Carry on duffle bag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av oleaa, 19. sept 2016.

  1. oleaa

    oleaa Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

    Med forbehold om feil seksjon i forumet.

    Er det noen som har erfaringer med å ha med en liten duffle bag som håndbagasje. En type weekendtraveler bag eller napapjiri bag f.eks. Har dere blitt stoppet, måtte sjekke den inn, oversize etc?

    Evt. noen anbefalinger som ikke veier mye og gå innenfor SAS sine dimensjoner.
     
  2. oleaa

    oleaa Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Forestiller meg noe slikt:
    http:// www. napapijri. com/no/wheeled-luggage_cod45306368be.html
    http:// www. napapijri. com/no/duffle-bag_cod45316512WU.html

    kanskje?
     
  3. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Begge dei der er vel innanfor det som er lov med SAS, her er begrensingar Height: 55 cm/22" Width: 40 cm/16" Depth: 23 cm/9.

    Eg nyttar ofte ein 50l dufflebag frå Helly Hansen, den fungerar veldig fint.
     
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Som @afirm skriver er det ikke noe problem å benytte 50L duffelbag lik HH eller tilsvarende. Har reist mye med det, og er kun på fly hvor hattehylla er designet kun for toalettmappe at den ikke har fått bli med inn. Men da har jeg bare satt den på tralle utenfor flyet ved boarding og plukket den opp ved avstigning rett ved flytrappa.

    Med andre ord: Ikke opplevd problemer med disse...
     
  5. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Var faktisk han på raden foran meg i dag hadde nettopp en 50L HH som skled rett inn i hattehylla uten problemer. Så dette funker fjell.
     
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Funker knall på de fleste vanlige fly sett bort fra Widerøes fly, på kortbanenettet er det ingen tralle utenfor å sette bagen på og du vil få tidenes brytekamp med hattehyllen. Skjer hver gang med undertegnende, jeg reiser med en bag som er innenfor WFs håndbagasjemål, så der blir den sjekket inn.

    Flyvningene med de større flyene setter du den på trallen også fikser sleskapet resten, samme gjelder på SAS sine CRJ900-flyvninger. Beste tipset blir å ha en liten veske for ting du er redd for og ta den med inn i kabinen.
     
  7. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Flere av mine turer har vært med HH 60L sekk (men ikke fullstappet) som caryon i tillegg til pc veske, ikke hatt noe problem.
     
  8. oleaa

    oleaa Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor strengt opplever dere at 8kg håndbagasje regelen blir fulgt? Er det noe problem om man er på 10-11kg f.eks?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    I min 30 årige karriere med forretnings og flyreiser har jeg opplevd en eneste gang å fått min håndbagasje veid og vurdert.

    Det ligger implisitt et stort potensiale for ekstraarbeid/bråk for skrankepersonalet på en slik sak at jeg tror de fleste vegrer seg for å begynne å måle og veie.

    Når det er sagt, så har jeg heller ikke strukket "strikken" veldig da.

    Det er vel stort sett Ryanair som har kjørt hardt på dette.
     
    bor_i_en_koffert and oleaa like this.
  10. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevdt måling siden jeg sleper på noe som kan se ganske stort ut, men overraskende nok veide de den ikke. Hadde de veid hadde jeg vært fucked, sånn går det når du sleper på en 2,5 kg stor murstein fra Dell og har pakket bagen full.
     
    Last edited: 19. sept 2016
    RoadKing liker dette
  11. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig jeg misforstår deg, men jeg har da ofte opplevd at WF ordner delivery at aircraft for stor håndbagasje - uten tralle, bare å sette bagen på bakken og melde fra til cabin crew.

    Uansett så er tipset om en mini-bag med verdisaker/lesestoff/headset verdt å ta med seg til WF/CRJ-flyvninger:)
     
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Største utfordringen med carry-on jeg har hatt var da helikopteret inn fra Nordsjøen ble forsinket, og vi var 4 stk. som ikke rakk bag-drop.

    Var et herlig skue da gate personalet oppdaget oss, der vi sto med 2 offshore-bager hver (á 10kg).

    De var ikke direkte hoppende glade, men løste saken på beste vis ved å skrive ut tag til den ene bagen for alle 4. De veide aldri bagen vi tok med inn, og plasserte i hattehylla...

    Så erfaringen sier at så lenge bagen ikke ser tung ut, bryr de seg ikke...
     
    Petter B-C liker dette
  13. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer at Widerøe tilbyr delivery at aircraft, men det gjelder kun noen få ruter. Tommelffingerregelen er at dette tilbys på rutene i sør for Trondheim, der de flyr de større baljene. På flyvninger med 100/200-serien har jeg ikke fått tilbudet om å sette fra meg bagasje på tappen.

    Flyr jeg i Nord-Norge så blir håndbagasjen sjekket inn uten spørsmål, definitivt det punktet sølvkortet har gitt meg mest valuta for pengene.
     

Del denne siden