Champagnetoppmøtet 2022

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 08. nov 2021.

1. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Det er utvikling i Singapore.
    Folk som har noe der å gjøre og er vaksinert og har gjennomgått sykdom kan entre Singapore uten restriksjoner.

For turister som oss er det derimot stadig stengt.

Det er kanskje lov å håpe at det skjer en oppmykning den neste måneden?

Hotel Jen Orchard Gateway gjenåpner 11. feb. Kanskje et tegn på at det snart skjer noe?

https://www.norway.no/en/singapore/...ases-travel-restrictions-for-covid-recovered/

2. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    IMAG4235.jpg Mellomlanda på Changi sist uke på vei til Phuket.
    Det var lite der som tyder på at de snart kommer til å åpne opp.

Vi som var i transit fikk jo lov til å være i transit. Det var jo fint :)
    Men om ikke noen kjenner til forholdene der kan jeg jo fortelle litt.

Ankom med SQ fra CPH.
    Etter ankomst fikk de som faktisk skulle til Singapore stige av først. Og det var kanskje 5% av full fly, og da er jeg raus. Jeg tipper de var færre.
    Etter det ble det ropt litt ulike destinasjoner rundt Singapore som fikk stige av i neste pulje.
    Mens alle andre måtte sitte og vente på plassen.
    Så neste pulje.
    Og helt til slutt de som skulle til Australia.

Jeg skulle som nevnt til Phuket og fikk gå av i pulje 3.
    I selve flybroa ble vi møtt av personell som gav oss armbånd vi måtte ha på oss hele tiden. Og så fikk vi lov å gå til gaten neste fly gikk fra og vente der. Det var ikke mulig å kjøpe mat eller drikke ved gaten vi måtte vente. Og da vi prøvde å kjøpe noe å drikke og spise på vei gjennom terminalen fikk vi grundig beskjed om at det var ikke tillatt. Vi måtte se å komme oss til gaten der vi skulle være. Så ja, vi fikk jo reise via Changi for å komme dit vi skulle. Ellers var servicenivået på et minimum.
    De som skulle til Australia ble derimot fulgt som en gruppe til sin gate der de måtte vente. Vi var kanskje de heldige som fikk lov å gå på egenhånd?

Det er også verdt å nevne at smittevernhysteriet i Thailand er absurd. Særlig når man kommer fra Norge. CharterSvein, Kari J og de andre raringene og skrullingene ville ikke fått så stort spillerom her.
    Her er det 20 000 baht, ca 5500 NOK i bot for ikke å bruke munnbind på offentlig område, også utendørs. For å sette det i perspektiv er det ikke krav om hjelm når man kjører moped, men altså krav om munnbind. Så nå kjører alle mopedistene med munnbind.
    For å være på Phuket måtte vi teste oss da vi ankom og på dag 5. Og dette følger god Thailandsk turismelogistikk med masse avgrensede venteområder og selvsagt det uunngåelige klistermerket på brystet som forteller kontrollørene at her er det en som har fulgt instruksene.

Nå er jo dette i ferd med å bli et reisebrev.....
    I Patong har JungCeylon gått konkurs. Og det er vel tett på katastrofetilstander her. Jeg mener å ha lest at 80% av økonomien er fra turisme på Phuket. Og det er nesten ingen turister her. Bor på Sunwing Kamala som sammen med Sunprime Kamala har ca 500 rom. Belegget var på 10% sist uke, og har eksplodert opp til 20% denne uka (i Norges vinterferie).
    Det er nesten ikke folk på noen restauranter og man føler seg litt som et omreisende sosialkontor. Det tipses flittig og rundhåndet, men det skraper jo bare i overflaten.

Av mer kuriøs moro har McDonalds her tilpasset seg den nye sitasjonen. Og har gitt opp selve burgersjappa. Nå står de som en streetvendor bak et bord og selger eplepai og brus som en hvilken som helst Thaimarkedsaktør.

Jeg tror den beste beskrivelsen er at å være her er som å være her etter apokalypsen. Alle bygningene består og ser fine ut. Det er bare ingen folk her. Dvs. det er definitivt ingen turister her.

