Carlson vil ikke matche Hilton Gold til Gold Elite

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 21. jan 2016.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Carlson har vist bestemt seg for å devaluere Hilton Gold. Se epost:

    Jeg venter på match fra Hilton gold til Hyatt Platinum, men det tar tid å få igjennom! Bør jeg prøve på nytt med Hilton gold og skrive på engelsk slik at noen andre enn hr Svenson ser på det?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Hva gir de for Hilton Diamond da? CC Gold?
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Hilton Gold matches bare til Club Carlson Silver? Det er rett og slett ganske latterlig. Carlson Silver er rimelig verdiløse greier og på nivå med Hilton Silver. Hilton Gold derimot er jo mye bedre enn Carlson Gold, fordi Hilton gir deg gratis frokost samt de er ganske gode på oppgraderinger også, samt mulighet for Exec lounge på mange hoteller.

    De har et litt for godt selvbilde i Club Carlson hvis de mener dette er en realistisk vurdering av verden.
     
  4. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg prøver agentrulletten på nytt jeg.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det bare er meg, men dette er jeg ikke enig i. Jeg var Hilton Gold i mange år i gamlejobben og følte ikke jeg fikk noe særlig igjen for det (hadde da alltid frokost inkludert i romprisen). Jeg vært CC Gold i tre-fire år og nå det siste året CC Concierge og synes jeg får mye mer igjen for statusen der. Så langt tror jeg at jeg har blitt oppgradert på alle opphold, bortsett fra to, der det ene var pga at jeg allerede hadde booket beste kategori rom.

    Men nå har jeg akkurat fått matchet til Hilton Diamond og er villig til å gi de en sjanse til. Det kan selvfølgelig også hende at anerkjennelsen på HH Gold er bedre nå enn det var når jeg reiste rundt i gamlejobben, men det er i alle fall fremdeles mye varierende å lese på nettet om dette. Noen får ofte oppgraderinger, mens andre får det aldri. Og når det skal være opptil hvert enkelt hotell om de vil/kan oppgradere deg og det da ofte krever at du maser om det så er jeg skeptisk. Men - jeg er som sagt villig til å prøve igjen - nå som HH Diamond!
     
    yukho and Robamu like this.
  6. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Du får oppdatere :)
     
    Travellingalf liker dette
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vært HH Gold i noen år (så en periode som Silver, og nå nylig HH Diamond), og er CC Gold. Som HH Gold har jeg nesten alltid fått oppgradering til exec room, og da lounge tilgang, gratis internett, osv. Dette har vært "merkbare" oppgraderinger. For CC så har jeg også der ofte fått oppgradering (til noe bedre rom), men de CC hotellene jeg har brukt har ikke hatt lounge og jeg har heller ikke fått frokost (men internett er stort sett inkludert der).

    Alt i alt vil jeg vel si at jeg har følt at jeg har fått mer igjen for statusen på Hilton, men det er tydelig at dette varierer avhengig av reisemønster/person. :)
     
    Last edited: 22. jan 2016
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Med H Diamond fikk vi oppgradering til suite og eger club rom i Tokyo, så vi er veldig fornøyd :)
     
    Baldrick and Travellingalf like this.
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hva matchet du fra? :D
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk fra Club Carlson Concierge ;) Men den kampanjen jeg matchet gjennom er riktignok over. Uansett så skader det vel ikke å prøve...
     
  11. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Matcha frå EBG til CCG for nokre måneder tilbake.
     
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde på nytt jeg med en engelsk forespørsel.. da ble jeg blankt avvist, selv om jeg hadde både HH gold og Hyatt Platinum:
    Ok tenkte jeg. Jeg får prøve å svare direkte til den første agenten da som skrev på Svensk, og da gikk det bedre:
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden