Bytte av brukernavn

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Flounge, 23. jan 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Helt riktig. Ser ingen problemer med det for medlemmet som er mest omtalt i tråden her, men du har selvsagt et godt poeng ift uforbederlige kverulanter.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kontrollerer ikke medlemmene her og hva de poster, inkludert deg.

    Jeg vil påstå at dette forumet er ett av de mest siviliserte som finnes der ute vi har ca. 1 RBP i måneden relatert til ting noen oppfatter som negativt. Det er vanligvis de samme brukerne som får RBP, totalt 2.

    So there you have it.
     
    Fredrik81, milehigh and Guden like this.
  3. Ikke vet jeg hva en "RBP" er, men tydeligvis er 1 eller 2 av whatever-it-is lite. I følge deg.

    Men det er nå så, er ikke sååååååå interessert i hva det er. Men med andre ord tolker jeg ut fra det du sier: du kontrollerer ikke hva som skrives her inne (forøvrig virker det som det er ganske lite moderatoraktivitet her, og da mener jeg det mest om generell "topic-keeping" som mangler. For eksempel en tråd om "tips for å komme seg til grønland" hvor er 85% svada og 15% relevante innlegg) - og dermed kan du ikke garantere for noe.
    MEN - når noen ber om å bli slettet og/eller klager på forumet så er det lovnader om gull og grønne skoger (eller hvite ark).

    Synes det lukter veldig mye framsnakk uten aktivitet bak det, men men. Det er jo ikke mitt bord å rydde :)
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager, RBP = Report Bad Post

    Jeg har lang erfaring med moderering av store forum og det å slette poster og gå inn og styre/kontrollere tråder er noe jeg ikke er stor fan av. Jo mindre man modererer, jo større suksess blir forumet. Folk liker nemlig ikke å få postene sine slettet. Valget å ha stor takhøyde for hva som postes og at man lar folk få lov til å være litt off topic er en retning jeg ønsker, det samme gjelder ambassadørene som også er enig.

    Og at det irriterer deg at 85% av grønlandståden er off topic er subjektivt. En tråd som fikk rekordmange RBP var din egen tråd om Færøyene som var en tripreport. Mange mener at dine sterke meninger var skikkelig off topic..

    Det var diskusjoner på bakrommet om denne tråden siden mange ble skikkelig provosert, (flere poster ble slettet, ingen av dine ble slettet) men den står der i dag siden Færøyene er ett interessant og eksotisk reisemål ikke mange har besøkt.

    I tillegg tok du deg bryet til å sette sammen en tidskrevende rapport.

    Ett helt annet tema er at det koker over for folk og de vil ut av sandkassen. Med over 6000 medlemmer, over en kvart mill på verdensbasis, skjer det utrolig sjelden. Her på forumet kun to ganger.

    Jeg har fått to meldinger fra medlemmer som har ønsket sin bruker slettet, jeg har bedt begge om å ta seg en joggetur og en pause.

    Jeg har ikke hørt tilbake fra noen av dem enda. Og bra er det..
     
    Fredrik81 and milehigh like this.
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man skal ha kun on-topic, få diskusjoner med en løs tone og prikking på ryggen fra noen som påpeker at en aller nådigst ikke kom med en god nok begrunnelse eller gikk litt utenfor topic så er flyprat et riktig sted å bruke forumtiden på. Jeg synes Tommy og teamet gjør en veldig god jobb og det er synd hvis folk med gode innlegg vil slette brukeren sin. Men det var en digresjon og off-topic.:oops:
     
    Last edited: 22. mars 2017
    Robert H, Travellingalf, Mbj and 3 others like this.
  6. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Er enig med @OttoL. Suksessen til dette forumet er at det er mye mer personlig enn for eksempel Flyprat, og det blir det nettopp fordi folk tør å dele uten å være redd for å skrive noe feil i forhold til topic.

    Til debatten om blanke ark som dras frem av @Ida har jeg bare en kommentar: Som man reder, ligger man.
     
    Fredrik81 and milehigh like this.
  7. Så du mener at man "reder" seg til drittslenging når man for eksempel skriver:
    "Hei, jeg etterlyser erfaringer for situasjon 420".
    "Erfaringsmessig er det ikke slik, det er slik".
    "Deg gidder jeg f*** ikke bruke tid på, idiot".

    ?
     
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor er dette egentlig skrevet? Leser du kanskje litt vel mye mellom linjene? Jeg bruker (alt for) mye tid på dette forumet og kan ikke si noe annet enn at jeg opplever at 99,9% av det som postes her holder god takt og tone. Innholdet er for det mest av høy kvalitet, det er stor takhøyde og de gangene det sklir off-topic er det som regel bare gøy og diskusjonen henter seg inn uten behov for moderering. Jeg har selv stilt min andel "nybegynnerspørsmål" og har aldri opplevd noe annet enn å få gode svar.

