CityJet, forsinkelser & Service

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SAS-EBP, 26. juni 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    SK2705 HEL-OSL. CityJet igjen. Boarder sånn noenlunde på tiden, men etter å ha ventet i omlag en halvtime informeres det om at avgang er skjøvet fra 17:25 til 18:10, noe som betyr at man blir sittende og glo i det trange CRJ-900-helvetet i omlag en time fra boarding til avgang.

    CityJet er åpenbart fullstendig allergiske mot å holde rutetiden.

    Edit: Begrunnelsen er fantastisk: Kapteinen var 45 minutter forsinket fra sin forrige flyvning fra ARN. Men vedkommende var jo vitterlig på flyet da boarding begynte, så her tenkte man åpenbart, "pytt, pytt - la oss bare få pax ombord, så kan de heller sitte og glane, selv om vi vet vi blir tre kvarter forsinket". For et legoselskap.
     
    Last edited: 08. juli 2016
  2. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Fra SAS selv:

    CityJet har fine fly, men er konstant forsinket. –Vi har dessverre hatt problemer med punktligheten. Det er tatt grep som har forbedret situasjonen. Blant annet har ressursene på den tekniske siden økt. Vi jobber hardt for at rutene som flys av våre innleide partnere skal holde tilsvarende kvalitet som vår ’in house’ produksjon.

    Men nå har jeg hatt 5-6flights med de den siste uken, og alle har vært på tiden +/- 10min.
    Så kansje de har fått noe fortgang etter flere klager?
     
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jøye meg. Det var en forfriskende ærlighet fra et selskap... Ingen grøtprat eller noe, bare right on :)
     
  4. Olelink

    Olelink EBP

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Har ukependlet TRD - SVG en periode nå med CityJet og kan si meg enig i at de ofte er forsinket på ettermiddags flighter ifht min erfaring med SAS selv sine direktefly på denne distansen. Men har ikke opplevd å lande mer enn 30min etter tidstabell ennå.
    Som flere nevner står de enkelte ganger uvanlig lenge etter boarding complete uten at jeg kjenner grunnen, så at flyet er lite å raskt å fylle med pax spises opp av dette.
    I tillegg har man dette som også er nevnt med håndbagasje som må settes igjen og dette forsinker noe etter landing når bagasjen skal settes frem igjen før man får begynne å gå av flyet. De forsøker heller ikke å fly inn en forsinkelse sånn som SAS ofte gjør.

    Ser nå idag foresten at Danske insideflyer skriver noe om at SAS skal begynne å se på håndbagasje også ved enkelte flyplasser. Vel, det var en avsporing.

    Servicen er nok noe varierende, stort sett hyggelig crew, men preges av trang kabin og stress, i tillegg noe språk barriere da crew ofte er finske, synes nå selv det bare er morsomt å høre på dem, men enkelte gjør større deal ut av det og har utfordringer med å gjøre seg forstått.

    CRJ900 har etter min mening ett behagelig lavt støynivå fremme i Pluss, gode seter, men at det er noe trangt ifht større SAS maskiner er utenfor tvil. Er selv noe spinkelt skrudd sammen og kan allerede merke plassmangelen om sidemann/dame er mer solid bygd. Har ikke testet støynivå bakerst ennå. Kjapt opp i luften, noen nevnte vel pocket-rocket eller noe lignende, synes det beskriver godt. Kan ha en noe brå oppbremsning etter landing, motorene har vel kanskje ikke reverse thrust (Edit: de har reverse thrust), kan virke som datastyrt oppbremsing da den er like brå og kraftig hver gang.
    Sitter alltid ved vindu så toalett fasiliteter er ikke testet, mener å huske de kun er å finne bak i flyet (Edit: nok en feil antagelse, det er ett toalett foran også men ofte henviser de folk bakover uten at jeg vet hvorfor).

    Frokosten er den samme som SAS egne flyvninger, som jeg synes er en god start på dagen med ferskt rundstykke m/skinke+ost+salat, youghurt m/musli og appelsinjuice. Dette gjelder også menyen resten av dagen. Dog noe oftere å oppleve utplukket utvalg i vogna hos CityJet ennå SAS selv.

    Dette er mitt første innlegg utenom medlemsintroduksjonstråden. Håper det er til mer nytte enn ugang ;)
     
    Last edited: 01. des 2016
    miura, Petter B-C, Misterix and 3 others like this.
  5. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Vekker til live en gammel tråd, så slipper jeg lage en ny:p

    Driver å skal booke noen en tur til ålesund, og ser at cityjet opererer flyvningen. Men det jeg stusser over er at på sas.no så star det: "EuroBonus-Poeng Ikke tilgjengelig" Regner med det er en bug men for å være helt sikker, får man poeng på disse flyvningene?
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du får poeng. SAS siden har en bug hvor cityjet og andre selskaper som flyr for de ikke kommer opp med poeng. Du får definitivt poeng.
     
    Larsmarius liker dette
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Du får helt klart poeng ja. Jeg flyr til/fra Ålesund med CityJet stadig vekk og poengene kommer tikkende hver gang :)
     
    Larsmarius liker dette
  8. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden