Har begynt å kikke etter en tur til NRT for kona og meg til høsten. Skal bruke en CT som straks er klar. Kona vil nok helst fly direkte OSL - NRT - OSL (SAS har denne) men der er det jo aldri noe ledig). Har derfor tenkt at jeg må bruke CT'en på denne turen. Gjorde et kjapt søk på United.com og fikk opp følgende rute. Er dette OK eller har dere forslag om forbedringer? Alle legs er i C. Dette koster meg 140.000 poeng?
No er eg ikkje ekspert, men driv å sysler med samma ruta, og har ein drøm om hello kitty pysj med Eva ein veg, og fly ANA iallefall internt i Asia! Redigert: Eva er tilgjengeleg 2 september, to i C frå CDG.
SAS flyr i hvert fall kun fra CPH til NRT, så om du har sjekket OSL finner du ingentig. Men jeg tenker det bare er en skrivefeil, for CPH-NRT er også vanskelig å sikre seg.
EVA er flott. Jeg tror vel faktisk Asiana er rimelig bra også, så ville gjerne kikket på en av hver. Samtidig ville jeg nok vurdert OSL-IST-SIN-NRT med TK+SQ+NH. På returen ville jeg valgt et kortere segment til OSL enn fra IST. Dette strekket er langdrøyt en tidlig morgen om du skal prøve å holde deg edru har jeg funnet ut
Får ikkje søkt no, men fant to frå CDG til TPE( Taipei). Usikker videre, må kanskje via ICN Edit: finn BR88 frå CDG til TPE på united 2.sept no. Har ikkje sett videre til Tokyo
Har forsøkt nå (kort) å finne noen flighter med EVA men selv om jeg velger BKK og TPE som ønsket mellomlandinger så kommer det kun opp Thai. Jeg søker på United.com. Noen tips?
EVA slipper bonusseter til BKK to uker før avgang. Til TPE er det stort sett tilgjengelig.. Problemet via CDG er at flighten derfra går 11.20, og du ikke rekker dit i tide fra OSL samme dag- må med andre ord overnatte i Paris. Samme gjelder vel IST, at du må ned kvelden før for å rekke avgangen med SQ til SIN. Tror uansett jeg ville valgt følgende: OSL-IST-SIN-NRT (med TK, SQ og NH) NRT-BKK-AMS/VIE/LHR-OSL (med TG, BR og SK) Da får du med deg mange forskjellige selskaper, og et Rimowa-kit og pysj fra EVA. BEgynner å ligge en del rapporter fra EVA ute, og jeg kan selv anbefale de veldig.
En annen god mulighet er å fly Asiana A350 fra London. Ser det er to ledige 2. sept til ICN i business. I tillegg til at det er helt nye fly er også loungene hakket bedre på LHR enn i Frankfurt. Ville også sterkt vurdert å ta en overnatting i Seoul på veien nedover. YMMV, men jeg pleier å være såpass sliten etter en flyvning på 10+ timer at det ikke frister med flere timer i lounge og ny flight etterpå.
Eg har dårlig erfaring med å søke heile strekket og legge inn connection flyplasser, og har gått over til å søke eit og eit leg. Ser at du kan fly TPE til Tokyo via ICN med Asiana, men har ikkje satt sammen heile strekket.
Vi fløy Asiana A380 til ICN i fjor høst og vi synes det var strøkent i C. God mat og fantastisk service og helt på høyde med SAS etter min mening. På denne ruta finnes det også muligheter for F og det ser ut til å være greit med tilgjengelighet i September. Jeg tror ICN er en helt grei flyplass og ha connection på. Asiana businessloungen er ganske kjip, men litt avhengig av når du kommer kan det hende at SQ-loungen er åpen. Den skal visst være bedre.
Aner ikke.. Bruker ikke united i særlig grad.. expertflyer er langt bedre.. Alle loungene utenom OZ F er rimelig kjipe.
Testa expertflyer i tre dager no, og har bestilt årsabonnement! Kan testes i 5 dager uten å legge inn detaljer, eg har blitt avhengig, og blir det med reisene framover!
Vil bare skyte inn fra sidelinjen at du (og kona?) må bestemme dere litt for hvor mye tid dere vil bruke på reising, i og med at dere kun har en uke. Det er jo f eks. mulig med 24 timer mellomlanding i en annen storby på veien... Evt. at kona vil fly mest direkte og vil sette foten ned uansett når du har funnet drømmeruten med 3-4 stopp hver vei og skal innom både Bangkok, Singapore og Taipei på veien! Når det er sagt, ville jeg også sjekket hva austrian og swiss har å tilby! Husker ikke alle destinasjonene deres østover, men sjekk rutenettverket på hjemmesidene deres. Jeg synes det ser helt strøkent ut uten at jeg har prøvd noen av de, fleste anmeldelser skriver dog at Austrian er best av de.