Skjønner ikke at du hadde så mye imot hun dama med 3 potetgullposer da - hun må jo være helt AMAZING!
Noen som etterlyste et drinkbilde? Well, here you go! Mango Daiquiri En riktig god lille julaften til alle!
Ugh... Da melder jeg pass. Med uflaksen på denne turen, så tør jeg ikke tenke på hvor det der ville endt.
Det går veldig i repeat her i Krabi. Våkne, spise frokost, spa/massasje, stranda, spise lunsj, stranda, stranda, bassenget, stranda, bassenget og middag. Oh, nevnte jeg stranda? Men det er så forbaska digg! Her er et nattbilde fra spaserturen vår for litt siden. Behagelig å gå på kvelden og kjenne en ørliten frisk bris. (Det er MYE mørkere i virkeligheten, men mobilkameraene i dag skal være så himla smarte hele tiden...) Ønsker forøvrig alle sammen en riktig god julaften i dag!
Neida, når man først har kommet seg inn i landet, så er verden for dine føtter. Det er bare å glede seg. Det er så utrolig deilig å være her og det er litt rart å si det, men savner overhodet ikke Kong Vinter og Norge i det hele tatt. Last ned appen Morchana (Android Play link) først som sist, den bruker man ved inn/utsjekk på restauranter, shopping senter, etc. Der skanner man Thailand Pass første gangen og så får man svar på den obligatoriske PCR-testen der også. Men alt dette får (skal?) du få beskjed om når du ankommer SHA+ hotellet du har booket. Ingen sjekk eller liknende egentlig, men kommer mer an på hva du selv gjør og om du "gidder" å sjekke inn/ut på steder du kommer. Sjeldent man blir spurt eller oppfordres til det. (Kommer sikkert litt an på hvor man ferdes og hva man gjør også.) Ellers er det bare å nyte tilværelsen her. Gled deg og god tur!
Bye bye Krabi - Hello Bangkok (again) Etter en flott uke i Krabi, er vi klare for noen dager med storbyferie. Vi blir altså til rett etter nyttår. Booket Business med Thai Airways tur/retur KBV fra BKK og fløy altså Thai Smile. Det var bare et par stykker som reiste foran med oss i C og resten i økonomi. Flybillettene er såpass rimelige for innlandsreiser, at det var et enkelt valg å bestille "dyreste klasse" med full flex og refusjon. (Noe som viste seg å være et meget strategisk godt valgt mtp starten på denne reisen.) Likte midtdelerne mellom setene, da de enkelt kunne brettes opp/ned alt ettersom nødvendig. Dette var altså flymaskinen som skulle frakte oss trygt til BKK: Det var dessverre ingen servering pga Covid, men vi fikk en "goodie bag" med mat før vi forlot flyet ved ankomst. (Tror dette gjelder alle domestic flights.) Som en overraskelse til samboeren, som hadde bursdag et par dager før vi reiste, hadde jeg booket rom på 137 Pillars Suites and Residences Bangkok. Og la meg si dette først som sist: OM(F)G! Dette hotellet er så fantastisk flott at vi begge ble nærmest lamslått. Jeg vil egentlig ikke si så mye om hotellet annet enn at det anbefales - på det sterkeste! Alle følgende bilder er fra rommet: Vi hadde en bedre middag - seks retters. Fantastisk godt i delikate omgivelser! Ligger nå ute på balkongen med cognac i glasset og nyter både utsikten og tilværelsen. Det er dessuten sjakk for alle penga resten av kvelden også. Selv om det ble tap for Magnus Carlsen i første match. Ha en fortreffelig dag alle sammen!
Happy New Year! Vi lever noen late dager her i Bangkok nå på tampen av året. Nyter maten, solen og varmen til det maksimale. Ellers var vi på en (spontan) utflukt i går og fikk med oss noen av de viktigste severdighetene i hovedstaden. Vi tok en rask avgjørelse da det var litt overskyet denne dagen. Ingenting er verre enn å virre rundt i solsteiken i pluss 32C og høy luftfuktighet. Ferden tok oss til Wat Traimit (The Golden Buddha), The Royal Grand Palace, Wat Poh (The Reclining Buddha) og Wat Arun (Temple of Dawn). Alle veldig flotte og fine steder. Gleder meg til nyttårsaften på takterrassen på hotellet senere i kveld/natt. Utsikten bør mildt sagt være spektakulær! I mellomtiden vil jeg ønske alle IF'ere en riktig god nyttårsaften!
Bye bye Thailand - Hello Norway Da er vi klare for returen til vinterlandet Norge. Ikke spesielt klar for det for å si det mildt... Anyways, alt vel og ingen dramatikk - foreløpig i alle fall. See you on the other side!
Ankomst Frankfurt før tidtabellen, der turen gikk fint. Litt turbulens nå og da, men de varte sjeldent mer enn et par minutter, der "fest setebelte-" skiltet aldri gikk på. Meget hyggelig crew. De snakket og skjenket villig litt mer vin og champagne til de som ønsket det. De tok seg dessuten tid til å takke hver og en for turen like før landing. Kudos! Som nevnt, alt i alt en meget hyggelig overfart. Nå sitter vi i Lufthansa Business loungen ved gate A26 og venter på flyet hjem til OSL. Jeg er spent på hva som venter oss av testprosedyrer og køvirksomhet ved ankomst. Ønsker alle en fin dag så lenge!
Finnes der bilder fra nyttårsaften? Hadde engang en layover i BKK på nyttårsaften, der vi endte opp med å sitte på hotellrommet å se på fyrverkeriet..(bra plassering trodde vi).. men alt skjedde på baksiden av nabobygget
Tusen takk! Det er bare å glede seg ja! Den maten på turen fra BKK til FRA var faktisk helt super! "Smoked duck breast" var noe av det beste jeg har spist - ever (og det på et fly!). Den var fantastisk god! Noe jeg også ga uttrykk for til crew. De ble veldig glade for det og takket så mye for tilbakemeldingen. Tusen takk! Uff, jeg håpet ingen skulle spørre. Jeg gikk faktisk helt tom for strøm på mobilen og orket ikke dra ned på rommet å hente batteribanken. Vi hadde gode plasser på takterrassen og ville ikke "gi dem opp". Men det var mye spennende fyrverkeri!
Helt til slutt... VELDIG spesielt å komme tilbake til Norge igjen. Turen fra FRA til OSL gikk fint, selv om jeg følte meg ganske så trøtt. Jeg var som nevnt tidligere, veldig spent på hva som møtte oss av kø og testing på OSL. Vi hentet bagasjen, gikk ut og ble oppfordret til å gå "denne veien" for å ta test eller hjemmetest. Denne veien var altså ut til selve ankomstdelen nede. Ganske forvirret alle man alle, der de bare gikk hver til seg. Vi tar selvtest hjemme i morgen. Kostet 26,- per testkit i Bangkok - kjøpte med et par med andre ord. Jeg hadde levert bilen til Gardermoen Bilpleie (vask innvendig og utvendig, samt parkering i to uker). Og fikk den kjørt til terminalen der vi bare kunne lempe inn bagasjen og dra hjemover. OMG!! - PART 4 Snø!!!!!!! Jaja... Dette blir siste oppdatering på dette noe spesielle reisebrevet. Det ble noe helt annet enn det jeg trodde det skulle bli. Det er helt sikkert! Takk til de av dere modige sjeler som orket å følge med på dette maset, håper ikke jeg kjedet vettet av dere. Peace out.