Companion Ticket AMEX - hvordan finner bonus plasser i Star Alliance?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av noahhann, 25. mai 2014.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det synes jeg også høres dyrt ut.
    Tror jeg betalte rundt 2 laken for tilsvarende tur sist jeg brukte EB poeng.
    SAS er jo f.eks. mye dyrere på avgifter enn Dividend Miles var. Da var det bare snakk om knappe lakenet.
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men da kom du sikkert til BKK på SK-metal?
    I dagens marked må du betale YQ-Fuel Surcharge mest sansynelig allerede fra CPH.
    For THAI-destinations er det kanskje bedre å bruk CPH-(PEK-PVG) på lang-turen, deretter lokale Star konkurenter videre, da er man iallefall 90% av veien me hyggelige avgifter.
    Det er kanskje en "omvei" - men billig kan det bli både til BKK/HKT.

    God tu.r
     
    Henning liker dette
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Er avgiftene høyere for First class enn for business class?
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Skal bruke KVS på min nye maskin, og har lagt inn AC-kontoen. Når jeg søker alt som inneholder en connection og er mer enn et par uker frem i tid, får jeg melding "No award availablity/route too complex". Noen som vet hva jeg gjør feil? Og ja, det er en routings det er tilgjengelighet på.
     
    Last edited: 19. sept 2014
  5. KVS Tool

    KVS Tool Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Could you please provide specific route/date example(s)?
     
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    It solved itself, and I am able to find routes almost a month in the future now. I still can't find anything from the US to Europe in late dec with AC, but that might be dependent on what AC is able to retrieve from availability?
     
  7. KVS Tool

    KVS Tool Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    If you activate the [Calendar] option, you can see the dates that have Award Availability:

    [KVS Availability Tool 7.4.5/Diamond - Awards/AC-StarAlliance/CA]
    Code:
    JFK  New York John F Kennedy Intl NY US [KJFK]
    FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
    SAT  20 Dec 2014 | 1 Seat
    
    Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Award Availability
    ---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------------------------------------------------------------------
                                                                Awards Available:
                                                                CS: 13 Dec/15 Dec/23 Dec/24 Dec/25 Dec/27 Dec
                                                                YS: 26 Dec/13 Dec/14 Dec/15 Dec/16 Dec/17 Dec/23 Dec/24 Dec/25 Dec/27 Dec
    
     
    TommyL and Flight Cancelled like this.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Meg og en kompis med CT har jobbet iherdig de siste dagene for å få på plass enn billett.

    Vi hadde en grei routing hjem fra FRA, men da vi byttet fra LH til OZ fra ICH til FRA, kunne vi plutselig ikke bookes på noen flighter opp til Oslo. Fordi ICN-FRA-OSL hang sammen, ble det sagt borte fra Estland. Forstår ingenting av det. Både SAS sine sider, og ANA sine viser full tilgjengelighet på samtlige flighter for 2 pax. Men å få booket dem? Neida!
    Så da får man ringe igjen om et par dager. Men 4300 kr i avgift pr billett er drøyt! Er dette spesielt for CT billetter, eller ville det koste like mye med en SAS billett til USA eller Asia?

    Sitter jo egentlig på gjerdet og venter på at LH F skal bli ledig. Ingen seter booket enda på min avgang. Og det er 747-800 som blir første gang. Så noe stas er det jo med dette.
     
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    YQ på EB-awards med Star Alliance koster flesk. Melkeku for EuroBonus det der, men sånn er livet. Alternativet er vel høyere uttaksgrenser. Hadde for så vidt foretrukket det, fordi YQ kan de øke i det usynlige, mens økte uttaksgrenser fanges opp umiddelbart av observante medlemmer.

    Booket selv en CT i Business til USAs vestkyst neste år med Star Alliance. Kom på 3500 NOK i avgifter per pers. Bookingprosessen var for øvrig meget profesjonell og smertefri, så det finnes gull blant all gråsteinen i Estland.

    Når det gjelder LH F, så åpnes det ikke opp for dette før tidlig 14 dager før.
     
    peterfox liker dette
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Uten at jeg sitter på noen fasit, den "sene" avgangen fra FRA-BOS har nesten hver dag med figurert med O2-O4, så her er det gode muligheter. Det kan kanskje medføre en natt i FRA fra KRS, og LH F på reisen FRA-BOS er jo relativt "kort" i form av timer...Men med avgang tidlig ettermiddag fra Frankfurt, kan jo FCT tømmes for både det ene og det andre ?
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Skal andre veien! ICN. En del ledig der også innimellom.
     
    peterfox liker dette
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    OK, sorry Señor, Trodde LH F var intensjonen.
    ICN er sikkert spennende, leser på FT at dette er en meget busy Award-destination.
    GO West - life is peaceful there, but expensive..
     
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Njaaa, intensjonen i den retningen jeg vil reise, hehe. Og av asiatiske destinasjoner ser ICN ut til å være den som har en ørliten sjanse ettersom de andre er komplett nada. Og går det ikke, så har jeg sikret plass i LH C på samme flight. Og OZ F på returen. Så skal nok overleve.

    GO East - life is funny there, and inexpensive... :p:cool:
     
    Insomnia4u liker dette
  14. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    sorry hvis dette har blitt spurt før, men hvor lenge i forveien kan jeg begynne å lete etter ledige award billetter for CT? Skal til FLL og tenkte å reise via FRA eller noe lignende slik at vi får direkte flyvning mellom Europa og FLL (evt MIA). Er forøvrig leeenge til vi skal dra.
     
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Korrekt meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å huske at det er 300 dager.
     
  16. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Forøvrig er det vel litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap NÅR de legger ut ledige plasser i bookingsystemet. Det kan vel være alt fra 300 dager til 3 dager før avreise. Så om du ikke finner noe 300 dager før, kan det godt være du finner f.eks. 100 dager før på samme flighten.
     
  17. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter på fjellet og skulle gjerne hatt telefonnummeret til CT bestillingen
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    (+47) 64 81 60 99
     
  19. ellabella

    ellabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3

    Vi fløy nettopp noenlunde samme rute og betalte 4900 pp, så det hørtes ikke så ille ut med din pris i grunn. Det ville jo således være lite mening i å bruke poengene til å kjøpe økonomi-billetter men når man derimot flyr C eller F synes jeg det uansett gir god value.
     
  20. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hva minimum tid før avgang en kan bytte klasser? Si jeg finner ledig F på morgenen, kan man bytte samme dag? Vet at man kan det hos den vanlige EB kundeservicen, men er usikker på Tallinn...?
     

Del denne siden