Bytte seter på Qatar

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TravelManBiz, 08. april 2017.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

Vet dere noe om reglene angående bytte seter på Qatar mellom familiemedlemmer? F. eks hvis jeg har 1 booking på økonomi på 3 personer og en annen på business for 2 personer. Er det ok at de som sitter på f.eks business egentlig har økonomi billett og omvendt?

Tenkte ikke å bytte under flyturen men før vi setter oss ned i setene. Når det gjelder barn burde det vel være ok da de ikke sjekker navnet på barnet som er i business?

Takk for innspill:)

2. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Book en full flex Business, sånn at du får pengene tilbake når du kansellerer billetten, plasser "Jørgen Hattemaker" rett ved siden av deg. Deretter ordner du noen peanøtter, til den som er i økonomi klassen.

Når gaten stenger, så kansellerer "Jørgen Hattemaker" billetten, også knuser vennen din peanøttene i økonomiklassen i setet sitt. Så hukker han fast i betjeningen, og klager på reingjøringen og påminner dem om at han er alvorlig allergisk mot nøtter. Da blir vennen din flyttet rett ved siden av deg, rett der "Jørgen Hattemaker" skulle ha hatt sitt sete. Problem løst :)

Last edited: 09. april 2017
  3. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,421
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske dust opplegg det der. Lært av en av tidenes douchebags jrl? Hva med å bare spørre flyselskapet? Sier de nei så må man akseptere det

vegardg liker dette
  4. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Forskjellen på meg og JRL er at jeg ikke spiser peanøttene rett foran betjeningen, bare for å se reaksjonen dems etterpå. En ting er å kjøre ett bookingtriks, men en trenger ikke provosere dem etterpå ;)

Last edited: 09. april 2017
  5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har dessverre ikke noe særlig å bidra med her @TravelManBiz, men jeg ville i alle fall ikke brukt en kalori på "rådene" fra @Snabelfaen

yukho, vegardg and anders82 like this.
  6. whaat

whaat Trust me I'm a doctor, sort of

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor er en dislike knapp når man trenger den?

Petter B-C and vegardg like this.
  7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en konstruktiv tilbakemelding i hvert fall. Har jo ikke fått noe svar på mitt spørsmål men jeg finner vel det raskt ut når vi kommer på flyet.

8. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,421
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det enkleste faktisk er å sende en e-post, evt ringe og spørre. Bare gi dem en heads up på byttet

9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    QR sitt crew har navn, alder og status på ipaden sin så jeg har en følelse at her kan det by på komplikasjoner. Ville sendt de en e-post, eventuelt kontaktet de via twitter. Det siste er absolutt å anbefale. Har blitt medlem der for å få svar på enkle kundeservicespørsmål som det ofte tar år og dag å få svar på via epost.

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,872
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke helt samme case, men dog. For noen år tilbake reiste vi med ungene til USA, hvor som seg hør og bør de gamle satt foran (CW) i flyet og ungene var bak.
    Dette var med BA og ungene var store (spredd fra 15 til 22). Det var ikke fullt i flyet, så når servering var unnagjort så fikk et par av dem komme fram og sitte litt med oss.

11. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, takk for svar. Jeg har googlet litt og det virker som det er mulig å bare spørre om dette på flyet? Vi er 2 voksne og 3 barn og jeg har en booking på 1 voksen og 1 barn foran på C og 1 voksen og 2 barn på Y.

Trenger jeg å ta det på Twitter? Det er ikke nok å spørre på flyet? Bytte av hvilke barn som sitter foran burde vel være ok? Jeg har sølv på BA og får fornyet sølvkortet på denne turen.

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville gjort byttet og fortalt purser etterpå og sagt noe som at "håper det går fint at vi har byttet seter".

13. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ja nei det vet jeg ikke, jeg bare sier at de har full kontroll over hvem som skal sitte der så uansett bør man forhøre seg om det er greit :) Som jeg tipper at det er.

Del denne siden