med en litt ekkel følelse av déjà vu og fryktet det verste.

    Det skal sies at dagen i forveien var en hektisk dag med alle rebookinger, nye søknader på Thailand Pass, PCR tester og whatnot. Så følelsen av å ha "glemt noe" var ganske trykkende. Uansett tenkte jeg at hvis vi går til gaten i god tid, så får vi dem til å sjekke om alt er i orden. Just in case. Det viste seg heldigvis at alt var i skjønneste orden og vi var "good to go". Endelig! :D #denfølelsen

    Vi ante fred og ingen fare der vi stod helt fremst i boarding køen. Den ble riktignok utsatt med nesten en halvtime pga rengjøring av kabinen, men det hele føltes som en uke. :eek:

    Anyways, vi står der i køen og tripper. Så hører vi plutselig "Men FAEN da! JEG GÅR OG SJEKKER" (jeg prøver å illustrere en høyrøstet kar). Ja, på norsk. Han brøyter seg gjennom hele samlingen med et kvinnfolk på slep. Eller rettere sagt, hun stresset etter. o_O
    Bort til Lufthansa skranken og sier "CAN I GO?". Fortsatt høylytt som pokker og klarer knapt å stå i ro. Folk rundt lurer på hva i alle dager det er som foregår her og trekker jeg naturligvis litt unna. Kvinnfolket som kommer heseblesende etter skal til å si noe til denne karen, men blir møtt med "HOLD TÅTA, GÅ VEKK OG LA MEG SJEKKE" og på nytt "CAN I GO?". Nå begynner folk å bli litt stressa. Hva er det denne nissen driver med? :eek:

    Etter en stund så kaster han noe papirer i lufta og går vekk fra skranken og bak i køen der folk står å venter på boarding og dokumentsjekk. Konsensus var at denne karen måtte ha startet ferien tidlig og feiret med en masse alkohol. MASSE! Vi tenkte alle at de kommer neppe med og stod muligens på en venteliste. Så forsvant de plutselig. :confused:

    Vi pustet endelig litt roligere igjen og startet boarding like etterpå. Alt gikk smertefritt for seg og det var endelig deilig å virkelig kunne senke skuldrene nå. Hurra! :)

    Jøss, her var det noen ledige seter midt i kabinen - flott da kan samboeren og jentungen sove der!

    20211219_214838.jpg

    20211219_215649.jpg

    Menyen:
    20211219_220008.jpg

    20211219_220028.jpg

    "YEAH, TROR VI SITTER HER" lød det fra en kjent norsk høylytt stemme.

    What the actual FUUUUUU... :mad:

    Disse fjollete folka kom seg på flyet og her i C. Ai ai ai... :eek:

    Tror de fleste i kabinen tenkte sitt; at dette kunne bli en interessant tur... Han holdt knapt maska på seg, fikk tilsnakk hvert 5 minutt (i sikkert totalt en time etter avgang), han var høylytt, spurte om drikke, gikk opp og ned, snakket med kvinnfolket ved siden av (altså moren, fikk vi vite senere), og var generelt bare ekkel og lite hyggelig. Cabin crew sa at hvis han ikke skjerpet seg, så måtte de ta affære. Han fikk ikke mer å drikke og han måtte ha på masken og holde seg i setet sitt. Han gikk ofte til og fra toalett også og virket ganske edgy. Stakkars CC som måtte ty til utestemme på en fullsatt C kabin. :(

    Etter mye greier, så fikk denne karen roet seg ned og sovnet til slutt. Og takk høyere makter for det. For en usmakelig type.

