Club Carlson, garantert tilgjengelighet på rom.

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Wiolenze, 07. aug 2016.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    CC har henholdsvis 48 og 72 timers garanti for romtilgjengelighet for Gold og Concierge. Er det noen som har lykkes å bestille ett rom på denne garantien, til fornuftig pris? Prøvde Split i fjor da jeg manglet en natt midt i turen på 3 netter, fikk tilbud om ett standard rom for 4500€(måtte spørre 3 ganger om det var riktig) Hadde deluxe med balkong til under 2000NOK de andre nettene.

    Prøvde igjen å bruke garantien i Trondheim, RB Royal Garden. Her var det bare å glemme å få rom.
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har prøvd den på RB og ParkInn på Trysil.
    De klarer alltid å sno seg unna, med at det er arrangement, høytid, sesong eller annet.
    Mao, ikke verdt papiret det er skrevet på.
     
    Wiolenze liker dette
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Står det noko om prisgrense i desse garantiane? Eller har hotella sitt på det tørre?

    Er uansett temmelig rått å be om €4500 viss det ikkje føl med middag på Buckingham.
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellene har nok sitt på det tørre, det vises ikke noe til en prisgrense såvidt jeg kan se, og det er vel alltid en mulighet å skylde på sesong eller at der er en spesiell tilstelning. Men det blir jo en verdiløs garanti om det ikke er en reell mulighet å bruke det...

    EDIT: Hadde nok takket nei til 4500€ selv med middag på Buckingham:)
     
    Last edited: 07. aug 2016
    Stuttfeiten liker dette
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde meg på Hilton her i Tokyo, og det var ein temmelig ublu pris dei ville ha om eg ville rett hit på fredag. Heldigvis hadde ANA IC ledig dei dagane, så fekk eg prøve begge to.

    Uansett litt dirty tricks å drive med dette. Poenget med fordelar er vel å lokke kundar, ikkje å skremme dei? €4500?? Hallo?
     
    braathens safe, Wiolenze and peterfox like this.
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forstår ikke hvorfor de skal kunne skylde på sesong, arrangement eller hva det måtte være - en garanti bør være en garanti når det gjelder tid.

    Når det gjelder pris, så er det jo en annen sak... 24/48-timersgarantien til SAS gjelder jo også bare det dyreste som er å oppdrive av billett til akkurat den reisen, og et eller annet sted er det vel også spesifisert at du da ikke er garantert den billettklassen du bestiller (enten de nå henviser til service eller type poengopptjening). Allikevel er 4500 euro for én natt på Balkan helt hinsides absolutt alt SAS kan oppdrive av fullfleksbillettpriser. Slik sett er garantien lite verdt ja.
     
    braathens safe and Wiolenze like this.
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det mandag og "normale" åpningstider for hotellet. Ringte direkte, via sentralbooking og resepsjon ble jeg satt over til sjefen. Da ble det jammen ordnet rom og det blir verken airbnb eller kjøretur til Værnes airport RB:)
     
    Travellingalf and RoadKing like this.

Del denne siden