Tilbake på hotellet fikk jeg med meg solnedgangen fra balkongen på campingvognen. Spiste middag i fellesområdet. «Vegansk pesto» het pizzaen, med litt fries som tilbehør. Overraskende godt! Dessert ble en kule is fra is-vognen. Flyttet meg ned fra teltet til noen avslappende sofaer, hvor jeg sitter i skrivende stund. Er nok ikke lenge til jeg tar kveld.
Etter en tidlig kveld, ringte alarmen kl 07.00 også denne dagen. Etter en treg start kom jeg meg ut av campingvognen og på en liten joggetur bort til Maraya, som ligger ca 3 km unna Caravan. Maraya er et konserthus som ligger innenfor samme område som blant annet Caravan by Habitas, Our Habitas og Bayan Tree. Det vil si at man må forbi samme port som til hotellene for å komme hit. Finfin løpetime bort til Maraya. Spektakulært bygg som på en merkelig måte går veldig godt inn i ørkenen. Nesten vanskelig å få øye på det fra avstand. Etter en dusj i campingvognen gikk jeg opp til fellesområdet og spiste frokost. Meze med frukt til forrett. Acai Bowl til hovedrett. Igjen, veldig fornøyd med frokosten. Bredt utvalg i menyen.
Etter en lat formiddag sjekket jeg ut av Caravan by Habitas og kjørte til Toptrip, hvor jeg hadde booket dune buggy-tur. Når jeg kom fram sto buggy’ene klare, men det var ikke en kjeft å se. Gikk rundt lokalet og fant ingen der heller. Etter 5-10 minutter kom en liten gutt kjørende mot meg på en ATV. Han sa noe jeg ikke forsto, før han kjørte avgårde. Like etter dette dukket det opp et par menn, hvor han ene var sjåføren. Det er første gang jeg har kjørt dune buggy, men herregud så gøy. Virkelig noe av det artigste jeg har gjort på lang tid. Vanskelig å få fram hvor spektakulært landskapet og turen er på bilder, men her er en liten bildedump: Her er en lenke til en video jeg la ut på Instagram: https://www.instagram.com/reel/DBBtWrAs6-c/?igsh=MWQ3c3o0eHhoczdjdQ==
Når buggy-turen var over dro jeg inn til gamlebyen i AlUla. Ganske stille og rolig her tidlig på ettermiddagen. Fant en relativt dyp brønn. Så fant jeg litt mat på Zitrone. Veldig digg! Halloumi-salat og kylling-taco Etterfulgt av noe innbakt lammekjøtt. Etter at en tidlig middag var over kjørte jeg på nytt ut av byen og til Elephant Rock for å se solnedgangen. Elephant Rock er akkurat det det høres ut som. En stein som ligner på en elefant. Men veldig hyggelig og rolig område, hvor jeg sitter i skrivende stund. Om en halvtimes tid går turen til flyplassen.
Rundt 19.30 dro jeg videre fra Elephant Rock og satte rettningen mot flyplassen. Halvveis tilbake til bilen slo det meg at "faen, jeg har ikke handlenettet med meg". I handlenettet lå også passet mitt, så jeg småløp tilbake til plassen jeg satt på, hvor en av renholdspersonalet satt. Hun spurte om jeg lette etter et handlenett og sa at det lå i resepsjonen. Småløp videre dit og etter en rask bekreftelse på at det så ut som det gjorde, fikk jeg det tilbake og passet var i sine rette hender igjen. Jeg prøvde meg på nytt på å gå tilbake til bilen og denne gangen var det vellykket. Skrev AlUla Airport inn i Google Maps og valgte raskeste rute. Den gikk ikke gjennom AlUla by, men heller på utsiden på en motorvei. Meget mørkt på vei dit, så jeg tok det ganske rolig og la meg bak en lastebil. Vell framme på flyplassen leverte jeg bilen tilbake til Budget, fikk bekreftet at alt så bra ut og turet gjennom sikkerhetskontrollen. Totalt ble billeie på 572,33 Rial, eller 1700 norske kroner. I tillegg til den prisen kom en full tank med bensin på min Suzuki Baleno som kostet 204 kr. Greie drivstoffpriser her nede. Ca 6,21 kr per liter. AlUla er en veldig liten flyplass. Gjennom sikkerhetskontrollen på under et minutt og rett inn i gate-området. Det er kun 2 gates her og selvfølgelig er begge disse buss-gates. Eneste matutvalget er en liten cafe som selger noen halvdårlige bakevarer. Flyet var ca 15-20 minutter forsinket. Boarding startet like før 22.00 og vi ble sendt i en buss som kjørte oss de 50 meterene bort til flyet. Jeg sovnet før avgang og våknet like før vi landet, så lite minneverdig tur. Framme i Riyadh var det bare 40 minutter til flyet skulle gå, så jeg droppet besøk i loungen. Eldre fly denne gangen, men med veldig god beinplass fremst i økonomi-delen. Hadde satt meg godt tilrette og var så heldig å få ledig midtsete. 2 minutter senere gikk Airpods'ene tom for batteri. Så flyttet crewet en trill rund person i det ledige midtsetet og på raden bak begynte et barn å hylgråte. Perfekt! Det var heldigvis en kort flyvning, så jeg overlevde greit. Landet på DMM rundt rutetid og fikk raskt booket en uber tilbake til Radisson Blu Residence Dhahran. Liten tur forbi norsk arkitektur på veien til hotellet. I seng 03.00 og alarmen ringte 06.40 for en ny uke på kontoret. Takk for turen!