    Beskrivelse: Alder mellom 24-28 et sted, dialekt (hørtes sørlandsk ut) capsen bak fram, hettegenser og dongeri. Moren, søster med kjæreste (?) og far (de tre sistnevnte satt riktignok lenger vekk!) hadde masse med designerklær, sko, vesker og annet spennende tilbehør. Skulle jeg tippet på noe, så var han ikke bare glad alkohol... o_O

    Timene gikk, maten ble inntatt og vi sovnet alle mann alle. En grei frokost og landet til og med før tiden. :) Kom oss helskinnet ut og en representant fra hotellet fikset sjåfør og PCR test på et sykehus (drive through), før vi ankom hotellet.

    Nå er det natta her. Håper jeg får sove litt denne gangen. Vært mye mas, dramatikk og unødvendig mye twists and turns på bare noen få dager.

    20211220_174814.jpg

    I morgen er det Krabi, hvis svar på dagens PCR-test kommer tilbake negativt. Lurer på hva som venter oss i morgen?? ;)
     
    Last edited: 20. des 2021
    geddi, Arvid1410, Flymunda and 36 others like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,563
    Bonuspoeng:
    293
    Ny dag, nye muligheter.
    Dette er en føljetong uten like!
    Må nok gis ut på InsideFlyer forlag. :cool:
     
    Grooo and spacecosmos like this.
  16. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Moving forward...

    I går var det flott å våkne til telefon med "You're test was negative Sir, all of you. Breakfast is served on the fourth floor. Wish you a happy day".

    Bare noen minutter i forkant hadde vi faktisk fått levert frokost på døren med det vi bestilte kvelden før. Litt dårlig samvittighet hadde vi da vi forlot rommet og heller benyttet oss av frokostbuffén. :oops: Vi hadde uansett noen timer på oss til å sjekke ut, før turen tilbake til flyplassen. Så kjekt å ha litt mat før avreise på rommet.

    Første setningen her beskriver meg forøvrig ganske godt. :rolleyes:
    20211221_092330.jpg

    Telefonsamtalen med resepsjonen tidligere kunne også nevne at vi skulle få med oss sertifikat og papirer på den negative koronatesten, ved utsjekk. Flott da har vi dokumentasjon på en nyere test også, i tilfelle de krevde det på flyplassen og reisen til Krabi om noen timer. :)

    I det vi svingte inn på flyplassen kom jeg på noe; koronatestene. :eek:

    OMG!! - PART 4 (neida...) :D
    Var meget spent på veien bort til innsjekkingsskranken om de ønsket disse nye testpapirene. Han spurte om vi hadde negativ koronatest eller vaksinasjonsbevis. Jeg tok raskt frem vaksinasjonsbeviset (utskriften fra Helsenorge) og viste disse. Det var i orden og det var det. Phew! :)

    Vi ruslet bort til Thai Royal Silk Lounge og tok oss litt og knaske på. Avgangen vår til Krabi var fra B4. Derfra ringte jeg også hotellet og forklarte at vi ikke fikk disse dokumentene ifm koronatesten ved utsjekk. De beklaget at de hadde glemt det og kunne gjerne sende meg epost med dokumentene nå. Takket selvsagt ja til det og vipps var de der etter 5 minutter. :)

    Vi rakk flyet fint og turen gikk smooth. Ble hentet på flyplassen og kom oss endelig til hotellet, to dager etter planen. :rolleyes:

    I dag har vi bare spist frokost og senket skuldrene på stranden mellom palmene. Helt fantastisk! :D

    Avslutter for i dag med et par bilder... ;)

    20211222_105843.jpg

    20211222_110911.jpg
     
  17. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,411
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Med slike bilder ser det ut som det var verdt strevet :)
     
    spacecosmos liker dette
  18. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vel fortjent! Kos dere :)
     
    spacecosmos liker dette
  19. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det straks solnedgang her. Utrolig flott! :)

    20211222_173849-01.jpeg

    PS! Setter pris på alle tilbakemeldinger. Hyggelig at noen orker å lese dette reisebrevet. :p:)
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,684
    Likes mottatt:
    32,570
    Bonuspoeng:
    293
    Super service!
     
    spacecosmos liker dette

Del denne siden