Bygger nytt hus. Hvordan betale ned fakturaer rundt 1mill kr med kort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av SVG_flyer, 07. febr 2024.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

lurte på om noen har noen gode råd om hvordan man kan betale faktura med kredittkort for å opptjene mest mulig poeng? samt unngå store gebyrer?

Finnes det noen metoder på hvordan man kan overføre en faktura til noe der man kan i etterkant kan bruke kortet etterpå? en å betale direkte fra egen konto i banken? eventuelt dele opp beløpet i flere runder.

Takk for alle tips.

2. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke bygget hus, men da jeg fikk en rørleggerfaktura på 60k var det en helt kurant sak å møte opp i rørleggerens butikk, oppgi fakturanummeret og dra kort i kassa.

Kanskje har du endel leverandører i prosjektet som har fysisk butikk hvor du kan gjøre det samme?

eventyrer liker dette
  3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Altså i dette tilfellet er det betaling direkte til utbyggeren. De har ingen" andre løsninger enn direkte faktura betaling. Det er det som er dumt.

4. Shiningstar

Shiningstar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Kan Bill Kill og Amex fungere?
    Får ikke poste lenke, men se på billkill dot no eller sjekk eurobonusguiden dot no.
    Bruker det ikke selv, men leste om det på eurobonusguiden.

SVG_flyer liker dette
  5. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Bill Kill med Amex er mulig. Kun Amex som gir poeng med Bill Kill.

Evnt. Hør om bedriften er villig til å opprette Paypal bedrift.
    https://www.paypal.com/no/business/getting-started

Tar ikke lang tid og da kan du betale med ditt foretrukne Amex, Mastercard, debet- eller kredittkort osvosv :)

SVG_flyer liker dette
  6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,300
    Bonuspoeng:
    183
    Eller få bedrift til og skaffe seg iZettle terminal, så kan du ta gebyret.
    Kompis fekk utbyggar til og skaffe seg slik når han bygde hus.

Kaffen and SVG_flyer like this.
  7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativt kan bedriften skaffe seg Vipps. Oppsettet er enkelt, ingen investering i utstyr, og heller intet årsgebyr. Bedriftens kostnad er 1,75 %, som trekkes direkte fra oppgjøret for hver enkelt transaksjon.

Dessverre kan ikke Amex brukes i Vipps, så for din del begrenser mulighetene seg til MasterCard og Visa.

Da har vi litt forskjellige forslag til hva man kan be bedriften gjøre, og uansett vil det dra på seg kostnader. Så kan det vel tenkes at de gjerne vil ha nevnte kostnader dekket, og da blir det plutselig et regnestykke om hvorvidt prisen på poengene er akseptabel eller ikke.

SVG_flyer liker dette
  8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    BillKill tar vel 2% påslag på Amex, så om du bruker Elite og får splittet opp regningen(av utbygger) så blir det vel 20k NOK gebyr for 200k EB-poeng og 2 CT.

SVG_flyer liker dette
  9. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Bill Kill er 2,3% gebyr ved betaling av faktura med Amex. Bruker du en vervekode får du noen poeng man kan bruke for å slippe noe av gebyret. Her er min: https://www.billkill.no/verving?vervcode=wfrrmp

SVG_flyer liker dette
  10. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Takk :)

11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Husker da vi hadde loppemarked i Kristiansand i 2019 og vi fikk inn 87.000 Kroner, så jeg regnet litt over 87.400 x 1,03 = 90.000 slik at jeg ikke påførte foreningen min noen økonomiske tap i gebyrer. Det kostet meg 2700 kroner så fikk jeg i praksis 18.000 EBB + sikret den andre CT Billetten min av to det året på grunn av det trikset. Så gikk jeg med pengene og vekslet dem inn i banken. De lagde litt surr, men forklarte hva jeg gjorde å viste kvitteringen. Da ordnet banken det og det var greit, men helst ikke gjør det sånn neste gang sa dama i skranka etterpå :rolleyes:

Bare synd det med pandemien etterpå :(... Mistet den ene CT billetten i det kaoset der, så dyre 18.000 poeng for 2700 kroner ble resultatet og den fikk dårlig erstatning for den andre til India, da jeg måtte evakuere på grunn av stengning av grenser :( så i praksis gikk CT opptjeningeen i fra 2019 i dass CT messig :( Forsikringen dekket ikke kompenasjon av poeng, så... :oops:

Last edited: 08. febr 2024

Del denne siden