    Jeg tillater meg å komme med følgende oppfordring:
    • Diskusjoner rundt "Erfaringer for situasjon 420" har overhode ingenting her å gjøre i utgangspunktet. Prøv rusforumet på freak.no hvor dette diskuteres flittig...
    • Dersom beinhard, autoritær moderatorvirksomhet er viktigere enn innholdet på forumet, prøv diskusjon.no.
    • For endeløs stråmannsargumentasjon og evige diskusjoner om hvem som har sagt hva, prøv kommentarfeltet i en hvilken som helst artikkel på vg.no.
    • For alle andre som først og fremst er opptatt av å diskutere fly, flyreiser, bonuspoeng og andre hyggelige relevante tema, bli gjerne her :)
     
  9. Neida, men da er saken løst. imartin har ikke sett eller opplevd dette, så da er mine tanker og følelser rundt saken irrelevante, påfunn og luftslott. Case closed og insideflyer har utelukkende bare hvite ark å tilby alle medlemmer i alle saker og tilfeller! God f'king forbid om du engang prøver å si noe annet...
     
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Uten å helle alt for mye bensin på bålet Ida, men ba ikke du selv om å bli slettet og sa takk for deg her på forumet for en tid tilbake?

    Du kan da umulig synes det er så ille her siden du fortsetter å poste?

    Misforstå meg ikke, vil ikke ha deg bort, men lurer nå litt på om du ikke egentlig trives godt her jeg;)
     
  11. ...and here we go again. Gamle konspirasjonsteorier skal brukes "mot" en. Snakk om å servere poenget mitt på sølvfat. Takk, Tore.

    Forøvrig tar du feil.
    Jeg sa at jeg "la ned" mitt engasjement her fordi jeg følte meg direkte truet og så sjikanert at jeg var redd for at psyko-medlemmer skulle dukke opp på døra hjemme hos meg. Da jeg på det tidspunktet var en enslig ung dame som bodde alene var det svært ubehagelig.
     
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Ingen intensjon om å bruke noe "mot" deg Ida.
    Bra det løste seg for deg og at du føler deg trygg nå.
     
  13. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Wow... Det er mulig er jeg fullstendig blottet for sosial intelligens, men jeg hadde virkelig ikke trodd at det jeg skrev skulle fremkalle en så sterk reaksjon. Selv om jeg quotet deg, var oppfordringen ment å treffe bredt og ikke til deg personlig. Budskapet skulle være "senk skuldrene folkens", med et forsøk på litt humor. Jeg skjønner nå at jeg har feilet fullstendig.

    Ida, jeg synes det er oppriktig kjipt at du ikke har den samme gode opplevelsen av dette forumet som jeg (og de aller fleste andre?) har. Dersom du tok deg nær av innlegget mitt var heller ikke det min intensjon. Beklager det. Når det er sagt, synes jeg tonen og måten du ordlegger deg på i en del av innleggene dine, på ingen måte bidrar til å skape god stemning.
     
    Last edited: 22. mars 2017
    Mbj, Sindre, DanH and 3 others like this.
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Om noen er psyko eller paranoide skal jeg ikke ta stilling til her- uten full info og uten engang å være medisiner, men dette høres drøyt ut og er om du har rett åpenbart en politisak.
     
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er glad for at @tommy777 er behjelpelig med å endre brukernavn på forumet, håper det kommer en innstilling som gjør denne prosessen for dem som ønsker det, sparer alle parter for unødig arbeid i slike situasjoner :)

    At jeg vil ha brukeren slettet, er ikke det samme som at jeg hater, eller er paranoid over noe jeg har sagt her inne, kan være at jeg oppretter en ny bruker når jeg blir fjernet. Det handler bare om at forumet lager trafikk på mailen min, også når jeg blokkerer all post på mail fra forum får jeg problemer med å komme inn,... Ikke spør meg hvorfor som sagt ikke en IT-ekspert.

    Jeg vil ha dette på en egen separat mail, slik at jeg ikke havner mellom barken og veden programmeringsmessig, derfor vil jeg bli slettet. Om det jeg har skrevet står som skrevet av "anonym" er ok, så lenge svarene ikke generer trafikk på mailen :)
     
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,761
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan slå av du får epost om svar, se sjekkboksen "and receive email notifications of replies".
    Skjermbilde 2017-03-22 kl. 19.08.23.png

    Selve epostadressen kan du også endre.
    Skjermbilde 2017-03-22 kl. 19.11.11.png
     
    tommy777, Blaa and Petter B-C like this.
  17. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Dermed er det bare å få endret brukernavnet, og så er alt i orden.
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens, vi er ferdige i denne tråden, dette er overhodet ikke fruktbart

    Jeg liker overhodet ikke at vi diskuterer enkeltmedlemmer selv om medlemmet selv starter diskusjonen.

    @Snabelfaen , du har to eposter fra meg, jeg avventer svar på hva du ønsker via epost. Som sagt over, det å skru av at du mottar eposter er noe man enkelt gjør om man er medlem eller ikke.

    Takker for forståelsen
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden