Cecilie kommer ikke frem sånn helt uten Widerøe (Norge Rundt 2015)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Cecilie, 12. juli 2015.

  1. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Utrolig kjekt og lese her og følge deg på instagram :) Håper du koser deg, :)
     
    Cecilie liker dette
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kom meg ja som nevnt til Torp. Kom meg også tilbake til Trondheim. Flyvertinnene på returen til TRD slo av en prat under serveringen og var nysgjerrige på hva jeg holder på med :D Hun ene skal jeg fly med til Bergen i morgen, fant vi ut av, da jeg gikk gjennom de neste dagers flights.

    Sinnsykt lei av boller nå. Middag i dag ble derfor på pizza hut. Om ca 30 minutter skal jeg fly anbudsrute (wrææææææl) til Mo i Rænna og Bodø. Stas.

    Jobb i morgen tidlig. Tror det blir tidlig natta på meg. Slenger ut noen bilder senere i kveld!
     
    Fnate liker dette
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Observert: to lounge attendants (fra SSP er det vel) stod nettopp og pugget Star Alliance-medlemmene. De skulle ramse opp flyselskapene, i rekkefølgen de står nevnt på plakaten ved inngangsdisken.

    Mulig de bør øve mer på uttalen av Aegean. :p
     
    EB, Henning and KatManDu like this.
  4. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Artig lesning.
    Har selv fri i dag og i morgen. Men vurderer en tur-retur Bergen - Kristiansund i morgen kveld.
    Lørdag blir det Bergen - Stavanger - Sandefjord - Trondheim - Sandefjord - Bergen
    Søndag kommer Bergen - Molde - Bergen - Ålesund - Bergen - Molde - Bergen. Blir litt stress i Ålesund og Molde med kort ventetid, men går nok greit.
    Får gull på lørdagen da :)

    Noen som vet hvor lng tid det tar å få poengene inn når du flyr med Widerøe? Mandagsflygingen er ennå ikke inne i appen.

    mvh
    Petter
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg ikke denne norges rundt billetten, men fløy fra TRF til BGO på søndagen og poengene dukket opp i dag. Da jeg fløy bort fredagen var poengene på bok allerede søndagen. Så ikke noe fasit der tror jeg.
     
  6. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mangler noen poeng fra 8. juli og alt etter 12. juli. Men det ordner seg sikkert.
    Kl 19.28 i går kveld landet jeg min 45. flygning i Hammerfest, på slutten av dag 8 i Norge Rundt-billetten.
    Det måtte feires, så det ble fruktkarameller og drops til crew, og en tur/retur Hammerfest-Tromsø før jeg landet igjen 23.06.

    Nå skal jeg bruke de siste dagene av perioden til å være sammen med familie i Hammerfest (som var den egentlige grunnen til å kjøpe billetten).
    (lånte tråden din Cecilie, er fortsatt litt propell i hodet ;) )
    11694811_10152889263967136_321936116398813440_n.jpg
     
    Cecilie liker dette
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen av mine flyvninger har blitt registrert enda. Startet på tirsdag, så håper jo de snart begynner å dukke opp!
     
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Dag 4 starter om ca 3 timer, og her er dagens plan:

    Dag4.gif

    Beklager også at størrelsen på bildene blir helt vilt store når man leser på PC. Jeg laster opp rett fra telefonen underveis, vet ikke helt hvordan jeg kan gjøre det annerledes?
     
    tommy777, Herlov and KatManDu like this.
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Smått med oppdateringer fra denne kanten i dag, men det har gått i ett fra avgang Bodø klokken 1455.

    Ble nettopp mayor av SAS Café Lounge TRD på Swarm. Bare sier det lissom. ;)

    image.jpg

    Rekebæggis fra Øvre Skorpe konsumeres.

    Var alene i loungen frem til nå nettopp. Da kom det to stk mormonere i full mundur inn her.

    image.jpg
    LN-WDE stod for transporten fra Bergen til Sandefjord og Trondheim.

    Forøvrig suuuuuuupert crew BGO-TRF-TRD. De likte godt muffinsene jeg hadde bakt :D

    Next: Namsos, eller OSY på flyspråket. Så Mosjøen, home of the green airline's booking service. Deretter Bodø!
     
