Det virker som at Norwegian cashpoints er bedre enn eurobonus pga lettere tilgjengelighet fra Alta flyplass og billettene er billigere. Kan dette stemme? Eurobonus er virkelig knotete når det kommer til å finne tilgjengelige billetter fra feks Alta/Hammerfest til syden. Feks 2500,- tur/retur Mallorca med vanlige penger. Skulle prøve å finne samme dato hos SAS men er jo en gjettelek for å finne tilgjengelige billetter.
Slikt kjem an på kva slags reisepreferansar du har. For økonomireiser til typiske sydendestinasjonar kan det godt hende at cashpoints er best ja. Skal ein reise komfortabelt til andre verdsdelar er nok Eurobonus å føretrekke.
Spørs nok litt hva du er ute etter. Skal du bruke bonusen på turer til syden til en kostpris på 2500 +/- kan det kanskje hende cashpoints er best. Selv bruker jeg utelukkende bonus for turer jeg aldri hadde tatt meg råd til å kjøpe for penger. F.eks første klasse til tokyo(verdi rundt 200 000kr) eller 4 billetter i business til usa i sommerferien(ca 90 000kr). Dette har du ikke mulighet til med cashpoints
Har 15k eurobonus poeng samlet opp med vanlig MC SAS, men føler at det går litt sakte. Samlet i 1 år. Venter på amex Classic som er gratis så kan jeg kjøre kombi med Trumf + SAS amex Classic så får jeg 25/100 når jeg handler hos de som tar trumf og amex. Skal si opp mitt vanlige SAS MC. Det er jo vanvittig mye å velge mellom, så vet ikke den beste kombinasjonen. Skal spare litt til på eurobonus, bruke opp. Så ta pulsen på nytt om det blir cashpoints eller fortsette med eurobonus. Blir regelrett svimmel hehe. Tips mottas CT med amex er vel grunnen for at jeg vil prøve meg på dette.
Det er flere tråder som omhandler de forskjellige kortene her. Les igjennom de, så er du straks en mester i kredittkort og bonuspoeng du også!
Det går ann å tenke ja takk begge deler. Bank Norwegian kort er gratis, i kombinasjon med Norwegian Reward. Så tjener du opp poeng/ fordeler på de reisene som er billigst for deg å kjøpe via Norwegian. I tillegg må du gjøre en vurdering, og lese deg opp på EB opptjening og bruk. Som du eksemplifiserer over. En økonomitur ned i Europa, kanskje på dager da mange andre vil på tur som pinsen er ikke nødvendigvis verken billig eller enkel å finne som EB billett. Og er det primært denne typen reiser du vil gjøre, er kanskje ikke EB opptjening så attraktivt. Men i det øyeblikket du vil fly lengre og med vesentlig bedre seter og service så blir det attraktivt. Hva som passer for deg handler om hvordan og når og hvor du ønsker å fly. Tenk igjennom hva som er realistisk/ ønskene dine, og velg en strategi for oppsparing av poeng ut fra det.
Tusen takk for svar. Har 15k eurobonus nå, skal spare litt til med Amex Classic + trumf (dobbeldippe) og være litt mere proaktiv å samle EB så får vi se etter en stund om det er noe. Hvor mye samler dere i EB på 1 år? Noen eksempler ? Skal teste EB nå en stund nå som jeg allerede er godt i gang, så får vi se.
Overraskende hvor mange som foretrekker eurobonus. 99% hoho ! er vel en grunn til det. Nå som det ikke blir mulig å samle eurobonus etter 1 august på regninger, tror dere at det kommer noen andre fordeler? Noen som tørr å spekulere.
TUR/RETUR ALF – PMI PMI – ALF DATOER 14 Aug – 29 Aug REISENDE 1 voksen 30.000 POENG Ikke verst, da er jeg halvveis allerede. Regner med det hoper seg opp snart når jeg får amex classic + trumf, og forhåpentligvis klarer man å samle opp til en stk CT