Kom fra ARN i går kveld og skulle videre til BGO. På flyet sa de at denne flygningen var med i Connecting Norway .... og uten bagasje skulle dette gå bra .. Trodde jeg skulle nå et tidligere fly videre, men hadde dessverre ikke gjennomgående billett og måtte gå rundt .... Da lærte jeg det!
Vi har jo folk på forumet som kjenner ting fra innsiden, og det kunne være interessant å få vite litt mer hva som er problemet? Lokal opplæring/bruk, sensorer, datafangst koordinering, baksystem, trøbbel fra avsender/transitt datasystem, eller hva?
Fruen kom inn med Aegean og skulle videre med SAS innenriks, fikk ja fra kundeservice representanten som stod som "innkaster" til Connecting Norway, men ble seff nektet i tollslusa. Dette med gjennomgående billett og kun håndbagasje, rimelig teit opplegg.
Trolig hadde reglene vært like enkle å forstå om kun de med blå koffert og mer enn fem bokstaver i etternavnet fikk bruke tjenesten... I det minste hadde vi fått noen underholdende skilt
Den største fordelen med Connecting Norway er at man kan bruke SK sin lounge på utland i påvente av at flyet blir klarert, så lenge man har status eller billett videre som gir adgang til innenriksloungen. Systemet klarer tydeligvis ikke å skille på innenriks- og utenrikslounge - bare å scanne BC og vipps får man det grønne lyset
Trøsten er, om noe, at det da når det kanskje en gang i fremtiden blir fikset kommer til å funke for alle..