Startskuddet har gått og jeg er på TRF på vei mot mitt første mål, nemlig Air Europa (UX). Starter rolig med en blanc, norwegian har fått æren av å starte ballet. @GMJSChr har sørget for at sete er varmt og jeg ønsker han velkommen tilbake til Norge. Reiseruten ser slik ut: v1 OSL-BKK ønskes å effektiviseres, men vi får se. ENDRING1: OSL-CPH 14.11.24 11:30 - 12:45, 3t. SK1467 Kommer til å redigere første innlegg ved oppdateringer av reiserute.
God start hos rødnesene, hele seteraden for meg selv. Kan man ligge i horisontalen, når man er 30+? Avgang ca på tid og 2t. 45m. Flytid.
Vel fremme på BCN T2 var det bare å busse seg over seg over til T1. Bussen tok ca 10 min og stoppet rett ved inngangen hvor Air Europa har insjekk. Fikk printet boardingkort og sjekket at mitt EBG nr var printet pp før jeg gikk mot fast lane, som ligger i andre enden av terminalen. Vell inne så var det dårlig skiltet mot lounge. Når jeg endelig fant den ble jeg også nektet adgang. Air Europa har visst en regel om at man må ha enten en connecting international flight ila dagen, eller ha kommet inn med en international flight. Slukøret med mitt skyteam elite boardingkort i hånda måtte jeg ta trappen ned i avgangshallen. Fant meg en restaurant og bestilte meg muligens Spanias tørreste hamburger. Men mat må man ha, så ned skulle den. 2t. 15m. til boarding.
Boarding med Air Europa gikk etter grupper slik det skal, egen kø for sky priority som bestod av 3 stk totalt. Noen timer før avreise tikket det inn melding om fult fly og mulighet til å sjekke inn baggasje gratis. Ble derfor overrasket når midtsete var ledig. Mulig status spilte inn her? 30 min forsinket ut, men kun 5 min forsinket inn. Ankomst 22:50 og rett i seng på et typisk 3 stjerners utdatert charter hotell 23:15 Er nå tilbake på PMI for boarding til TRF med Ryanair. 25min fra seng til gate, indikerer at jeg kunne skvist inn 30 min ekstra søvn. Har blitt tildelt midtsete, taktikken blir å boarde sist for å se om det er en ledig 3seter jeg kan gjøre krav på.
Det ble midtsete, heldigvis små personer på hver side og de prøvde heller ikke å gjøre krav på armlene. Tilbake hjemme i godstolen under 1 døgn etter avreise. Flyselskap nr 19 i parentes har sikkert de aller fleste flydd med før og er egentlig ikke en del av jakten på 1 million, men siden programmet er såpass tettpakket valgte jeg å ta det med i reisebrevet. Widerøe skal med andre ord frakte meg over fjellet for et lite opphold i nordsjøen før den virkelige utfordringen begynner 14.11 Frem til da får jeg spandere litt tid på samboer. Jeg må få takket henne for tålmodigheten og forståelsen hun viser mens jeg har jobbet for å sy sammen denne reisen og ikke minst for at hu lar meg dra. Status: 2/16 (SK/UX) Takk for følge så langt. Starter opp igjen om ca 3 uker.
Oppdatering: Turen henger allerede i en tynn tråd. Det ryktes at parat har tatt ut ytterligere 2 piloter i streik og Bristov har tatt ut 2 stk maskiner for vedlikehold hele uken. For oss i drilling på Ekofisk feltet ( ikke endel av operatørselskap) betyr det at vi havner bakerst i køen ved evt forsinkelser/kannseleringer. Pr nå er det fortsatt håp, men vi har allerede blitt flyttet 4 timer senere ikveld. Skulle vi derimot ikke komme oss avgårde ikveld henger jakten på millionen i en tynn tynn tråd. Jeg må være iland senest onsdag kveld for å rekke første fly fra Stavanger til Oslo torsdag morgen. Om ikke dette går kan jeg i teorien avslutte jakten før den har startet (sett bort ifra turen jeg nylig tok til pmi). Hvilpeulsen har steget ca 20slag og spenningen litt større enn jeg hadde håpet på.
Burde muligens fulgt opp forrige post bedre. Vi kom oss i land samme kveld og etter en natt på hotell i Stavanger bar det rett hjem. Akkurat nå sitter jeg på RE11, første steg av del 2 på denne galskapen. USA turen var hovedsaklig booket som en MR under en F&F kampanje tidligere i år. Så hva passer vell bedre enn å klemme inn AM & DL på reisen? Det blir da 2 stk nye flyselskap reisen mot millionen og jeg kan da krysse av 4/15. For å få ned totalkosten på dette trakk jeg budene mine på upgrade og er derfor 100% forberedt på plus sete over Atlanteren. Bortsett fra turen med SK i plus skal resten av gildet gjennomføres i økonomi. Har forøvrig skjedd en endring i reiseplanen, ikke så stor at jeg gidder å oppdatere første post med mer enn et notat under bilde.
Kaffe og Neste sommer i gull loungen. 10 min til boarding på crj900. Det store spørsmålet, må jeg gi fra meg koffert ved gate?
Fikk beholde baggasjen i et ellers smekk fult fly. Enkel servering med noe som minte meg mer om et polarbrød brettet på midten med noe coleslaw lignende innhold, nøtter og øl. Jobber meg igjennom siste sesong av neste sommer før jeg starter på citadel honey bunny senere på turen. Boarding SK939 15:00, det er ifølge awardfares smekk fult i både biz og Plus. Frem til boarding skal jeg ordne meg et globalt esim og laste ned MPC appen slik at jeg muligens kan spare litt tid på LAX.
Spennende God tur videre! Turen min til USA og Mexico forrige helg gikk uten noen som helst problemer. Håper for deg også.