Cecilie kommer ikke frem sånn helt uten Widerøe (Norge Rundt 2015)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Cecilie, 12. juli 2015.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hm hm hmmmmm...

    Nå kan det potensielt hende jeg har tatt en skikkelig dårlig avgjørelse. Jeg er ikke helt 100 % frisk fra min sommerforkjølelse enda, men allikevel har jeg bestemt meg for å fly intet mindre enn 7 flights i dag.

    Dag6.gif

    Vi får se hvordan dette går :p
     
    geddi, Larata, Twin Otter and 5 others like this.
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Når du lander på BGO kan det hende at du feilaktig tror at du har sovet på flyet i 3 måneder og våkner opp i Oktober. Frykt ikke, vi er fortsatt i Juli...
     
    Cecilie and Twin Otter like this.
  3. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Staa paa! Jeg drar fra HFT til KRS om en time. Her er det 10 grader, men fint vær.
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kvernberget calling!

    Jeg kan senke skuldrene litt med tanke på korte connections og diverse. Det er visst samme flyet som skal fly meg Kristiansund-Bergen-Sandefjord-Bergen-Kristiansand! Call me lucky ;)

    Det var forøvrig virkelig herlig å tilbringe et par dager hjemme på Sørlandet. Har fått gått turer med valpene, lagt pal ut og blitt litt brun, og blitt bitt av flått (noe som klør noe så infernalsk) Alt i alt en vellykket tur til solkysten! :)

    Fin tur opp hit via Stavanger og Florø. Samme fly og crew hele veien (samme flightnummer også) men jeg hadde jo selvfølgelig tre separate bookinger, bare for å føle litt på det å være til bry :p (Øh, neida. For å få tre segmenter i EuroBonus, selvfølgelig :p) Kunne bli sittende i flyet både i Stavanger og Florø, så det løste seg heldigvis på best mulig måte.

    En virkelig hyggelig flyvertinne fra Rogalands-området fikk æren av å beverte meg oppover vestlandskysten. Hun slo av en prat og syntes det var hyggelig å ha en Norge Rundt-passasjer om bord :)

    Nå er det boarding til Bergen om drøye halvtimen. Det er overskyet vær, noe som jo er litt skjemmende for inflight-opplevelsen. Det er faktisk ikke noe vakrere enn å fly langs kysten vår i klarvær. Håper det letter litt på sørøstlandet i ettermiddag, så jeg kan få litt variasjon på utsiktsbildene mine.
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    image.jpg
    Fine, lyse sommerkvelder på Arendals beste østkant. Men det er litt kjølig, så fyr i utepeisen må til :)


    image.jpg
    Avgang fra Florø lufthamn

    image.jpg
    Present location ;)
     
    KristianSk, geddi and tommy777 like this.
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    God kveld fra kanelbollekafeen i Trondheim. På vei tilbake til Bodø nå, etter å ha startet i Kristiansand i morges.

    Dagen i dag kort oppsummert:
    - fikk te som smakte kaffe fra Kristiansand til Bergen
    - leste bok og sov fra Bergen til Tromsø
    - sov fra Tromsø til Trondheim, til den søte lyd av en kid på raden bak meg som spilte musikk fra telefonen sin, uten høretelefoner.

    Trondheim-Sandnessjøen-Bodø, og så sier vi oss fornøyd med denne dagen. ;)

    Jeg gjør noen endringer nå på tampen, og kaster inn håndkleet for denne gang. Flyr sørover til Sandefjord i morgen og tar bussen hjem derfra.

    Etter å ha fløyet med forkjølelse i kroppen siden fredag, er jeg rett og slett helt ødelagt i kropp og sjel. Ikke noen vits i å presse seg unødvendig mye da. Har nesten ikke stemme igjen heller. :p Kanskje like greit, så kan jeg holde kjeft :D

    Lover på tro og ære å laste opp litt flere bilder de kommende dagene. Tusen takk for at du har fulgt med så langt! Det har også vært veldig moro å treffe så mange andre Bonusfeber-gærninger på Norge Rundt Gulltokt. :)

    Ny runde med Norge Rundt-galskap i august :eek::Do_O
     
    Last edited: 22. juli 2015
    Skjchr, robban, Petter B-C and 5 others like this.
  7. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Været er ikke på sitt beste i Sandnessjøen (grått som vanlig), men forhåpentligvis bedre enn forrige passering.