Skal se om jeg får inn noen bilder.
    IMAG4235.jpg IMAG4237.jpg

Last edited: 22. febr 2022
    kefrdm3, watchaddicted, chrt and 19 others like this.
  3. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,639
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for beskrivelse av transitt opplevelse Singapore og opphold i Phuket. Litt av en kontrast å høre deg beskrive forholdene på normalt en av verdens beste flyplasser. Har booket høstferie til Thailand og aldri de siste årene opplevd lavere priser på gode hotell. Den lave aktiviteten innenfor turisme som svært mange lever av må ha fått tragiske og katastrofale økonomiske følger for vanlige folk. Ser i media at også i storbyene ligger mye brakk. Det er nok bare en vaksinering av befolkningen som kan bidra til mer normale tilstander. Med «0 toleransen» som en ser Kina har inkl. Hong Kong så kan en bare lure på når de kommer til å åpne for turister. Thailand er jo vesentlig mer avhengig av turister enn Kina og vil forhåpentligvis tilnærme seg raskere normale forhold. Bare den risikoen for at en evnt. må tilbringe en karantene etter positiv test på et Shapluss hotell ved et sykehus bidrar vel ikke akkurat til at mange vil prioriterer å besøke Thailand. Etter mange besøk i Asia har jeg alltid stusset over hvorfor de ikke håndhever bruk av hjelm bedre på sine mopeder. Gleder meg til å kunne besøke et mer normalt Asia :)

Sunnfjordingen, paron, drsyk and 2 others like this.
  4. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,660
    Bonuspoeng:
    183
    Supert med tilbakemelding fra hvordan det er selv om det ikke var veldig oppmuntrende lesing. Pandemien er jo helt klart alvorlig men det har jo gått alt for langt når folk bruker munnbind i stedet for hjelm på MC....

5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for tilstands vurdering i Zooombie land. Hinsides at de klarer å tilpasse hvilket land en har avreise ifra, og sorterer litt lettelse for enkelte, men Mac`n går vel neppe konk :p

Ha en super tur @Woodswing

Woodswing and Shyneno like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,213
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, det er SÅ Thailand, og jeg elsker det!

Sikkert ikke alle som er like ivrige, men jeg synes man bare må smile av det. Litt som Thaiene selv gjør, av nesten alle ting :)

drsyk liker dette
  7. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Mellomlanda på Changi i går igjen.

Puljegreiene og begrensningene på hva man kan gjøre på flyplassen i transit er fjernet. Man kan fritt benytte flyplasen som man ønsker. Loungen i terminal 3 var godt besøkt for å si det forsiktig.
    Veldig mye av flyplassen er stengt eller under ombygging.

Flyturen til CPH ble 14 stive timer med munnbind. Det tar altså lengre tid når piloten pga Putin drar opp til Kairo før det svinges til høyre.

Nå blir det spennende å se når de åpner opp for innreise inn i Singapore. Har sjøl ikke veldig troa på at det skjer til neste helg, så bet det i meg og kansellerte neste ukes tur.

Når og hvor til blir årets offisielle champagnemøte?

Upsaker, jgroneng and Shyneno like this.
  8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    drømmen er hong kong første helga i november

Sunnfjordingen and Ruby like this.
  9. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Singapore åpner for karantenefri innreise 16. mars.
    Det er bra typisk.

Flymunda, Sunnfjordingen and Shyneno like this.
  10. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen planer om årsmøte i 2023 :)?

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,895
    Bonuspoeng:
    293
    @Tore ?

12. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,876
    Bonuspoeng:
    350
    Faktisk ikke lagt noen planer enda. Snakket litt om det til middagen her i Miami i går.
    Men det er utvilsomt på tide med en tur snart!

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,895
    Bonuspoeng:
    293
    Gjerne Miami ..
    Eller kanskje @lMartin kan finne på noe i Montreal?

Tore liker dette
  14. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Samma hvor, jeg er med på alt :)
    20191103_152022.jpg

15. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,660
    Bonuspoeng:
    183
    Kjør på - lokasjon og dato :)

16. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Hva med Gdansk :rolleyes:
    Så kan alle sende inn klage på manglende servering :p

Kristian and RoadKing like this.
  17. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,808
    Bonuspoeng:
    183
    Vodkatoppmøte?
    Har fått anbefalt dette stedet til vodkadrikking: Pijalni Wódki i Piwa. Meny

Kvalvaag liker dette
  18. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Tross alt mer gøy pr liter :D

19. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Tar gjerne et glass Laurent Perrier Alexandra på vei til statene.

20. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,660
    Bonuspoeng:
    183
    Bump bump ... snart ny opptjeningsperiode og forferdelig tomt på "mine bestillinger". Noen som har noen planer for høsten?

LaDuden, paramberg and espenlampe like this.

Del denne siden