Cathay Pacific åpner sommerrute HKG-CPH

Tråd i 'Nyheter' startet av Herlov, 01. sept 2017.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Cathay Pacific skal fly HKG-CPH T/R tre dager i uka fra 2. mai til 12. oktober 2018.

    CX226 Copenhagen CPH 13:55 - Hong Kong HKG 06:35+1 359
    CX227 Hong Kong HKG 01:10 - Copenhagen CPH 06:30 359

    https://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/explore-destinations/port-launch/copenhagen.html

    Til tross for at jeg forsøker å holde meg unna provinsflyplassen CPH, kan det nok hende jeg ryker på en tur eller to her, dersom tilbudene er gode nok. Kanskje allerede på åpningsflighten. Dog ser det ut til at det inntil videre kun er standardpriser som er inne, og at nordmenn blir routet via andre flyplasser (fortrinnsvis LHR).
     
    lMartin, FFlyer and chrt like this.
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må innrømme at CX sin 359 var en skuffelse, og de ligger en god del hakk bak både QR og SQ som er naturlig å sammenligne seg mot. Rutetidene østover er ikke noe mer attraktive enn SK via ARN og vestover foretrekker jeg dagflight så jeg sier iallfall takk men nei takk.
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke prøvd Cathay sin A350, kun Singapore og Qatar. Hvordan vil du beskrive forskjellene (bortsett fra at Qatar selvsagt er unik med loungeområdet ved inngangspartiet)?
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    La meg ta det postive først. Benplassen er suveren:
    upload_2017-9-4_10-0-38.png

    Det negative: QR og SQ har droppet bagasjehyller i midten, noe som gjør at hele kabinen får et mye mer "luftig" preg, sammenlignet med CX som har hyller i midten. Sitter du på fremste rad i midten i bizzen hjå CX sitter du praktisk talt inne på dassen og har nesten øyekontakt med alle som går inn og ut. Siden CX også bruker stoff på fotlenet bar det dessverre preg av slitasje etter bare et par måneder (mener flyet var 4 måneder gammelt da jeg fløy med det). I tillegg en del plastikk som hadde løsnet allerede (var tilfellet på flere seter).

    Muligens er CX litt mer privat enn QR sitt sete, men til syvende og sist synes jeg ikke CX var sånn superimponerende. Setet er vel ganske likt som det AA har dyttet inn i deres 77W. Designet på setet var vel noe som dukket opp da CX fikk 77W i 2007 eller 2008 og jeg synes det er synd at CX ikke var villig til å tenke nytt på a350.

    Samtidig er det også bedre opptjening TP-messig å fly QR til Asia enn CX direkte :)

    CX intra-asia er suverent, men fra Europa til Asia er de dessverre (i mine øyne) langt bak de nærmeste konkurrentene.
     
    Edvard liker dette

Del denne siden