    God tur. Har vært konge å lese det du har skrevet til nå! :D
     
    Cecilie liker dette
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Et multitasketalent, der altså :D
     
    Baldrick, Scandi, RoadKing and 3 others like this.
  9. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    God morgen fra Sandefjord! Okey, litt tidlig ute.. Men kjekt å ha god tid når man skal ut og fly.. ;-)

    I dag går ferden til Stavanger, Florø, Kristiansund, Bergen, Kristiansand, Ålesund og retur Sandefjord.. Ser ut som det blir et fantastisk vær! Ha en fin dag alle sammen! :)
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Nåååå begynner moroa.....

    I går kveld booket jeg WF632 BOO-EVE-TOS, med avreise i dag tidlig. Problemet er bare det at BOO-EVE-delen av reisen ikke flys i dag, av en eller annen merkelig grunn. Fikk både booket, mottatt e-ticket og sjekket inn. Alt i skjønneste orden, frem til jeg skulle sjekke "Er flyet i rute?" og Avinors avganger fra BOO for i dag. WF632 fra BOO var ingen sted å finne.

    Har blitt booket om via Stokmarknes, men med landing i Tromsø, 15 minutter før avgang til Trondheim, aner jeg at det kan bli problematisk.
    Skal derfor prøve å bli booket om med SAS sin direkterute fra BOO til TOS.

    To be continued....
     
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Neida, sååååå...vi prøver oss på Bodø-Stokmarknes-Andenes-Tromsø. :eek:

    Kommer til å få sammenbrudd om jeg mister videreforbindelsen. :p
     
    robban liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Imponerende :)
     
  13. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    angående WF632 så var det merkelig, står avreiset 08:12 istendfor 08:20
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    image.jpg

    Kan melde om stråååålende sol her på Andøya. Tror jeg skal rekke Trondheim-avgangen med grei margin :D
     
    Baldrick, KristianSk, Herlov and 6 others like this.
  15. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Da burde du vært her på Florø, for de har hele én gate! Så fantastisk raskt! Alle flyplasser burde vært så enkle.. ;-) ..
     
    Cecilie liker dette
  16. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    3 timer å slå i hjel på Nord-Trøndelags hovedflyplass. Noen tips til hva man kan finne på her, utenom å spise boller?
     
    Fnate and KatManDu like this.
  17. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Gå ut i avgangshallen, vente på at folka til neste charterfly stiller seg opp i sikkerhetskontrollen, og så suse gjennom fast-tracken?
    Lage smilefjes av kabler i håndbagasjen, gjennom fast-track og se på skjermen?
    ;)
     
    SASDC8 and Baldrick like this.
  18. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    nada, er vel Starbucks ellers har du for kort tid til å reise inn til Trondheim, Stjørdal sentrum er ihvertfall ikke noe å se på...
     
  19. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Traff et par tyskere for noen dager siden og igjen i går.
    De hadde satt opp en plan på 101 segmenter på 3 uker, kun i sørnorge.
    Overnatter i tillegg på flyplassene der det er mulig, eller i telt på utsiden.

    I går hadde en av de kastet inn håndkledet, men den andre sto på som bare det.
    Blir nok ganske så slitsomt etterhvert.

    Det overrasket meg at de har også fått turer innom Københamn og Aberdeen, hvor disse stedene er "mellomlandinger" på veien til destinasjonen.
    Så du kommer utenlands også om en ønsker det for en "billig" penge :)

    P.
     
    SASDC8, Baldrick, KristianSk and 4 others like this.
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er feil med å spise boller? Men jo - du kan jo ta en stor øl. Det funker helt magisk for å få tiden til å gå.

    Har dessverre ikke fått fulgt denne episk flotte TR'en de siste dagene, men har fått lest meg opp litt igjen nå. Fytti katta, dette er bra. Håper forkjølelsen har forsvunnet.
     
    SASDC8 and Cecilie like this.

Del denne siden