    Fnate, KristianSk, Skjchr and 2 others like this.
  10. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Godt å se at du har forlatt bollestadiet :) God tur hjem.
     
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Dag 5 starter om ca 2 timer. Det blir en relativt lett og kort dag, kun 6 timer :p Men like greit, merker jeg er litt sliten nå, særlig etter å ha flydd med en forkjølelse de siste 2 dagene. (Anbefales forøvrig ikke)

    Dag5.gif
     
    SASDC8 and KatManDu like this.
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, nå kom turens første "åh, jeg er glad jeg kun reiser på én PNR i dag" - BOO-TOS er foreløpig 20 minutter forsinket, grunnet sent innkommende fly fra Bergen.
    Ut i fra setekartet å dømme, er ikke flighten til TOS så fryktelig stappfull, så jeg satser på dem klarer å snu kjerra raskt og greit! SAS Ground Handling er flinke på raske turnarounds her i Bodø :)

    I går landet vi forøvrig 30 minutter før rutetid i Bodø, fra Trondheim, Namsos og Mosjøen. Det var kun to påstigendes passasjerer i Namsos, så det var raske snuoperasjoner da også. Det medførte at jeg rakk 23.10-bussen hjem, og slapp og vente til 00:10-bussavgangen.

    Jeg begynner å få et lite forklaringsproblem i sikkerhetskontrollen her i Bodø, da. Heldigvis har det til nå stort sett vært forskjellige vaktskift på, så jeg har sluppet unna det pinligste. (Jeg jobber på BOO til vanlig, og kjenner derfor sikkerhetsvaktene rimelig godt, etter hvert! red.anm.) I dag fikk jeg spørsmål om hvor jeg skulle reise.

    "E ska hjem te Søøøørlandet" svarte jeg
    - Åh, via Tromsø??!?!?
    "Eeeeeh.... ja, det var det som var billigst!"

    Nevermind at jeg har bookingklasse D og Y på boardingkortet, de er sikkert ikke så bevandret i bookingklasser, disse Securitas-vekterne :p
     
    Baldrick, bern747, Henning and 4 others like this.
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Positivt at Østlandet har begynt med preclearance på BOO. Det vil spare de reisende tid ved ankomst og man slipper at passasjerer uten reisedokumentene i orden må returnere med uforrettet sak.
     
    Cecilie and kiev like this.
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det virker som om det går relativt smertefritt så langt! Med så mange forskjellige bookinger over 2 uker, er det jo egentlig bare et tidsspørsmål før det skjærer seg. ;) Jeg merker jeg begynner å føle litt på om jeg skal kjøpe meg et pass neste sommer og reise litt rundt til de deler av landet hvor jeg ikke har vært enda.
     
    Cecilie liker dette
  15. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Det eneste flyet som var forsinket når jeg tok mine turer i juni var heldigvis samme fly som skulle tilbake, så var litt forsinka det oxo :) utover det landet stort sett alle til tid eller i god tid før oppsatt ankomst, så selv de stedene jeg måtte bytte fly med ganske kort opphold gikk det fint. litt over 30 bookinger på en uke.
     
    Cecilie and Herlov like this.
  16. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Kult å følge med på andre som er på Norge Rundt reise! :) Bonuspoeng fra mine Widerøe reiser mandag og tirsdag dukket opp i dag.. 15.405 poeng og 20 legs.. Såå kult! :)
     
  17. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen spesielle tips for få så mange EB poeng ? mine 23 turer ga samlet ca 10.500 poeng. Fikk 1000 poeng på 4 turer, nesten alle andre ble 250 poeng.
     
  18. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Tok nesten en uke før de første 9 kom. Så var tallet 21. Og 33. Nå er det stuck på 44 av 48. Poeng? 25.000. Litt miks av forskjellige klasser, men jeg hadde ikke fokus på det. Tipper jeg fikk de gode poengene pga tidlig bestilling.
     
  19. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Her er det nok ingen gode tips - annet enn å ha masse flaks i Widerøes billett-lottomaskin.. Jeg har fått billetter både i Y, V, D og M..
     
  20. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig sommerlektyre denne tråden. Tommel opp
     
    Cecilie and Larata like this.

Del denne siden