Kan noen fortelle meg forskjell på nordic choice og choice hotel europe/international? Kom over en nettside til choice hotel europe som inkluderte Clarion, comfort og quality i deres bonusprogram. lurer derfor på om det er noe samarbeid/får man noen fordeler/status som nordic choice gullmedlem? Vil jo gjerne ha tilgang på flest mulig hoteller
Nordic Choice Hotels (Stordalen) , er jo ein franchise av Choice Hotels International som har kvar sitt bonusprogram. Bur du på hotella som ikkje er i Norden eller Litauten får du 750,- poeng pr natt mot kvittering du må senda inn til kundeservice. Ingen statusmatch mellom Nordic Choice Club eller Choice Privilege Program desverre. Link til medlemsvilkåra i Nordic Choice Club her
Det går ikke an å ha status i begge programmene heller visstnok. Jeg forsøkte det en gang, men da gikk IT-avdeling til Choice helt i spinn. Plutselig hadde jeg 90k bonuspoeng og Gullstatus hos Choice også, riktignok bare i en dag eller to før kontoen var stengt. Etter noen mail frem og tilbake med Choice så var vist ikke dette helt riktig, og jeg fikk beskjed om at det ikke gikk å ha begge. Hvis man går inn for det og registrerer med forskjellig mail/adresse/telefon så går det kanskje, men jeg giddet aldri finne ut av det.
Er de 750 poengene den eneste fordelen man har hos Choice-kjeden utenfor Norden? Eller får man også noen fordeler under selve oppholdet med gjev farge på ncc-kortet?
En interessant ting jeg først fant ut her om dagen er at man kan booke bonusnetter fra opptjente nc poeng på mange choice hoteller rundt om i Europa i byer som London,Roma,Praha,Berlin osv. Noen her ned erfaring over gode dealer på dette?