California-Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av ValdresBjarne, 21. aug 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Såklart du har rett. Er ikkje vand til wyndham og wynn, betyr ikkje mykje for meg
     
    Jeanette liker dette
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke Wynn et bra hotel i Vegas? Mener jeg var på en Sinatra bar der inne og en fancy club på Halloween. Bodde like ved på Trump. Ble oppgradert til en fantastisk suite under finanskrisen :)
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, Wynn er et av de bedre hotellene i Vegas etter mitt syn. :)
     
    Maggie liker dette
  4. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hatt mulighet til å plukke opp Chevy Camaro et par ganger med Hertz President's Circle Ultimate Choice, men opplevde hver gang jeg prøvesatt den at bilen var for liten for meg (195cm høy). Selv med setet helt bak og jekket helt ned så buttet hodet altså i taket. Hvis du/dere er litt lange og har muligheten til det, så ville jeg kanskje hatt en Dodge Challenger i bakhånd. De fleste større utleieselskaper har fri avbestilling helt fram til leietidspunktet.

    Godt meg bagasjeplass er det da i det minste.
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    (Det er berre eg som roter, då eg ikkje har noko forhold til Wynn eller Wyndham, og eg ser no at dei kun deler dei tre fyrste bokstavene:). Men uansett så skal Wyndham Desert blue vera ganske bra, og til ein tullepris. Beklager min uerfarenheit på amerikanske hotellkjeder, men eg lærer fort. Og dette forumet er den perfekte staden for det:)
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er så mykje meir en ein Chevy Camaro, så eg skal klare å bli litt mindre når me skal prøve denne. Me har kun leigd den i eit døgn ved Las Vegas, og har ein hakket større bil elles og samstundes, Chevy Suburban.
    Det er m.a.o kun for moro!

    (Eg er 194 med lang rygg, så det kan vera me kan ha ein Chevy Camaro og ein anna Super SS Rally GT Fastback Hardtop Sprint til meg!)
     
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er forskjellen på Wynn og Encore? Mener de hotellene gikk i et :)
     
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan gå mellom de, så det er vel egentlig bare navnet på byggene.
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    De er på en måte hektet sammen, men tanken er at Wynn er mer klassisk og voksent, mens Encore er mer lekent og ungdommelig. Vi har hovedsakelig oppholdt oss på Wynn de 3 gangene vi har bodd der.
     
    Maggie liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Wynn kan være tullete dyrt, og helt uaktuelt for oss nå med dagens dollarkurs, så villle nok gått for Wyndham selv. Virket jo som et flott rom dere hadde bestilt! Og så er jeg veldig misunnelig på bilen... :cool:
     
    ValdresBjarne liker dette
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har vært i San Diego i november? Hvordan er været? Ser ut som temperaturen ligger på rundt 18-19 grader, med stort sett sol. Litt kaldere enn ønsket, men blir for mye hassle å dra til Hawaii tror jeg.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,568
    Bonuspoeng:
    293
    Var der både i november og desember i 2019, og været var grei norsk sommer.
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Har bare vært der rundt juletider selv, og da har det vært ganske kaldt. Typ bukse og genser, ikke shorts og t-skjorte. Håper november blir noe varmere :)
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,568
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket noen bilder, og det ser ikke ut til at vi gikk i shorts. Men i t-skjorte noen dager. Så kanskje jeg bare husker det som varmere enn det var. (ønsketenkning?)
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, har bodd der noen år. På kysten er det fin norsk sommer. Samme på kvelden, dvs fin norsk sommer temp.
    Drar du inn i landet, Rancho Bernardo og korridoren til I15 tipper dagtemperaturen fort mot 30. Men her er det kaldere når mørket kommer.
    En lun jakke er ikke av veien kveldstid begge steder vil jeg si, ellers er det tskjorte og shorts. Misunner deg. Dog, min favorittid er september/oktober.
     
    tobeornot999, Elmo and Jeanette like this.
  17. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93

    Jeg leste nettopp at Hawaii åpner for turister igjen 1.november. Det er jo svært lovende nytt, men dessverre lite info om praktiske innreisekrav for Europeere

    https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=75988
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, vi holder fortsatt døra på gløtt her, men som du sier - enn så lenge uvisst om i i tilfelle hvilke innreisekrav som vil gjelde. Jeg forstå at det var ønskelig at Hawaii ikke hadde egne innreiserestriksjoner.
     
    Elmo liker dette
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Satser på at du bare er litt kald av deg ;)
     
    holmen liker dette
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Før dette viruset tok helt av var vi i San Diego 5 år på rad. 4 uker hver gang. Fra midten av august til midten av oktober. Veldig fin tid å reise på ja. :D
     
    Elmo, Maggie and RoadKing like this.

Del denne siden