Cisco AnyConnect

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jørgen, 09. april 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Appen "Cisco AnyConnect" ble nevnt i en annen tråd. Hvordan fungerer den? Er det noen som bruker den som føler for å lage en "how-to"?
     
  2. kwa

    kwa Høytflyvende

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!
    Anbefaler å lese litt her: http://blog.pluralsight.com/cisco-anyconnect-secure-mobility-client.

    Cisco AnyConnect er ikke noe mer spennende enn en VPN-klient. Altså et program som gjør at du router datatrafikken din via et kjent nettverk, ofte gjennom trygge protokoller.
    I mitt tilfelle leverer Universitetet i Tromsø VPN-tjenester med AnyConnect som fungerer utmerket. Altså går all trafikken min gjennom UiT sine servere. Veldig nyttig når jeg bruker usikrede offentlige nettverk, er i utlandet eller trenger norsk IP-adresse. AnyConnect er kanskje ekstra kjent for å tilby ekstra sikkerhetsanordninger i motsetning til mange andre VPN-klienter (SSL). Brukes av veldig mange universitet verden over, en rekke større firma (eks. Aker).

    Programmet er ekstremt enkelt i bruk, så hopper over en nøye gjennomgang av det.
    Det du dog trenger er en tilbyder av VPN, slik som jeg har UiT - andre arbeidsgiver. Her finnes det et mangfold av tilbydere ute i det store internett, med varierende hastigheter, priser og sikkerhet.

    Håper dette var til noe hjelp, så får du bare spørre og grave om du lurer på noe mer! :)
     
  3. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    ...eller et NAS eller en bredbåndsruter hjemme som har slik funksjonalitet. Jeg kjører VPN via et Synology-NAS som står hjemme når jeg er på reise og bruker åpne WIFI-nett.
     
    Edvard, kwa and Baldrick like this.

Del denne siden