Chicago i seotember

Tråd i 'Reisemål' startet av anders82, 16. aug 2016.

Tags:
  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Skal sannsynligvis en tur til Chicago som mr for å beholde gullkortet. Satser på SAS C over og plus med plusgrade hjem.
    Trenger litt tips på ting å gjøre, hotell og restauranter. Reiser alene.
    Har lagt inn kamp på Wrigley field (ikke så veldig baseball fan, men glad i historiske stadion)
    Elsker pizza og burger, samt litt mer høyverdig mat. Brune barer er jeg også svak for
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    -Skydeck(360 Chicago)
    -Arkitekt-tour med båt fra Navy pier.
    -Navy Pier med karuseller garranter mye liv.
    - Millennium park

    Forøvrig en nydelig by bare å spankulere rundt i og den fineste byen av de 8 storbyene i USA som jeg har besøk det siste året.

    Er været dårlig så kan Kunst museumet ved Millennium park anbefales. Kjenner du søt suget så finnes Donkin Donuts på hver hjørne.
     
    Last edited: 16. aug 2016
    anders82 liker dette
  3. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    900
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i Chicago i september i fjor og hadde en fantastisk tur. Ankom Chicago fredag kveld og reiste hjem igjen søndag kveld, men rakk å oppleve utrolig mye på de drøyt 48 timene jeg var der. Jeg slapp å reise alene da jeg klarte å overtale en kamerat til å bli med. Vi hadde fantastisk vær med over 30 varmegrader. Jeg vet ikke når du skal over, men vi var der første helgen i september. Da arrangeres også Chicago Jazz Festival. Jeg er ingen stor jazzfan, men det var mye liv i byen denne helgen.

    Fredagen forsøkte vi å oppleve standup, men vi klarte av en eller annen grunn ikke å finne noen show. En drosjesjåfør satt oss av ved et nedlagt teater i utkanten av byen. Endte opp med å spise litt mat og legge oss relativt (alt er relativt) tidlig.

    Neste dag vandret vi litt rundt i byen. Som stor fan av Blues Brother var det moro å se gatene fra de legendariske scenene. Etter å ha lekt turist i noen timer begynte vi å bli tørste. Like ved den bønna ved Millenium Park var det plassert en, muligens provisorisk, bar på det som er en skøytebane om vinteren. Stemningen var knall med livemusikk og skikkelig god stemning. Muligens denne baren bare var her i anledning jazz-festivalen. Inne i Millenium Park var det godt med øl og avslapping i solen. Her krydde det av mennesker. Lett å komme i prat med folk enten man stod i ølkøen eller brukte en av de mobile ladestasjonene til mobiltelefoner.

    Vi ble anbefalt å ta en båttur ut på Lake Michigan, og det var et utrolig bra tips. Det nærmet seg solnedgang og etter at jeg hadde forsikret meg om at de solgte øl ombord båten ble billettene kjøpt. Med en øl i hånden cruiset vi utover innsjøen og fikk se solnedgangen over Chicagos skyline. Et vakkert syn som jeg virkelig anbefaler. Etter båtturen gikk turen opp i en bar høyt oppe i en skyskraper (husker ikke hvilken) . Køen var så lang at jeg rakk å bli edru før jeg kom opp. Prisene var stive og det var så overfylt av mennesker at det var umulig å finne en plass med utsikt. Fint å oppleve, men triveligere å finne en brun pub på gateplan hvor gjestene er lokalbefolkning.

    Søndag hadde jeg som deg bestilt billetter til Wrigley Field. Jeg er heller ingen fan av baseball og hadde aldri vært på en kamp før, men for en opplevelse. Planen var opprinnelig å sjekke ut stemningen litt og så stikke når man kjedet seg, men det var ingen problemer å holde kampen ut. Det var veldig gøy, men jeg angrer på at jeg ikke gikk LITT før kampslutt. Det ble ubehagelig trangt på t-banen tilbake til byen for en som ikke er så vant med t-bane. :)

    Ble kanskje litt langt dette, men har ikke skrevet på en liten stund. Ha en fin tur!

    Anbefalinger:
    Wrigley Field
    Millenium Park
    Båttur på Lake Michigan
     
    FFlyer, Travellingalf, afirm and 2 others like this.
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Du må spise middag på Michael Jordan Steakhouse! Sykt god biff og super stemning. Flott sted å se kjendiser også. http://www.mjshchicago.com/
     
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Listen begynner å fylles godt allerede.
    Wrigley field skal med og det samme må nok MJ Steakhouse. Båttur bør man da også klare samt lokale barer :)
    Vurderer å fly på dagen t/r Cleveland eller Cincinatti for NFL på søndagen. Burde vel gå greit det? Er vel ca. 1,5 timer begge steder fra ORD
     
    Kjakan liker dette
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for gode tips allerede :)
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilket område i byen bør man bo? Latterlig dyrt med hoteller stort sett, så jeg vurderer AirBnB.
    @tommy777
     
  8. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er dyrt dersom du skal bo på/ved "The magnificent mile". Er bare der jeg har bodd, og det har vært andre som har betalt (jobb). SÅ priser andre steder vet jeg ikke.
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Men er det andre områder i nærheten som er OK? Vet at southside Chicago er rimelig sketchy, men utover det aner jeg ikke
     
  10. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bodde på Club Quarters Hotell og The Silversmith Hotel nå i august. Helt ok alternativer det.. Litt små rom på førstnevnte dog. Men skal man bare sove så er det jo som regel ok.

    Edit: Disse ligger begge ganske sentralt like ved michigan ave, men ikke ved den delen som er "magnificent" ;-)
     
  11. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Du har mange valg på NFL-lag rundt Chicago i tillegg til Cincinatti og Cleveland; Green Bay, Detroit, Indianapolis, St. Louis er heller ikke langt fra Chicago hvis det bare er generelt NFL-kamp du er ute etter, og ikke noen spesielle lag. Med forbehold om hjemmekamp og passende flyruter.
     
    anders82 liker dette
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er 49ers-mann så lag er ikke viktig. Green bay hadde vært kult.
    Rams er jo i la nå..
     
    m.normann liker dette
  13. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Selvfølgelig, har alle stadionene som favoritter på google maps, så så bare fort over hva som var i ca samme radius som Ohio uten å tenke meg om. Vi åpnet jo borte mot nettopp LA Rams i helga. ;)
     
    anders82 liker dette
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Fort gjort. Detroit og cleveland har hjemmekamper den helgen i tilleg til Pittsburgh. Det hadde vært kult egentlig.
     
    m.normann liker dette
  15. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vanvittig stemning på stadion, noe helt annet enn på tv. Var i Washington i fjor, skal til Dallas og Washington i år (uke 1 og 2 for Dallas Cowboys). Anbefales!
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært to ganger på metlife (jets og giants). Er helt enig. Er noe annet på stadion enn tv
     
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer også Minneapolis, men spørsmålet er om det holder å ha et fly som lander på ord 20:00 når SAS går 21:05? Evt via Cph som går 22:05
     
  18. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Ville satset på CPH-avgangen tror jeg.. ;)
     
    anders82 liker dette
  19. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Det høres tight ut - og ORD opplever jevnlig en del spennende tordenstormer som gjør at det blir masse forsinkelser. SKal du reise med håndbagasje kun, eller sjekke bagasje før hjemturen? Kjedelig å misse flyet hjem!
    Kan ellers anbefale Bavette's Bar & Boeuf, som har hysterisk god biff!

    God tur :)
     
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Takker. Blir nok ikke Minnesota. Må i så fall bli et tidligere fly. Ser ut som Cleveland i stedet
     

Del denne siden