Det synes jeg også høres dyrt ut. Tror jeg betalte rundt 2 laken for tilsvarende tur sist jeg brukte EB poeng. SAS er jo f.eks. mye dyrere på avgifter enn Dividend Miles var. Da var det bare snakk om knappe lakenet.
Ja, men da kom du sikkert til BKK på SK-metal? I dagens marked må du betale YQ-Fuel Surcharge mest sansynelig allerede fra CPH. For THAI-destinations er det kanskje bedre å bruk CPH-(PEK-PVG) på lang-turen, deretter lokale Star konkurenter videre, da er man iallefall 90% av veien me hyggelige avgifter. Det er kanskje en "omvei" - men billig kan det bli både til BKK/HKT. God tu.r
Skal bruke KVS på min nye maskin, og har lagt inn AC-kontoen. Når jeg søker alt som inneholder en connection og er mer enn et par uker frem i tid, får jeg melding "No award availablity/route too complex". Noen som vet hva jeg gjør feil? Og ja, det er en routings det er tilgjengelighet på.
It solved itself, and I am able to find routes almost a month in the future now. I still can't find anything from the US to Europe in late dec with AC, but that might be dependent on what AC is able to retrieve from availability?
If you activate the [Calendar] option, you can see the dates that have Award Availability: [KVS Availability Tool 7.4.5/Diamond - Awards/AC-StarAlliance/CA] Code: JFK New York John F Kennedy Intl NY US [KJFK] FRA Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF] SAT 20 Dec 2014 | 1 Seat Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Award Availability --------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ------------------------------------------------------------------------- Awards Available: CS: 13 Dec/15 Dec/23 Dec/24 Dec/25 Dec/27 Dec YS: 26 Dec/13 Dec/14 Dec/15 Dec/16 Dec/17 Dec/23 Dec/24 Dec/25 Dec/27 Dec
Meg og en kompis med CT har jobbet iherdig de siste dagene for å få på plass enn billett. Vi hadde en grei routing hjem fra FRA, men da vi byttet fra LH til OZ fra ICH til FRA, kunne vi plutselig ikke bookes på noen flighter opp til Oslo. Fordi ICN-FRA-OSL hang sammen, ble det sagt borte fra Estland. Forstår ingenting av det. Både SAS sine sider, og ANA sine viser full tilgjengelighet på samtlige flighter for 2 pax. Men å få booket dem? Neida! Så da får man ringe igjen om et par dager. Men 4300 kr i avgift pr billett er drøyt! Er dette spesielt for CT billetter, eller ville det koste like mye med en SAS billett til USA eller Asia? Sitter jo egentlig på gjerdet og venter på at LH F skal bli ledig. Ingen seter booket enda på min avgang. Og det er 747-800 som blir første gang. Så noe stas er det jo med dette.
YQ på EB-awards med Star Alliance koster flesk. Melkeku for EuroBonus det der, men sånn er livet. Alternativet er vel høyere uttaksgrenser. Hadde for så vidt foretrukket det, fordi YQ kan de øke i det usynlige, mens økte uttaksgrenser fanges opp umiddelbart av observante medlemmer. Booket selv en CT i Business til USAs vestkyst neste år med Star Alliance. Kom på 3500 NOK i avgifter per pers. Bookingprosessen var for øvrig meget profesjonell og smertefri, så det finnes gull blant all gråsteinen i Estland. Når det gjelder LH F, så åpnes det ikke opp for dette før tidlig 14 dager før.
Uten at jeg sitter på noen fasit, den "sene" avgangen fra FRA-BOS har nesten hver dag med figurert med O2-O4, så her er det gode muligheter. Det kan kanskje medføre en natt i FRA fra KRS, og LH F på reisen FRA-BOS er jo relativt "kort" i form av timer...Men med avgang tidlig ettermiddag fra Frankfurt, kan jo FCT tømmes for både det ene og det andre ?
OK, sorry Señor, Trodde LH F var intensjonen. ICN er sikkert spennende, leser på FT at dette er en meget busy Award-destination. GO West - life is peaceful there, but expensive..
Njaaa, intensjonen i den retningen jeg vil reise, hehe. Og av asiatiske destinasjoner ser ICN ut til å være den som har en ørliten sjanse ettersom de andre er komplett nada. Og går det ikke, så har jeg sikret plass i LH C på samme flight. Og OZ F på returen. Så skal nok overleve. GO East - life is funny there, and inexpensive...
sorry hvis dette har blitt spurt før, men hvor lenge i forveien kan jeg begynne å lete etter ledige award billetter for CT? Skal til FLL og tenkte å reise via FRA eller noe lignende slik at vi får direkte flyvning mellom Europa og FLL (evt MIA). Er forøvrig leeenge til vi skal dra.
Forøvrig er det vel litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap NÅR de legger ut ledige plasser i bookingsystemet. Det kan vel være alt fra 300 dager til 3 dager før avreise. Så om du ikke finner noe 300 dager før, kan det godt være du finner f.eks. 100 dager før på samme flighten.
Vi fløy nettopp noenlunde samme rute og betalte 4900 pp, så det hørtes ikke så ille ut med din pris i grunn. Det ville jo således være lite mening i å bruke poengene til å kjøpe økonomi-billetter men når man derimot flyr C eller F synes jeg det uansett gir god value.
Noen som vet hva minimum tid før avgang en kan bytte klasser? Si jeg finner ledig F på morgenen, kan man bytte samme dag? Vet at man kan det hos den vanlige EB kundeservicen, men er usikker på Tallinn...?